• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401042013632
  • منبع : نمایندگی زنجان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

تاسیس پردیس علم و فناوری در زنجان

تاسیس پردیس علم و فناوری در زنجان

ایسنا/زنجان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجوز تاسیس پردیس علم و فناوری در استان زنجان به شرط ارائه تسهیلات زیرساختی با یک طرح جامع صادر خواهد شد.

محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز (۲۰ تیرماه) در جلسه صمیمی با مسئولان دانشگاه زنجان که در سالن شهید شهریاری این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه بحث تغذیه دانشجویان، مشکلات خوابگاهی و ایاب و ذهاب آن‌ها بحث‌های کلان ملی است که باید رسیدگی شود، اظهار کرد: مجوز تاسیس پردیس علم و فناوری در استان زنجان به شرطی که تسهیلات زیرساختی آب و برق و گاز ارائه شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند هر چه سریع‌تر در این مکان ساخت و ساز کنند، به استان داده می‌شود؛ البته طرح جامعی باید برای آن در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در خصوص بودجه پارک علم و فناوری، استان زنجان باید از ظرفیت نمایندگان خود استفاده کنند و وزارت علوم نیز کمک می‌کند که این امر تحقق یابد، افزود: واحد پردیس بین‌الملل قابل طرح است؛ البته مشکلاتی برای کارورزی دانشجویان رشته کشاورزی و علوم پایه وجود دارد که باید در هیئت دولت مطرح شود.

این مسئول با بیان اینکه باید عدالت در بحث گرنت‌ و هزینه‌هایی که برای دانشجویان ارشد و دکتری پرداخت‌ها می‌شود، رعایت شود، تصریح کرد: عدالت در پرداخت حقوق در دست اجرا است، البته همه اعضای هیئت علمی یکسان نیستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با ۶۰ پایه تشویقی نیز اظهار کرد: افراد دارای شرکت‌ دانش‌بنیان می‌توانند برای کارهای دانش‌بنیانی که انجام دادند ۱۰ پایه تشویقی دریافت کنند. تحقیقات کاربردی، شاگردپروری و غیره نیز از جمله پایه‌های تشویقی بوده که سقف هر سال دو پایه تشویقی است.

زلفی‌گل با بیان اینکه دانشگاه زنجان در بسیاری از زمینه‌ها در کشور منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: یک موقعیت استثنایی برای دانشگاه زنجان به وجود آمده که استاندار زنجان عضو هیئت علمی این دانشگاه بوده و باید نهایت استفاده را بکنند تا دانشگاه زنجان را جزو دانشگاه‌های برتر کشور کنند، زیرا بستر لازم را دارد تا به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha