• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401042114280
  • خبرنگار : 30188

معرفی انواع رزین به همراه کاربرد آنها

معرفی انواع رزین به همراه کاربرد آنها

رزین‌های پلی استر شامل دو نوع ایزوفتالیک و ارتوفتالیک می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از صنعت گستر، معمولا رزین‌های پلی استر به صورت مایعات چسبناک هستند که  می‌تواند با حرارت، شکل گرفته و دوباره ذوب شود و خاصیت خود را حفظ کند. رزین در برابر آب نیز مقاوم می‌باشد. این مواد هنگامی که با هاردنر مخلوط می شوند حرارت می‌گیرند و این حرارت باعث می‌شود تا رزین شکلی ژله مانند به خود گیرد و پس از مدتی سخت و محکم می‌شود که دیگر قابلیت بازگشت به حالت قبل را ندارد. برای آشنایی با انواع رزین‌ها با بازرگانی صنعت گستر همراه باشید.

انواع رزین پلی استر

رزین‌های پلی استر شامل دو نوع ایزوفتالیک و ارتوفتالیک می‌شوند. از مهم‌ترین تفاوت‌های بین این دو نوع رزین می‌توان به قیمت مناسب‌تر رزین‌های ارتوفتالیک، و همچنین مقاومت بهتر رزین ایزوفتالیک در برابر آب و مواد شیمیایی اشاره کرد.

برای درک بهتر تفاوت‌های دو نوع رزین پلی استر بهترین کار، توجه به مصارف و مکان‌های استفاده از این رزین‌ها می‌باشد. از رزین پلی استر ارتو در ایزولاسیون کردن فضاها، تولید سینک و صفحات کورین، صنایع دریایی مانند شناور و لنج سازی، صنایع خودرویی مانند تولید سپر و کابین، صنایع هنری و چوبی مانند تولید مجسمه و مبلمان سازی، رزین مخصوص ورق‌های فایبرگلاس و ... استفاده می‌شود. همچنین از رزین‌های پلی استر ایزو در تولید ژلکوت و قالب‌گیری استفاده می‌شود.

پس در اینجا به خوبی مشاهده کردیم که از رزین‌های پلی استر ایزو در مواردی که با آب سر و کار داریم بیشتر استفاده می‌شود اما رزین پلی استر ارتو در صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارد.

اما عزیزانی که با رزین‌ها سر و کار دارند به خوبی می دانند که رزین‌ها علاوه بر دو نوع رزین پلی استر ایزو و رزین پلی استر ارتو مدل‌های دیگری نیز دارند. در این نوشته قصد داریم به معرفی دو نوع از رزین با نام های رزین وینیل استر و رزین اپوکسی نیز بپردازیم.

رزین وینیل استر

رزین وینیل استر از گرانروی پایین‌تری نسبت به رزین‌های پلی استر برخوردار است. غلظت کمتر این نوع رزین، استحکام و چسبندگی عالی، مقاومت شیمیایی بسیار خوب، ضدآب بودن، باعث می‌شود تا در مواردی خاص مورد کاربرد قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از رزین وینیل استر، محیط های اسیدی می‌باشد. این رزین در مقابل اسید مقاوم بوده و بهترین گزینه برای استفاده در مخازن اسید می‌باشد. در صورتی که علاقمند به خرید رزین وینیل استر هستید خوب است بدانید ضد آب بودن این نوع رزین  باعث شده تا در مواردی مانند: تجهیزات برق، تلویزیون و آنتن، قایق‌های ماهی گیری، انواع کشتی و ناوهای دریایی، فایبرگلاس، لوله و کانال کشی، تانکرهای حمل مواد شیمیایی و مخازن سوخت استفاده داشته باشد.

رزین‌های اپوکسی

رزین اپوکسی شفاف نوعی رزین (چسب) به صورت مایع بوده و تا زمانی که با جزء B (هاردنر) ترکیب نشده است به صورت مایع می‌ماند و پس از ترکیب با هاردنر نوع B ظرف مدت ۱۲ ساعت به جسمی سخت اما شفاف تبدیل می گردد. این رزین دو جزیی بوده و حجم های ارائه شده به صورت دو جزء A و B ارائه می گردد. به طور مثال خرید ۷۵۰ گرم از محصول، شامل ۵۰۰ گرم از جزء A (رزین) و ۲۵۰ گرم از جزء B (هاردنر) می باشد.

اگر قصد خرید رزین اپوکسی شفاف را دارید خوب است بدانید به جهت زیبایی ظاهری کار و شفاف نشان دادن سطح زیرین کار و محافظت از سطوح استفاده می‌شود. از این جهت اپوکسی های شفاف را در پوشش‌های کف سالن‌ها و کارخانه‌های دارویی و بهداشتی و همچنین برای ایجاد یک پوشش لعابی بدون رنگ و شفاف روی سیمان و بلوک‌های سیمانی مورد استفاده قرار می‌دهند. رزین اپوکسی شفاف برای ساخت قالب و اشکال هندسی مختلف، زیورآلات تزیینی، ساخت میزهای رزینی شفاف و … بسیار مناسب می‌باشد.
 

معرفی انواع رزین به همراه کاربرد آنها

جهت داشتن نتیجه نهایی مطلوب، شفاف‌ترین و مناسب‌ترین رزین اپوکسی برای ساخت زیورآلات و دکورهای چوبی، رزین اپوکسی مورد استفاده باشد دارای ویژگی‌های زیر باشد:

کاملاً روان (دانسیته پایین) و بی‌رنگ

به وجود آمدن کمترین حباب و قالبگیری آسان

کمترین تغییر رنگ به مرور زمان

خرید انواع رزین در بازرگانی صنعت گستر

چنانچه علاقمند به  خرید رزین پلی استر با قیمت مناسب می‌باشید خوشحال خواهیم شد تا پاسخگوی نیاز شما بوده و در جهت رضایت‌مندی شما عمل کرده باشیم. شرکت بازرگانی صنعت گستر در زمینه فروش انواع مواد فایبرگلاس، رزین‌های پلی استر، رزین‌های اپوکسی و وینیل استر، الیاف شیشه سوزنی، الیاف شیشه پودری، انواع حلال، انواع خشک کن و سایر مواد مرتبط به این زمینه فعالیت می‌کند. برای اطلاع از سایر جزئیات به سایت ما به نشانی www.sanatrezin.com مراجعه کرده و با ما تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha