• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401042013514

حجت‌الاسلام قنبری:

جامعةالمصطفی از مراکز تمدن‌ساز است

جامعةالمصطفی از مراکز تمدن‌ساز است

ایسنا/قم دبیر شانزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی گفت: جامعةالمصطفی یکی از مراکز تمدن‌ساز است که آینده پژوهش را رصد می‌نماید و طرحی نو در خواهد انداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری، در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی که با موضوع «آموزش کارآمد و اشتغال‌آفرین؛ موانع و راهکارها» است، با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از تراکم برنامه‌ها در اجلاس پیش رو سخن گفت و عنوان کرد: پیش از آغاز اجلاس، بیش از صد پیشنهاد در مورد موضوع اجلاس به دبیرخانه اجلاس واصل گردید و در نهایت، موضوع «آموزش کارآمد و اشتغال‌آفرین؛ موانع و راهکارها» برای شانزدهمین اجلاس در نظر گرفته شد.

دبیر شانزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی، با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس در سه نیم روز متوالی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: نیم‌روزچهارم، مهمان هیئت امنای المصطفی خواهیم بود

وی به برخی از برنامه‌های درنظر گرفته‌شده برای اجلاس اشاره کرد که شامل مباحثی مانند آموزش‌های فنی حرفه‌ای، مهارتی و کاربردی است و گفت: اگر بخواهیم آموزش را کارآمد کنیم و دانش‌آموختگان اشتغال‌آفرینی داشته باشد، باید به این گونه مباحث توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه همت جامعةالمصطفی، گسترش زبان فارسی در اقصی نقاط جهان است، بیان کرد: در این اجلاس نیز مباحثی در این زمینه مطرح خواهد گردید.
معاون ارتباطات و بین‌الملل بیان کرد: دانشگاه مجازی المصطفی، به ویژه در دوران شیوع کرونا، مباحثی را دنبال کرد که لازمه دوران شیوع بیماری بود و جامعةالمصطفی از پیشران آموزش مجازی، بدون تعطیلی و افت کیفیت، به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری، توجه به آموزش‌های کوتاه‌مدت را از دیگر مباحث اجلاس دانست و با اشاره به ارتقای نسل امروز دانشگاهی، گفت: نسل اول آموزشی، به دنبال ارائه مدارک تحصیلی بود و امروز شاهد رشد چندجانبه نسل آموزشی کشور هستیم. پیش از این، حاملان مدارک دانشگاهی کمتر به مهارت معطوف به منطقه توجه داشتند و در ادامه، دانشگاه‌های پژوهش‌محور پدید آمد و تولیدکننده مقاله تربیت شد، در حالی که این مقالات معمولاً معطوف به حل مشکل نبود.

وی با اشاره به اینکه حرکت امروز مراکز دانشگاهی، رویکرد ایده‌پردازی و ایجاد کارآمدی دارد و اجلاس شانزدهم نیز به این موضوع اختصاص یافته است، افزود: جامعةالمصطفی یکی از مراکز تمدن‌ساز است که آینده پژوهش را رصد می‌نماید و طرحی نو در خواهد انداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha