• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401042013774
  • خبرنگار : 71342

از خبرهای رویدادی با مدیریت شهاب حسینی تا «مجلس شبیه خوانی نسوان»

آغاز اجرای نمایش «مجلس شبیه خوانی نسوان»، پیام دبیر جشنواره تئاتر صاحبدلان، معرفی هیات داوران رویدادی به مدیریت شهاب حسینی و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

نمایش «مجلس شبیه خوانی نسوان» به کارگردانی نسیم مقدم و ارغوان راستی از روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در کارگاه نمایش تئاتر شهر به صحنه می رود. 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «مجلس شبیه خوانی نسوان» به نویسندگی نسیم مقدم و کارگردانی نسیم مقدم و ارغوان راستی از روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود. 
در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت ۲۰ به مدت زمان ۶۰ دقیقه روی صحنه می رود(به ترتیب حروف الفبا) شادی دهقان، ارغوان راستی ، آیدا رضایی، تیام کریمائی، نسیم مقدم به عنوان بازیگر حضور دارند. 
در خلاصه داستان  نمایش «مجلس شبیه خوانی نسوان» آمده است: چند زن به قصد با سواد کردن زنها در صد سال پیش دور هم جمع شده اند آنها برای تامین مخارجشان ترتیب اجرای نمایشی را می دهند . اما ممنوعیت حضور زنان در تئاتر آن دوران ، باعث اتفاقاتی می شود.
مسعود الله دادی مشاور کارگردانی و طراح تعزیه، تیام کریمی طراح لباس، شاهین رحمانعلی طراح نور، نسیم مقدم طراح صحنه، احمد مالکی طراح پوستر و بروشور،  علیرضا امانی دستیار کارگردان، ترمه فرهمند پویا مدیراجرایی، اردوان امیری نوازنده سازهای کوبه ای، آیناز راثی نوازنده قانون، صدف مطلوبی عکاس، حنیف سلطانی روابط عمومی ، صالح صاحب الداری ساخت تیزر و موشن دیگر عوامل اجرایی این اثر نمایشی هستند. 
نمایش «مجلس شبیه خوانی نسوان» از روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۲۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان در کارگاه نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است و علاقه مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

محمود فرهنگ، دبیر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در آستانه آغاز این جشنواره پیامی منتشر کرد. 

محمود فرهنگ، دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان، طی پیامی همه هنرمندان را صاحب خانه این رویداد هنری دانست و برای اهالی تئاتر پیامی نوشت.
متن پیام به شرح زیر است:
«بسمه تعالی
سرزمین وسیع و گسترده ایران اسلامی دارای تمدن و فرهنگی است که میان ۶ کشور سرآمد است. امروز چهار دهه از طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران اسلامی سپری می‌شود و در این سیر زمان هزاران رویداد هنری به وقوع پیوسته  که بلوغ فرهنگی، تربیتی، دینی و ایرانی را ارتقاع بخشیده است و با زبان دیگری با مخاطب خود از سر گفتگو برآمده‌است.
هنر نمایش در تمام عرصه‌ها تلاش دارد تا بتواند پیامی را با ابعادی نو با همسایگی هنرهای دیگر به مخاطب عرضه کند، او را تشویق کند از دریچه‌ای نو به جهان هستی بنگرد، از این رو این منبع نور هستی، امید و زندگی که سرچشمه‌ای در قرآن دارد و انسان‌هایی که احسن‌الخالقین بوده‌اند با دست داشتن خورشیدی نورانی برای متعالی کردن زندگی انسان فرستاده شده‌اند.
 اگر هنرمند امروز بتواند خود را به این سرچشمه امید و هستی و خوشبختی برساند و جرعه‌ای از آن را در غالب هنر نمایش به مخاطب  نشان دهد، می‌تواند به پیغام‌آوران حضرت دوست پیام دهد که ما در مسیر ساختن انسان‌ها عصر امروز با شما همراهیم، اگرچه این سرچشمه همیشه زلال، زنده و جوشان بوده و هست، ولی شاید ما نتوانسته‌‍ایم خود را به این اقیانوس برسانیم. «صاحبدلان» در تعالی هنر نمایش با اتکا به گنجینه هنر ایرانی نمایش آیینی مذهبی، ادبیات، نمایشی، نمایش‌های میدانی و خیابانی، شبیه خوانی می‌تواند در تربیت و ارتقا فرهنگی جامعه امروز اثرگذار باشد.
امروز جشنواره «صاحبدلان» در حال ورود به دهه تلاش جدی خود است و آرزو دارد که هنرمندان کشور با امیدی وافر و تلاشی بزرگ بتوانند در تمامی عرصه‌های هنر نمایش نقش آفرین شوند و تولید این هنر صدیق و شریف برای کشورهای اسلامی با دریافت تجربه‌های جهان اسلام مفید واقع شود.
 در این رویداد همه صاحب خانه هستند و کسی از هنرمندان مهمان نیست بلکه این عرصه متعلق به همه هنرمندان تئاتر کشور در تمام زمینه‌هاست و آرزوی صاحبدلان زمانی که چراغ تئاتر مثل ستاره‌های آسمانی همیشه پر فروغ باشد، برآورده می‌شود و از این روشنی، امید و زندگی طراوش می‌کند. همان گونه که پیر مرادمان می‌فرماید، مفاهیم حقیقی اسلام را با زبان تئاتر بیان کنید. ما هم خدمت ایشان عرض می‌کنیم لبیک به پیغام شما می گوییم آقا جان. والسلام»

معرفی هیئت داوران و مجری جشن فیلم کوتاه اندیشکده‌ی شهاب حسینی

هیئت داوران و مجری مراسم اختتامیه اولین جشن فیلم کوتاه اندیشکده‌ی مستقل به ریاست شهاب حسینی معرفی شدند.

به گزارش روابط‌عمومی جشن فیلم کوتاه اندیشکده‌ی مستقل، کیانوش عیاری، محمود کلاری، گلاب آدینه، بهرام دهقانی و محمد داوودی هیئت داوران اولین جشن فیلم کوتاه اندیشکده مستقل را تشکیل می‌دهند و لیلی رشیدی اجرای جشن اختتامیه را بر عهده دارد.

این رویداد خصوصی که با حضور چهل فیلم به دبیری شهاب حسینی برگزار می شود، دوشنبه بیست‌وهفتم تیر ماه طی مراسمی برگزیدگان خود را در ده شاخه معرفی می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار این رویداد هنری را از روز یکشنبه (نوزدهم) تا دوشنبه (بیست و هفتم تیرماه) در پلتفرم‌های وُدیو، هاشور و تیوال تماشا کنند.

شهاب حسینی رئیس و دبیر جشنواره، رائد فریدزاده مشاور، سعید دشتی دبیر اجرایی، ساناز ارجمند مدیر برنامه‌ریزی، محیا صدری مدیر مارکتینگ، موسسه دی مجری طرح، آوا فیاض مدیر روابط‌عمومی برگزاری این جشن هستند.

 حضور ۲۸ زن فیلمساز در هشتمین جشنواره فیلم شهر
از حضور ۲۸ فیلمساز زن حاضر در هشتمین جشنواره فیلم شهر، کارگردانان زن در بخش «پویانمایی» بیشترین سهم را دارند.
به گزارش ستاد خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، در بخش فیلم‌های «بلند سینمایی» دو نفر، در بخش «فیلم داستانی کوتاه» هشت نفر، در بخش «محله» ۶ نفر، در بخش «مستند بلند» دو نفر و در بخش «پویانمایی» ۱۰ فیلمساز زن در این جشنواره حضور  دارند.
بر اساس این گزارش، در بخش فیلم‌های «بلند سینمایی» منیر قیدی با فیلم سینمایی «دسته دختران» و مریم بحرالعلومی با فیلم سینمایی «شهربانو» و در بخش «فیلم داستانی کوتاه»، نفیسه زارع با فیلم کوتاه «باغ وحش»، لیلا اخباری با «عوارض جانبی»، رعنا واعظی با «بشقاب»، شادی کرم‌رودی با «هرگز، گاهی، همیشه»، نازنین چیت‌ساز با «پرتاب ناگهانی یک فیل»، شروینه دیدنده با «لِبِر-کروموزوم ۱۷»، ایلناز خیرخواه با «کمپانی» و مریم اسمی‌خانی با «وضعیت اورژانسی» در این جشنواره حضور دارند. 
در بخش «پویانمایی» فاطمه غروی‌منجیلی با «دست و تخم مرغ»، آزاده نیکبر با «استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی»، سلمی افکاری با «مصرف بی‌رویه کار خیلی بدیه»، شیدخت دژم شهابی با «خوردم،خوردی...»، الیکا مهران‌پور با «بزرگترین ماجرای گلی»، شیوا ممتحن با «بحران» و «فرفره»، فهیمه قبادی با «آی‌دی»، مونا عبداله‌شاهی با «آتش سرخ»، محبوبه کلایی با «دیوار چهارم» و فرزانه قبادی با «یاماها» و در بخش «محله» آنیتا خسروی‌فر با «زیر عقربه‌ها»، عطیه سادات حجتی با «شانه به شانه»، مینا محمدیان‌فر با «آوای دیوارهای شهر»، ستاره سرداری با «رسیدن»، حانیه رخشنده با «رهگذر»، الهام آقالری با «سکوت بچه‌ها» در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.
همچنین در بخش «مستند بلند» نیز لیلا فولادوند با «شهر زنده» و مریم الهامیان با «امید شهر خسته» در این جشنواره حضور دارند. 
هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی ۲۷ تا ۳۱ تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود. 

کدام آثار دولتی در جشنواره فیلم شهر حضور دارند؟
۱۸ اثر از آثار حاضر در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از تولیدات موسسات و ارگان‌های دولتی هستند.
به گزارش ستاد خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، در بخش «فیلم‌های بلند سینمایی»، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد و سیما فیلم، «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری، محصول بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری و «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی هستند. 
در بخش «پویانمایی» انیمیشن «فرفره» به کارگردانی شیوا ممتحن، «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی، «گذشته» به کارگردانی حمید محمدی و «کلاغ» به کارگردانی اهورا شهبازی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و «کاش» به کارگردانی هادی امیری و رها فرجی از محصولات انجمن سینمای جوان استان همدان هستند. 
در بخش «مستند بلند»، «مهدی که به دنیا آمد» به کارگردانی امیرمهدی حکیمی و حجت بامروت و «آن مرد با اتوبوس آمد» به کارگردانی نیما مهدیان و در بخش «مستند کوتاه» فیلم «روزهای ناتمام» به کارگردانی مهدی قربان‌پور و «تکیه دولت از بودن و نبودن» به کارگردانی علیرضا قاسم‌خان از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستند. 
در بخش «داستانی کوتاه و نیمه بلند» فیلم‌ «ارفاق» به کارگردانی رضا نجاتی به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی و هنری پویا نوین ماندگار و فیلم‌های «بی‌ریختی» به کارگردانی محمد رحمتی و تهیه‌کنندگی سمانه بهزادپور و «کمپانی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ایلناز خیرخواه از محصولات انجمن سینمای جوانان ایران هستند. 
در بخش «محله» فیلم‌های «از پشت روزنه‌ها» به کارگردانی مجید نجاتی، به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان دفتر قم، «همیشه تو اول سلام می‌کنی» به کارگردانی سعید نجاتی و به تهیه‌کنندگی حوزه هنری و «ایستگاه» به کارگردانی احمد نورمحمدی و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر ایلام در جشنواره فیلم شهر حضو دارند.
هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی ۲۷ تا ۳۱ تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود. 

«فلوکستین» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «فلوکستین» به نویسندگی و کارگردانی محمد مسعود نخستین و علی نریمانی آماده نمایش  شد.

فیلم کوتاه «فلوکستین» به نویسندگی و کارگردانی محمد مسعود نخستین و علی نریمانی و تهیه‌کنندگی محمد مسعود نخستین آماده نمایش شد. همچنین همزمان با آغاز پخش جهانی این فیلم، از پوستر انگلیسی آن نیز با طراحی متین خیبلی رونمایی شد.

این فیلم کوتاه ۱۳ دقیقه‌ای که ژانر آن درام است، آبان ماه ۱۴۰۰ در تهران فیلمبرداری شد و پس از آن مراحل فنی «فلوکستین» در بهار ۱۴۰۱ به پایان رسید.

معصومه بیگی، کاوه فرجادمنش و حمیدرضا رضایی در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند.

در خلاصه داستان «فلوکستین» آمده است: «رویا، دختری جوان، در حال آماده شدن برای یک مهمانی شام دو نفره است. این مهمانی او را به یاد مهمانی دیگری در سال های گذشته می اندازد که زندگی او را تحت تأثیر قرار داده است..»

فهرست عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمد مسعود نخستین و علی نریمانی، مدیرفیلمبرداری: سروش حضرتی، تدوین : نیما جعفری جوزانی، طراح صحنه : پوریا اخوان، طراحی و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ماندانا اویسی، صدابردار: امین جعفری، طراح لباس: سارا مژده، گریم: ساچلین مهدیلو، مدیر تولید: آیدین پزشکی، دستیار اول فیلمبردار: مهدی رجبی، گروه فیلمبرداری: مسعود رضایی، رضا احمدی و امیر تنابنده، دستیاران صحنه: مبینا عبدلی، دستیار صدابردار: امیر عطار، مجری طرح: سروش حضرتی، طراح پوستر: متین خیبلی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، تهیه‌کننده: محمدمسعود نخستین.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha