• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401042013737
  • خبرنگار : 71589

زیستگاه‌های مفهومی ژاپنی‌ها برای زندگی در فضا!

زیستگاه‌های مفهومی ژاپنی‌ها برای زندگی در فضا!

وجود جاذبه برای رفاه ساکنان آینده فضا ضروری است، اما چگونگی ایجاد آن یک چالش پیچیده مهندسی است که ژاپنی‌ها به سراغ آن رفته‌اند و با طراحی یک زیستگاه فضایی مفهومی و انتشار یک ویدیو از آن، از این فناوری متعلق به قرن ۲۲ پرده‌بردای کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ایده‌های زیادی حول طراحی زیستگاه‌های فضایی برای زندگی آینده بشر در اعماق فضا وجود دارد، اما اینکه آنها چگونه به خوبی با مسائل گرانش در فضا مقابله می‌کنند، چندان روشن نیست و این مسئله، چالش برانگیز است.

اکنون بر اساس گزارشی که روزنامه ژاپنی "آساهی" منتشر کرده است، محققان دانشگاه "کیوتو" با یک شرکت پیمانکار به نام "کاجیما" برای ایجاد زیستگاه‌های ضد گرانش مورد نیاز برای استفاده در ماه و مریخ به همراه سیستم حمل ‌و نقل اختصاصی همکاری می‌کند.

"یوسوکه یاماشیکی" مدیر مرکز فضاشناسی انسانی دانشگاه کیوتو در یک کنفرانس خبری گفت: هیچ طرحی مانند این در برنامه‌های توسعه فضایی کشورهای دیگر وجود ندارد. طرح ما نشان‌دهنده فناوری‌های مهمی است که برای اطمینان از اینکه انسان‌ها می‌توانند در آینده در فضا زندگی کنند، حیاتی هستند.

تیم محققان معتقدند که گرانش برای رفاه ساکنان فضایی آینده کاملا ضروری است.

این تیم در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح داد: بدون گرانش، پستانداران ممکن است نتوانند تولید مثل کنند و نوزادان آنها به خوبی رشد نکنند. زمانی که فردی در محیطی با گرانش صفر یا کم، رشد کند، بدنش تغییر می‌کند، به طوری که نمی‌تواند به خوبی رشد کند و به درستی روی پا بایستد.

"تاکویا اونو" دانشیار این پروژه در ادامه افزود: از آنجایی که ایده‌ی زندگی در فضا در حال واقعی‌تر شدن است، مشکل گرانش کم، مسئله‌ای است که باید بر آن غلبه کنیم. ما متعهد به تحقق این طرح هستیم تا برای انسان مفید و کاربردی باشد.

اما چگونه می‌توان به این جاذبه در فضا دست یافت؟ محققان می‌گویند با استفاده از نیروی گریز از مرکز ایجاد شده توسط حرکات دورانی می‌توان به گرانش مد نظر در زیستگاه‌های فضایی آینده دست یافت.

ویدئویی که توسط این تیم منتشر شده است، زیستگاه‌هایی را نشان می‌دهد که عمود بر هم ساخته شده‌اند و در یک گوی قرار گرفته‌اند که احتمالاً با سرعت بسیار بالایی می‌چرخد.

این زیستگاه‌ها پر از آب و حتی یک قایق بادبانی و همچنین مراتع سرسبز هستند که آنها را برای زندگی جمعیت‌های انسانی ایده‌آل می‌کند.

یک سیستم حمل و نقل فضایی قدرتمند برای ماه، مریخ و زمین

ایده جاه‌طلبانه این تیم تحقیقاتی همچنین شامل استقرار یک قطار فضایی است که قرار است مانند قطارهای روی زمین عمل کند و در عین حال گرانش مصنوعی ایجاد کند. اما این قطار محدود به یک سیاره نخواهد بود. در عوض می‌تواند با استفاده از موتورهای خطی یا موتورهای موشک برای حرکت از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر در ایستگاه‌های زمین، ماه و مریخ مستقر شود.

هنگام سفر بین سیارات و ماه، هر واگن این قطار به شکل کپسول‌های شش ضلعی حمل می‌شود تا در معرض پرتوهای کیهانی قرار نگیرد.

محققان می‌دانند که برنامه‌های آنها بسیار آینده‌نگرانه است و می‌گویند که این طرح‌ها احتمالا در قرن بیست و دوم به واقعیت می‌پیوندند. با این حال، قطعا یک گزینه امیدوارکننده را برای سفر فضایی و سکونت در فضا ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha