• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401041912909
  • خبرنگار : 71467

فردا منتظر یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نباشید

فردا منتظر یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نباشید

با وجود انتشار اخباری مبنی بر واریز یارانه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی در روز بیستم تیرماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد که این یارانه فردا واریز نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، واریز یارانه‌های نقدی معمولا در چند سال گذشته در ساعت ۲۴ روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، بر همین اساس برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که یارانه معیشتی ماه جاری فردا (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

این درحالی است که پیگیری ایسنا از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با این اعلام طیبه حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها- همراه بود که یارانه نقدی ماه جاری، فردا همزمان با بیستم تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد.

وی گفت که به محض مشخص شدن زمان واریز یارانه تیرماه، از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفتنی است که پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه امسال تغییر رویه داده است؛ به‌طوری که تا پیش از این در دهم هر ماه یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی و در بیستم نیز یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سپرستان خانوار واریز می‌شد که با اقدام دولت در طرح اصلاح نظام یارانه‌ای و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی، تبدیل به یک یارانه با مبلغ متغیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار شده است.

یارانه نقدی قبلا برای حدود ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا می‌کرد که در طرح جدید با حذف یک دهک، پرداخت برای ۹ دهک ادامه پیدا کرده است که برای سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک دیگر ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.

دولت در هر ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی جدید هزینه پرداخت می‌کند. این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱  باید یارانه به صورت کالابرگ توزیع شود که هنوز نهایی نشده و فعلا پرداخت نقدی ادامه دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۷

اگر کالابرگ الکترونیکی دادید حالت خانواری را کاملا از بین ببرید کالابرگ الکترونیکی را همانند سهام عدالت به هر شخص بدهید حالت خانواری اصلا اصلا مناسب نیست کالابرگ الکترونیکی باید انفرادی ومختص به هر شخص باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۰۰:۴۴

۲نظر نوشتم ولی نیمه کاره خودبخود نمی‌دانم ارسال شده یا پاک شده

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۰۰:۴۹

عزیزان،رفاه وبرخرداری،داشتن یه آپارتمان وخودرو نیست،که زود یارانه مردم را قطع میکنید خانوادها جوان بیکار۲تا۲تا،ازدواج نکرده،نگرانی از آینده وخیلی از بدبختی‌های دیگر که اینجا نمی‌شود توضیح داد.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۰۹:۰۶

سلام همون قیمت قبلی باشه نه یارانه که هیچی نمیشه باهاش خرید

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۰۹:۲۷

باسلام خدمت مسولین محترم ک ما بااین گرانی چکار باید کنیم خودتون بزارید جای ما مردم عای واقعن بااین مشکل ما باید چطوری زندگی کنیم از ریس و مسول این کار میخوام رسیدگی کند باتشکر

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۳:۰۵

سلام سلام خسته نباشید آقا با وجود این همه گرانی و خرج و دخل پایین یه نگاهی هم به این رهن و کرایه خونه و مغازه ها بکنید لطفاً رسیدگی بکنیم ممنونتون میشم تشکر