• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401041812479
  • خبرنگار : 71660

شولتس: آلمان نمی‌تواند به سرعت آمریکا برای اوکراین سلاح ارسال کند

صدراعظم آلمان گفت از آنجایی که این کشور به اندازه ایالات متحده درخصوص بودجه دفاعی خرج نمی‌کند، نمی‌تواند به سرعت آمریکا تسلیحات به اوکراین ارسال کند.

به گزارش ایسنا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (شنبه) در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌بی‌اس عنوان داشت: «من فکر می‌کنم شما باید متوجه شوید که یک تفاوتی وجود دارد. آمریکا کشوریست که بودجه زیادی برای دفاع خرج می‌کند؛ بودجه‌ای که یک سرمایه‌گذاری بزرگ محسوب می‌شود و آنها تسلیحات زیادی در انبارهای خود دارند.»

وی افزود: «ما با ایالات متحده و انگلیس تصمیم گرفته‌ایم تا راکت‌اندازهای چندگانه‌ای را اکنون به اوکراین ارسال کنیم. ما آن‌ها را ارسال می‌کنیم و این کار را با تمامی ابزارها و روش‌هایی که داریم انجام می‌دهیم.»

این در حالیست که آلمان وعده داد بود تا اوایل ماه ژوئن، "راکت‌اندازهای چندگانه مارس۲" را به اوکراین تحویل دهد اما تحویل این تسلیحات به دلیل آماده نبودن و مشکلاتی مربوط به برنامه‌ریزی مجدد سیستم‌ها به تعویق افتاد. به نقل از بیزنس اینسایدر آلمان، حل این موضوع در بدترین شرایط، "ماه‌ها" ممکن است طول بکشد.

اولاف شولتس درخصوص درآمدی که آلمان با خرید نفت از روسیه در اختیار این کشور قرار می‌دهد، گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نمی‌تواند از درآمدی که از ما کسب می‌کند، چیزی بخرد زیرا تمامی این تحریم‌ها علیه واردات تکنولوژی‌های مدرن و هر آن‌چیزی که او به دنبالش است، اعمال شده است. بنابراین این مسئله او را بسیار خشمگین می‌کند.»

وی افزود: «اما بسیار شفاف می‌گویم؛ زمانی که با متحدان تصمیم گرفتیم تحریم‌هایی را اعمال کنیم، همیشه گفته‌ایم و خواهیم گفت که این تحریم‌ها باید به گونه‌ای باشد که به پوتین بیشتر از ما ضربه بزند. و خیلی از کشورها به دلایل تاریخی به روسیه وابسته هستند و همچنین از آنجایی که آنها به این کشور نزدیک هستند، روسیه نزدیک‌ترین مکانی است که می‌توانند از آن گاز دریافت کنند.»

صدراعظم آلمان هشدارهایی مبنی بر اینکه "توقف گاز توسط روسیه موجب رکود خواهد شد" را رد کرد اما اذعان داشت که اگر آلمان با کمبود انرژی مواجه شود، همه چیز "بسیار سخت" خواهد شد و همچنین خاطرنشان کرد که "برلین باید خود را برای موقعیتی دشوار آماده کند."

وی همچنین به ادعاهای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه "تورم و افزایش هزینه‌های غذا تا حدودی تقصیر پوتین است"، اشاره کرد.

شولتس در نهایت افزود: «کمبود غذا و افزایش قیمت سوخت که اکنون اکثر مردم جهان در حال مواجهه با آن‌ها هستند، جزو پیامدهای مستقیم حمله روسیه به اوکراین و جنگ پوتین هستند. پوتین فردی است که در حال انجام کارهای اشتباه است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha