• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401042013123
  • خبرنگار : 71434

هشدار روسیه به اروپا: صبرمان حدی دارد!

هشدار روسیه به اروپا: صبرمان حدی دارد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اگر اتحادیه اروپا مشکل ترانزیت کالا به کالینینگراد را حل نکند، روسیه پاسخ مناسبی خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تهدید کرد:" ما تا ابد منتظر نخواهیم ماند. یک بار دیگر هشدار می‌دهیم که اگر وضعیت در روزهای آینده حل و فصل نشود، روسیه اقدامات سختی را علیه لیتوانی و اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد کرد که مقدمات آن قبلاً تکمیل شده است. انتظار طولانی شده است."

وی افزود: نهادهای روسیه کار مشترک خود را روی اقدامات واکنشی انجام داده‌اند و شرکای غربی ما و کمیسیون اروپا و اتحادیه اروپا، باید بفهمند که ساعت درحال زنگ زدن است و صبر ما هم حدی دارد. هیچ کس رسما به آن‌ها اطلاع نداده اما ما بارها به صورت علنی و مستقیم به آنها گفته‌ایم که پاسخ مناسبی خواهیم داد.

این مقام روسی در ادامه عنوان داشت:گفت: "ما به گفت وگو با کمیسیون اروپا و لیتوانی ادامه می‌دهیم. ما اطمینان داریم که این موضوع باید در آینده نزدیک حل شود."

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مسکو به این واقعیت معتقد است که تنها تصمیم درست در بروکسل و ویلنیوس اتخاذ خواهد شد که عبور بدون مانع کالا به روسیه را تضمین می‌کند.

پیش از این یوهانس بارک، نماینده کمیسیون اروپا، پیشتر گفته بود که این کمیسیون هنوز توصیه‌هایی به مقامات لیتوانی در مورد موضوع ترانزیت کالاهای روسی به کالینینگراد تهیه نکرده است، اما با مقامات لیتوانی در تماس است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه دولت آمریکا را به "کشتی تایتانیک" تشبیه کرد و اظهار داشت: جن ساکی، سخنگوی سابق کاخ سفید در زمان مناسب پست خود را ترک کرد.

او افزود: ساکی، "کارن ژان پیر" سخنگوی جدید کاخ سفید را وادار به کار "کثیف" کرد. غربی‌ها همیشه با کسانی که به بردگی می‌گیرند، به همین شیوه رفتار می‌کنند. ابتدا قانون را نقض و هرج و مرج ایجاد می‌کنند و سپس مسئولیت را به گردن دیگران می‌اندازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: قایق های نجات در کشتی تایتانیک برای مسافران رده بالا و ثروتمند و  همچنین افرادی است که می‌توانند با پول مکان بخرند.

وی خاطرنشان کرد: سخنگوی کاخ سفید مجبور به دروغ گفتن است. این دروغِ همه نمایندگان محاصره شده در رژیم آمریکای جنایتکاری است که به خاطر بازگرداندن موقعیت خود که مدتهاست از دست رفته، ثبات جهان را برهم می‌زند.

زاخارووا همچنین به نمونه‌هایی اشاره کرد که رهبری آمریکا سعی کرده اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازد که نمونه آن افزایش قیمت بنزین در آمریکا در نتیجه سیاست تحریمی بایدن و همچنین محاسبات اشتباه اروپایی ها در این زمینه است.

او در ادامه به موضوع بحران جهانی غذا پرداخت و تاکید کرد که این بحران از پیامدهای همه‌گیری کرونا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا و سیاست‌های سوداگرانه رژیم های غربی در بازار مواد غذایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۰۹:۱۲

نتيجه گرفتم روسيه خوب و گوگوري مگوري است و آمريكا طبق معمول بد است.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۴۸

برای اینکه مطمین شوی:آمریکا وناتو میلیونها انسان را در حملات وحشیانه به ویتنام،شیلی،افغانستان،سوریه،لیبی وعراق و...جنایات بی شماری انجام داده اند و ،تحریم کشورهای مستقل،زدن ایر باس ایران،فسخ یک جانبه برجام وتحریم،فشار وتحریک دولت اکراین بر ضد روسها و..

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۸:۲۲

حالا تو چرا برای آمریکا جنایتکار که انواع تحریم و جنایت و قتل و کشتار و اسقاط هواپیمای ایرانی و کودتا و...کرده سینه سپر می کنی؟

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۸:۲۶

مگه خودت یا آقازاده آن ساکن آمریکا و اروپایید که وحشت کردی؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۸:۴۳

داداش حالت خوبه؟ پاس؟ اول یه حرفی میخوای بزنی از درستیش مطمین شو بعد به یکی دیگه گیر بده و پاس کن خخخخخ

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۲۰:۵۱

خانم زاخاروا معمولا با مینی ژوب شدیدتر تهدید میکند

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۰۹:۴۴

مثلی است که میگه سگی که زیاد پارس کنه نمی تونه گاز بگیره البته به سگ توهین نشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۲:۲۰

پاس نه پارس کلمه را درست بکار ببرید

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۴:۳۲

معلومه اعصابت خیلی بهم ریخته مانفهمیدیم پارس درسته یاپاس شما

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۰۵

درودخدا برشما دوست عزیز واق واق درسته سگ واق واق میکند بله ازراه دور وازترسش

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۳۳

در فرهنگ معین, فرهنگ عمید, فرهنگ فارسی و لغت نامه دهخدا؛ پارس کردن: (مصدر لازم ) عوعو کردن سگ.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۱:۵۵

مطمنا اگر رهبری جهان در دست روسیه می بود جهان شکل بهتری داشت مدیریت جهان زیر صفر وضعیت اقتصادی آب و هوایی فساد و . . . در جهان بیداد میکند ، به امید جهانی بدور از آلودگی و فساد ، زنده باد جهانی زیبا. . .

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۱۲:۵۷

بله موافقم با رهبری روسیه داداش همون پارس صحیح میباشد

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۲:۰۴

چقدر چرت و پرت گفته روسیه متجاوز طلبکار هم شده

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۴۴

واقعیات را گفته ولی شما نمیخواهی قبول کنی.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۸:۲۱

متجاوز ناتوی جنایتکار است

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۲:۰۸

اوه چقدر عصبانی معلومه تحریم های جهانی علیه روسیه متجاوز داره خوب کارمی کنه.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۲:۲۴

روسيه پيروز

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۴۶

فعلا که برعکس بر علیه خود غرب کار کرده.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۸:۲۳

فعلا که غرب ورشکست و دچار تورم و کمبود سوخت شده

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۳:۲۴

در واقع برعکس هست این روسیه کمونیست هست که در تلاش هست موقعیت خودش را که خیلی وقته از دست داده میخواد به حالت قبل یعنی همان ابرقدرتی برگرداند و گرنه امریکا فعلا که ابرقدرت هست

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۶:۰۰

همانطور که گفتی آمریکا فعلا ابر قدرته ولی در حال افول و جهان به سمت چند قطبی میره و امریکا با ایجاد بحرانها میخواد از آن پیشگیری کند.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۲۲:۰۱

روسیه نظامش کمونیستی نیست

avatar

پسربابابا ترامپ پیمان شکن نامردقاتل محتکر خاین ،بدان روسبه کمونیست نیست اگر شعوروسوادودرک نداری اظهارنظرنکن کسی نمیگویدلالی ،،شوروی زماتی بود،الان روسیه هست پوتین مردخدا،معتقدترازپدرت باباتر امپت به دین هست ،درودبرپوتین روسبه قهرمان خارچشم نامرد های محتکرپیمان شکن رذل که ورودواکسن به ایران راممنوع کرد ند این روسبه وچین بودایران راسرشارازواکسن کرددزودبرچین و روسبه باغیرت متعهد باشرف زتده بادپوتین وهمپیمانی ایران رو سیه چین ،،،

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۱

همشه دزد ها و خلاف کارها و متجاوزین برای پنهان کردن کارهای خود سرو صدا و جارو جنجال زیاد دارن

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۵۲

پسرجان،فقط لاف زدن که نشونه گنده بودن نیست،همینکه جلوی کل دنیا واستاده و ارزش پولش و تواینهمه تحریم ها افزایش داده و ککش هم نمیگزه تازه آمریکا و کل اروپا و براحتی تحدید می‌کنه ... کدوم کشور و سراغ داری که واس آمریکا اینطوری خط و نشون بکشه؟ چرا مزدورهای غرب زده انقد دلشون میخواد روسیه بازنده این بازی باشه؟ کسی از روسیه حمایت نمیکنه ولی اینکه انقد کورکورانه روسیه و نابودشده ببینیم و اروپا و آمریکا و برنده این بازی نهایت کوته بینی ماست. فراموش نکنید تحریم های روسیه تو دنیا بی سابقه بوده و هست ولی چون زور داره و بمب اتم هیچکس جگر مقابله رودر رو باهاش نداره. اتمام این بازی به مزاج خیلی از آمریکا پرستها خوش نخواهد اومد بشینین و تماشا کنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۷:۲۴

نگو که عرفان فشارش افتاد و دقیقا یک صفحه متن نوشت دقیقا مثل پیامت شد

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۸:۲۵

آره مثل آمریکای جنایتکار و شرور

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۴

مثلاً چه غلطی میخوای بکنی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۸:۲۴

فعلا که غرب نتوانسته هیچ غلطی بکند

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۴:۰۶

به نام خدا ، اگر پوتین و اطرافیانش مزدور انگلیس و امریکا باشند کار ابر قدرت روسیه تمام است ولی اگر روسیه مقتدرانه با موشک اتمی اروپا را نابود کند کار امریکا و مزدورانش تمام است .

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۴:۱۹

هرجی بد باشه از امریکای جنایتکار بهتره لااقل دشمنه دشمن من دوست منه

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۴:۴۰

صدای سگ واق هست ... واق واق ... یا عو .... عو عو ... عرب ها پس از تصرف ایران ( با نام پارس ) برای توهین و تحقیر پارسیان نحوه گفتار پارسیان را با صدای سگ مقایسه می کردن ! ریشه کلمه در آن جاست !

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۲۸

بابا چه فرقی میکنه پارس کردن سگ یا واق واق کردن سگ بالاخره فرهنگ عامیانه دوتاشو هم هضم کرده البته بخاطر باکلاس بودن پارس بیشتر از پارس کردن صحبت میکنند در ضمن زبان ایران هم پارسی نیست بلکه دری و تاجیکی هست و شما نباید سر این مسئله ناراحت باشی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۲۹

عرب ها اصلا پ ندارند که بخواهند با کلمه پارس ایرانی ها را تحقیر کنند، بنابراین به این خزعبلات ساخت دشمن هیچ اهمیتی ندهید

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۴۷

روسیه ثابت کرده هر حرفی بزنه عمل میکنه ولی کدخدا فقط حرف مفت میزنه

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۲:۳۳

خب عربها پ را هم از زبان فارسی دزدیدند

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۰۰

پوتین هیچ غلتی دیگرنمیتواند بکند دربرابر باغرب فقط تهدید میکند به امید تجزیه شدن روس

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۷:۴۸

غلطی درسته

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۵:۳۳

باسلام. دقیقا همینطوری است این خبرباعث شدبنده نیز اعلام کنم صبرهم حدی دارد خیلی ازعزیزان قول میدهند امابه موقع و وقتش به قولشان عمل نمیکنندوهی میگویند صبر داشته باش!!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۲:۰۶

انشاالله هرچه زودتراین جنگ وخونریزی به پایان برسه وامام زمان ظهور کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۶:۲۶

جناب کارآفرین این پوتین دست کمی از رییس جمهورهای آمریکا نداره تازه این اگه دنبش بحنبه بد تر از آنها هم هست. چون این هم ممکنه ادعایی خدایی کنه ابرقدرتها همه کثیفند.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۶:۴۶

مرد خدا پوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۶:۴۸

کاملا راست می گوید چون غربگراها فقط منفعت طلب هستند و بس و مردم برایشان اهمیتی ندارد. نظام لیبرالیسم بین المللی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۶:۵۰

اگه جای روس‌ها بودم تمام اروپا چه غرب و شرق رو از گرسنگی نابود میکردم البته به جز مجارستان

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۷:۱۴

پوتین جنایتکار و کودک کش در سراشیبی سقوط انشالا بزودی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۷:۱۷

درود بر خانم زاخارووا که همیشه به درستی و حقیقت و دست کثیف دولتهای غربی را به موقع افشا میکند و نقش کثیف دولتهای اروپای را در غارت دیگر کشورها و برهم زدن آرامش دیگر شورها را نشان میدهد تا مردم دنیا نقش فاسد دولتهای غربی و اروپای را ببینند.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۷:۱۹

همه دیکتاتور ها بیگناهاند!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۷:۲۴

جناب پوتین بدبخت کارت تمومه

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۸:۱۱

دوستان عزیز آمریکا طی صد سال گذشته فقط با راه اندازی جنگ ها به حیات و اقتصاد خود ادامه داده است آمریکا زاده و محصول بحران‌هاست ...

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۲۰:۲۷

ما ترک ها روسیه را برادر خود می دانیم و فقط لحظه شماری می کنیم که روس اتم ها را به سوی آمریکا بفرستد.آذربایجان پشتیبان برادران روس است.زنده باد پوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۲۰:۳۹

روسیه بترکون ای طرف های آمریکا جنایت کار

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۲۲:۱۵

روسیه از پیش برمیاد ، چون زیروبم غربیها رو میشناسم می‌دونه عین سگ میمونه فقط پارس میکنن

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۲۲:۱۶

معلومه خیلی فشاربه روسیه واردشده که تحمل اقای دمپایی تمام شده .مافیای روس درحال ضعیف شدن است

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۰:۵۹

سلام شما روس‌ها رفتار شما در دنیا بی نظیر است من یه کارمند رسمی دولت هستم سه بار رفتم کنسولگری روسیه در رشت از آنها خواهش کردم که حداقل یک بار شده از نزدیک پرچم روسیه را لمس کنم چون خیلی روسیه را دوست داشتم به من گفتند یک بار دیگه دور و بر کنسولگری بیایی بازداشت هستی سوالم این هست که آیا شما روس‌ها هر کس که شما را دوست دارد باهاش این رفتار زشت و دور از ادب را دارید و آن کس که شما را دوست ندارد چی رفتاری باهاش دارید بخدا از دست کنسولگری رشت خیلی خیلی شاکی ام در ذوق من زدند و اشک مرا آوردن این را به اطلاع سفیر اصلی اش گاجاریان برسانید شماره ام ۰۹۱۱۱۳۴۷۱۷۷ نادر علیزاده گیلان لوشان

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۱۱:۲۵

آخه خواهش شما هم غیر معمول بوده.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۲ ۲۲:۳۰

آقای علیزاده کاملا حق با کنسول روسیه بوده ، چون رفتار شما بوضوح نشان میدهد که یک دیوانه خطرناک زنجیری هستید

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۱:۰۵

😂😂😂😂آخی شما که مدعی ابر قدرتی بودین

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۲:۵۰

سلام بر دوستان عزیز نظرات همگی رو خوندم از صدای سگ تا بدبینی و طرفداری ها به طرفین این جنگ اما چیزی رو که دوست داشتم بخونم رو کسی ننوشته بود و اونهم اینکه متاسفانه با اینکه کشور ما کاملا مستقل و به هیچ کشوری وابسته نیست اما امریکا و اروپا سعی دارن که یه جوری نشون بدن که ایران طرفدار روسیه هست و اگر روسیه شکست بخوره شروع میکنن به تهمت زدن بااینکه میدونن ایران کاری نکرده اما بخاطر نزدیکی جغرافیایی به روسیه تهمت نزدیک بودن سیاسی به ایران میزنن و باعث میشن که ایران ناخواسته توی جبهه روسیه قلمدادبشه بنابراین چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم با روسیه توی یک قایق قرار داده شدیم پس باید ته دلمون آرزوی پیروزی روسیه رو داشته باشیم

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۱۱:۲۵

آقایون کمونیست ظاهراً یادشون رفته که روسیه چه جنایاتی علیه ایران در دوره قاجار انجام داده که اینطور آتیشی شدند و هر چی دلشون میخواد میگن.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۲۱:۲۳

شما هم مثل اینکه جنابات مستقیم امریکا علیه ایران را فراموش کرده ای شاید یکبار تاریخ را مرور کنی بفهمی کدام بیشتر به ایران اسیب زده اند ضمن اینکه این روسیه با شوروی سابق خیلی اختلاف دارد.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۱۵:۴۹

به درک به جهنم به فنا که صبر تان لبریز شده متاوزین به خاک ایران واوکراین ملت ایران از شما بیز ارند کمونیست های بی دین

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۳ ۱۴:۰۱

بشین سر جات غرب پرسته بدبخت. نوکر آمریکا و اسراییل کودک کش. درود بر روسیه