• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401042114174
  • خبرنگار : 71560

ایری مطرح کرد

مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری

نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری، انتقال غیرقانونی اطلاعات ژنتیکی، گردش مالی غیرشفاف و ارائه فاکتورهای غیرقانونی به گمرک و نصب غیرقانونی میکروچیپ‌ها را از مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالجلال ایری در جلسه علنی امروز مجلس به عنوان نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:‌ فدراسیون سوارکاری ۲۶ وظیفه ذاتی دارد که کمتر به اجرای آن‌ها پرداخته است اما محور این تحقیق و تفحص ابهاماتی است که به لحاظ مدیریتی در فدراسیون سوارکاری وجود دارد. انتقال غیرقانونی اطلاعات ژنتیکی اسب‌های کشور به خارج از کشور یکی از مهمترین ابهامات موجود است. باید دلیل انتقال این اطلاعات ژنتیکی به کشورهای خارجی از جمله آمریکا، ترکیه و امارات روشن گردد.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ حتی در برخی از موارد انتقال غیرقانونی اطلاعات سبب شده که ما مالکیت آن را از دست بدهیم. حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و انتقال اطلاعات ژنتیکی باید با مجوز این وزارتخانه صورت می‌گرفت. اما فدراسیون سوارکاری بدون مجوز وزارت جهاد کشاورزی و حتی در تقابل با وزارتخانه اطلاعات ژنتیکی را انتقال داده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد:‌ نصب غیرقانونی میکروچیپ‌ها از دیگر ابهامات مهم در این فدراسیون می‌باشد. اکنون عملا ما شاهد هستیم یک گروه از میکروچیپ‌ها از طرف وزارت جهاد کشاورزی نصب شده و گروه دیگر توسط فدراسیون سوارکاری و اطلاعات دوگانه‌ای در این زمینه وجود دارد. گردش مالی کاملا غیرشفاف از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است. بالاترین اعداد و ارقام گردش مالی تقریبا به فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد اما ما در فدراسیون سوارکاری با اعداد و ارقام رسمی و غیررسمی در خصوص گردش مالی مواجه شده‌ایم که تعجب‌برانگیز است. تنها حدود ۸۵۰ هزار میلیارد تومان در یک فصل و در یک استان گردش مالی وجود دارد. که این عدد برای یک فدراسیون رقم بسیار بالایی است. از سوی دیگر شرط بندی که متأسفانه به صورت قانونی انجام می‌شود برخی از خانواده‌ها را به خاک سیاه نشانده است. ارائه فاکتورهای جعلی برای دور زدن گمرک و برگزاری انتخابات غیرقانونی برای ریاست فدراسیون سوارکاری از دیگر تخلفات رخ داده در این فدراسیون است.

ایری افزود: عدم انجام وظایف و تکالیف قانونی، شیوع قمار، انتقال اطلاعات ژنتیکی به خارج از کشور از جمله از آمریکا، نصب غیرقانونی میکروچیپ‌ها، گردش مالی غیرشفاف از جمله تخلفات این فدراسیون بوده که در این تحقیق و تفحص به دنبال روشن‌سازی آن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha