• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401041812617
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل زندان‌های لرستان:

چشم‌انداز اصلی در زندانبانی اسلامی تغییر در نگرش زندانیان است

چشم‌انداز اصلی در زندانبانی اسلامی تغییر در نگرش زندانیان است

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: چشم‌انداز اصلی در زندانبانی اسلامی تغییر در نگرش زندانیان است که تجلی آن در رفتار گفتار و اندیشیدن جامعه هدف به منصه ظهور خواهد رسید.

عبدالمجید کشوری در نشست شورای اقامه نماز و هم‌اندیشی روسا و کارشناسان فرهنگی و تربیتی، مربیان قرآنی، ورزشی و هنری زندان‌های لرستان با اشاره به کسب رتبه دوم فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی  زندان‌های استان در بین زندان‌های کشور در رتبه بندی سال۱۴۰۰، بیان کرد: هدف کسب رتبه نبوده و نیست و چشم‌انداز اصلی در زندانبانی اسلامی تغییر در نگرش زندانیان است که تجلی آن در رفتار گفتار واندیشیدن جامعه هدف به منصه ظهور خواهد رسید.

وی ادامه داد: نتیجه مجموعه اقدامات فرهنگی در زندان‌ها وارائه خدمات حمایتی به خانواده زندانیان، شرکت بیش از۷۰ درصد از زندانیان پای صندوق‌های رای  در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ بود.

عضو شورای قضایی لرستان تصریح کرد: اگر فاصله مسئولین در هر مقامی با مردم کم شود تغییر مثبت در شیوه نگرش جامعه هدف را شاهد خواهیم بود.

کشوری در ادامه  بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین زندانیان تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمانی بسیار موثر باشد که در جشنواره رضوی مشاهده‌گر جلوه این اتفاق بودیم.

وی اظهار کرد: در زمینه تربیت بدنی نیز  می‌توان با کارکرد منسجم و با برنامه جسم و روح  زندانی را احیا کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل ستاد اقامه نماز لرستان نیز با اشاره بر فعالیت‌های هدفمند در زندان‌های استان گفت: امروزه فعالیت فرهنگی سخت وپیچیده شده است و نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارد.

حجت الاسلام چراغی اظهار کرد: در زندان‌ها با رفتارسازی مناسب و اسلامی و با شناخت سلایق، نیازها و آرزوهای زندانیان و با برقراری ارتباط عاطفی می‌توان  زندانیان را در مسیر اصلاح  و تربیت قرار داد و این امر مستلزم نیاز درک احساسات زندانیان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha