• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1401042013720
  • خبرنگار : 71573

«حریر» و «قصه‌های حنانه» نقد می‌شوند

 «حریر» و «قصه‌های حنانه» نقد می‌شوند

نشست نقد و بررسی کتاب‌های «حریر» از فاطمه سلطانی و مجموعه ۱۲ جلدی «قصه‌های حنانه» نوشته علی باباجانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نشست نقد و بررسی کتاب «حریر» اثر فاطمه سلطانی، از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ با سخنرانی علی‌اصغر عزتی‌پاک و حاتم ابتسام در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

«حریر» رمانی بر اساس وقایع تاریخ معاصر است که حکایت از جریان کشف حجاب رضاخانی دارد. «حریر» تنها یک روایت عاشقانه از یک دختر و پسر ساده‌دل روستایی نیست، بلکه فرصتی برای نشان دادن تلاش‌های کارگزاران حکومت پهلوی برای برانداختن حجاب از میان ایرانیانی است که حتی در دوران نامسلمانی‌شان هم حجاب برسر داشتند.

 «حریر» و «قصه‌های حنانه» نقد می‌شوند

همچنین نشست نقد و بررسی مجموعه «قصه‌های حنانه» ویژه گروه سنی کودک،  از ساعت 14 روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری و جعفر توزنده‌جانی در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار خواهد شد.

علی باباجانی در این مجموعه، ماجرای دختری به اسم حنانه را روایت می‌کند که با پدر و مادرش و برادرش حامد زندگی می‌کند. نویسنده تلاش کرده که مفاهیم دینی و اخلاقی را با زبانی کودکانه و در قالب داستان‌های زیبا برای کودکان بیان کند. 

نشست نقد و بررسی مجموعه «قصه‌های حنانه» که به همت خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست‌ها می‌توانند در ساعت‌های یاد شده به خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و شهید برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منفی یک، سالن عاشوری مراجعه کنند.  همچنین این برنامه‌ها به صورت زنده از طریق آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی aparat.com/khaneketab/live پخش خواهد شد.

 «حریر» و «قصه‌های حنانه» نقد می‌شوند

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha