• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401042114034
  • خبرنگار : 71567

سرپرست معاونت بورس وزارت علوم:

رسالت دانشجویان بین الملل در کشور مشخص شود

رسالت دانشجویان بین الملل در کشور مشخص شود

سرپرست معاونت بورس وزارت علوم با تاکید بر اینکه رسالت دانشجویان بین الملل در کشور باید مشخص شود، گفت: دانشجویان هر کشور، هویت نمادین و نماینده و نمایاننده فرهنگ آن کشور هستند و برای اینکه هویت نمادین به درستی ایفا شود باید یک نوع دلدادگی و دلبستگی با فرهنگ مردم خودشان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جواد سلمانپور در اختتامیه جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه بین المللی امام خمینی( ره ) بیان کرد: اگر چه این رویدادها موجب نشاط، آشنایی و پیوند بین دوستان و دانشجویان از کشورهای مختلف می شود اما مهمتر از همه این است که وظیفه و رسالت دانشجویان بین الملل در کشور مشخص شود.

وی افزود: به طور طبیعی دانشجویان هر کشور، هویت نمادین و نماینده و نمایاننده فرهنگ آن کشور هستند و برای اینکه هویت نمادین به درستی ایفاء شود باید یک نوع دلدادگی و دلبستگی با فرهنگ مردم خودشان داشته باشند چرا که بخشی از علوم انسانی که از غرب تبیین شده، بین مردم و فرهنگ اصیل خود فاصله انداخته است.

سرپرست معاونت بورس وزارت علوم عنوان کرد: دانشجو نماینده مردم است و مطالبات مردم را بیان می کند و این موضوع را همه دنیا پذیرفته اند که دانشجویان وقتی وارد عرصه میدان می شوند، نگاه ها، جدی تر شده و به عنوان شاخص قلمداد می شوند.

سلمانپور در ادامه گفت: در حرکت های اجتماعی و سیاسی همواره دانشجویان پیشرو هستند و در همین انقلاب اسلامی شاهد حرکت دانشجوها بودیم. پس از ۴۰ سال گام اول و هدف نخستین محقق شد و به سمت گام های دوم و سوم در حرکت هستیم.

وی گفت: امروز نزاع بر سر این است که چه کسی امت الگوست و غربی ها همچنان تلاش می کنند که در این عرصه جایگاه خود را حفظ کنند و مردم را تابع فرهنگ خود کنند و روابط بین الملل را هم بر همین اساس تنظیم می‌کنند.

سرپرست معاونت بورس وزارت علوم افزود: اگر قرار است امتی الگو باشد و سایر ملت‌ها به دنبال او بروند آن امت چیزی نیست جز امت اسلامی که برخاسته از فطرت اصیل ایمانی و انسانی است.

سلمانپور افزود: اختلافات زبانی، خرده فرهنگ ها و آداب و رسوم و این غرفه ها همگی نشان آیات الهی است و امت اسلامی با حفظ آیات الهی، الگوست و رسالت ما این است که امت اسلامی را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم و حرکت کنیم به سمت بالا بردن سهم کشورهای اسلامی در مدیریت و تصمیم گیری جهانی.

سلمانپور با بیان اینکه این رویداد، نشان دهنده فرهنگ ملل مختلف است، افزود: باید این خرده فرهنگ ها، زبان و آداب و رسوم را حفظ کنیم و پایبندی به فرهنگ و سنن و اشاعه خرده فرهنگ‌ها، مهمترین رسالت امت اسلامی است که دانشجویان باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، جشنواره بین المللی فرهنگ ملل به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  برگزار شد . این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان بین المللی سراسر کشور با آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف و همچنین عمق بخشی به ارتباطات فرهنگی در سایه تعاملات بین دانشگاهی و بین فرهنگی دانشجویان سراسر کشور و همچنین بستر سازی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی برگزار شد. برگزاری کارگاه های آموزشی- فرهنگی، مسابقات فرهنگی،برپایی نمایشگاه فرهنگ ملل و بازدید از آثار باستانی و اماکن دیدنی استان قزوین از دیگر برنامه های این جشنواره برای دانشجویان خارجی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha