• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401041812571

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

تقسیم‌بندی اعتبارات به شهرستان‌ها واگذار شود

تقسیم‌بندی اعتبارات به شهرستان‌ها واگذار شود

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقسیم بندی اعتبارات باید مناسب با نیاز هر شهرستان باشد، خواستار واگذاری این امر به هر شهرستان شد.

جعفر قادری شنبه ۱۸ تیر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره کاهش اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز اظهار کرد: در اصلاحی که در اعتبارات ۳ درصد شکل گرفته، استان فارس هیچ سهمی به دلیل تولید گاز نمی‌گیرد و با وجود تلاش انجام شده سهم فارس از بین رفته است. 

او با بیان اینکه در اصلاح جدید این اعتبارات استان‌های گازخیز سهمی ندارند، گفت: تنها سهم استان فارس از این اعتبارات به  دلیل میعانات گازی است که در حال تلاش و پیگیری هستیم این مشکل را از طریق کمیسیون برنامه مجلس حل کنیم. 

قادری در ادامه به نحوه توزیع اعتبارات نیز اشاره و اضافه کرد: تقسیم‌بندی اعتبارات باید متناسب با نیاز هر شهرستان بوده و به خود شهرستان واگذار شود، چراکه پروژه‌های بزرگ از ظرفیت‌های غیردولتی و مشارکت می‌توانند استفاده کنند اما در طرح‌های کوچک باید از اعتبارات موجود و استانی استفاده شود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرح تامین منابع مالی زیرساخت‌ها عنوان کرد:در تلاش هستیم که این طرح را دائمی کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف طرح در قالب ۵۰ ماده‌ در کمیسیون جهش تولید تهیه و تمام شده است. 

عضو کمیسیون برنامه مجلس احکام مالی زیرساخت‌ها در بودجه آمده است، تصریح کرد: با این طرح این امکان که خود دستگاه از این محل برای تامین زیرساخت‌ها ورود کند دیده شده که  بعد از آخرین اصلاحات ابلاغ می‌شود و می‌توانیم نظارت دقیق داشته باشیم. 

قادری خاطرنشان کرد: باید مبانی قانونی تامین زیرساخت‌ها را با کمک دستگاه فراهم کنیم و دستگاه‌ها و مدیران مطالعه و کمک دهند چون با اعتبارات محدود و تورم کاری نمی‌توان انجام داد بنابراین راهی جز مدل‌های مشارکتی و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی نداریم. 

او اظهار کرد: انتظار داریم دستگاه‌ها و مدیران در چارچوب قانون کمک کنند چون با این اعتبارات امکان کار قابل توجه نیست. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha