• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1401041912733
  • خبرنگار : 71480

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

ملاحظات دولت در خصوص یک طرح مجلس

ملاحظات دولت در خصوص یک طرح مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ضرورت بازنگری در قانون خدمات کشوری گفت: در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در دست بررسی قرار دادند که دولت در این این خصوص ملاحظاتی دارد و درصدد است در گفت و گو و تعامل با مجلس شورای اسلامی لایحه جامعی را ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در بدو ورود به استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: استان گلستان دارای مردمانی مومن،انقلابی و پرتلاش است که در آن اقوام و مذاهب گوناگون زندگی مسالمت آمیز و برادرانه ای در کنار یکدیگر دارند که مثال زدنی است.

معاون رئیس جمهور با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان به همه مسلمانان خاطرنشان کرد: در جریان سفر، قرار است نماز عید قربان در شهرستان کلاله و همراه با اهالی مومن و انقلابی اهل تسنن این منطقه اقامه و با علما و بزرگان این مناطق دیدار و مسائل و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

حسینی گفت: در این سفر همچنین در دیدار و گفت‌وگو با استاندار و مسئولین ارشد محلی آخرین وضعیت استان و روند اجرای مصوبات سفرهای استانی مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به رئیس جمهور و هیات دولت ارائه می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی وضعیت کارکنان دولت اظهار داشت: در این زمینه رئیس جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی مأموریت داده که نگاه جامعی به این موضوع داشته و با پرهیز از بخش نگری و بر اساس عدالت، نظام یکپارچه استخدام و پرداخت حقوق را ساماندهی کند.

حسینی افزود: متاسفانه قانون خدمات کشوری به مرور زمان با استثنائاتی مواجه شده که ضرورت دارد مورد بازنگری قرار گرفته و نظام متوازن و جامعی برقرار شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در دست بررسی قرار دارند که دولت در این این خصوص ملاحظاتی دارد و درصدد است در گفت‌وگو و تعامل با مجلس شورای اسلامی لایحه جامعی را ارائه دهد که به سرعت تصویب و اجرایی شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی گفت:  بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که از ابتدا ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی صحیح نبوده است و بار سنگینی را بر دوش وزارت صمت می گذارد و به تعبیر وزیر صمت ۲۵ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه تمرکز دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به نوسانات قیمت ها و ضرورت کنترل بیشتر و موثر بازار، دولت با طرح نمایندگان در زمینه تشکیل وزارت بازرگانی موافقت  دارد و معتقد است همین طرح برای تشکیل وزارت بازرگانی کفایت می‌کند و آمادگی دارد بعد از تصویب نهایی آن، وزیر بازرگانی را معرفی کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص اهمیت همراهی و تعامل نمایندگان در تحقق مصوبات سفرهای استانی اظهار داشت: مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور پیش از سفرهای استانی در جلسات مختلف با مدیران اجرایی و نیز نمایندگان حوزه های انتخابیه مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد و در روند اجرای مصوبات نیز نمایندگان می‌توانند دیدگاه ها و پیشنهادات خود را به مسئولین اجرایی منتقل کنند و دولت نیز مصمم است در زمان بندی مشخص، تمام مصوبات اجرایی و عملیاتی شود.

حسینی تصریح کرد: بدون تردید همراهی، همکاری و هم افزایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می تواند در پیشبرد امور نقش مهمی داشته باشد ضمن اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز به همه دستگاه ها و قوا تاکید کردند که در اقدامات بزرگ اقتصادی که دولت آغاز کرده است همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تعامل، همراهی و هم افزایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت را در پیشبرد امور حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در راستای تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس، تاکنون در قالب ۴۶ سفر استانی که عمدتاً در پاسخ به دعوت نمایندگان، انجام شده به بیش از ۷۰ شهرستان سفر کرده و مشکلات و مطالبات موجود را به وزارتخانه ها و مسئولین دستگاه اجرایی ارائه داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha