• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401042114439
  • خبرنگار : 71594

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولین اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

هاجر چنارانی نماینده نیشابور به وزیر علوم: علت عدم اجرای موارد مطروحه در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانونی اساسی در خصوص شکایت از عملکرد سازمان سنجش و آموزش کشور.

حسین خسروی اسفزار نماینده بیرجند به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در تکمیل جاده بیرجند- قائن.

علیرضا نظری نماینده خمین به وزرای امور اقتصادی و صمت: لزوم نظارت لازم در خصوص احیا و رونق تولید و افزایش اشتغال در شرکت صنایع نخ خمین پس از واگذاری به بخش خصوصی.

محمدحسن  آصفری نماینده اراک به وزیر بهداشت: لزوم توجه به تامین داروهای بیماران خاص و جلوگیری از افزایش قیمت این داروها.

حبیب الله دهمرده نماینده زابل به وزیر امور اقتصاد: لزوم معافیت های مالیاتی و استمهال و بخشودگی اصل و سود دیرکرد وام های مردم سیستان.

پروین صالحی مبارکه نماینده مبارکه به وزیر بهداشت: لزوم انجام اقدام مناسب جهت کنترل مهاجرت کادر درمان به خارج از کشور.

حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر به رئیس جمهور: چرا در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان هیچ طرح و اعتباری برای شهرستان های حوزه انتخابیه اش در نظر گرفته نشده است؟

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر کشور: لزوم اقدام لازم جهت متوقف کردن دریافت وجوه از مراجعین به شهرداری ها به استناد مواد ۸۹، ۹۲، ۹۳ و ۹۵ قانون تشکیلات و  آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، همچنین به رئیس جمهور مبنی بر لزوم تسریع در ارسال لایحه عدالت محور حقوق و دستمزد دستگاه های دولتی.

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت رسیدگی به افزایش بی رویه شهریه آموزشگاه های زبان وابسته به آموزش و پرورش استان فارس.

پرویز اوسطی نماینده قروه به وزیر راه: ضرورت تصفیه بافت های فرسوده و تکمیل طرح های نیمه تمام ستاد بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده شهرستان های قروه، همچنین به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ضرورت پایش، بررسی میدانی و برآورد دقیق خسارت وارده به بخش کشاورزی در مناطق مختلف کشور به ویژه این شهرستان ها.

صمدالله محمدی نماینده بافت به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تسریع در اجرای رای وحدت رویه ۱۵۵۳ دیوان عدالت اداری با موضوع پرداخت مابه التفاوت فوق العاده اشتغال خارج از کشور مامورین نظامی بر اساس نرخ تسعیر یورو.

حسین میرزایی نماینده اصفهان به وزیر علوم: لزوم رسیدگی به وضعیت رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی.

محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر دفاع: ضرورت افزایش توجه به وضعیت حقوق و معیشت نیروهای مسلح، سپاه، نیروی انتظامی و ارتش.

غلامعلی کوهساری نماینده آزادشهر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم پرداخت وجه گندم و کلزای خریداری شده از کشاورزان استان گلستان.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان به رئیس جمهور: لزوم رعایت عدالت در تامین و تخصیص اعتبارات در سفرهای استانی و ضرورت در نظر گرفتن سهم شهرستان های محروم و مرزی، به رئیس جمهور مبنی بر لزوم تسریع در اجرایی شدن مصوبه رتبه بندی معلمان.

احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزیر آموزشو پرورش: ضرورت تعیین و ابلاغ سهم هر شهرستان استان خراسان رضوی از مجموع اعتبارات مربوط به مصوبات وزارت آموزش و پرورش در سفر استانی دولت به این استان، به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ضرورت تعیین و ابلاغ سهم هر شهرستان استان خراسان رضوی از مجموع اعتبارات مربوط به مصوبات وزارت جهاد کشاورزی در سفر استانی رئیس جمهور.

محمد کعب عمیر نماینده شوش به رئیس جمهور و وزیر نیرو: چرا وزارت نیرو برای تامین آب مزارع نیشکر شرکت هفت تپه از سد دز همکاری نمی کند؟

فرهاد بشیری نماینده پاکدشت به رئیس جمهور: ضرورت برگزاری آموزش دوره های ایمنی در کار برای کارگران جهت جلوگیری از حوادث در حین کار، لزوم اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه های به خصوص برای جاماندگان و تازه مزدوجین و حذف یارانه پر درآمدها، لزوم تحت پوشش قرار گرفتن معلولین پشت نوبت سراسر کشور توسط ادارات بهزیستی.

مهدی شریفیان نماینده تهران به وزیر راه: لزوم استفاده از ظرفیت جهادگران و بسیج سازندگی در نهضت ساخت مسکن.

حسین خسروی نماینده بیرجند به رئیس جمهور: لزوم معافیت مددجویان کمیته امداد برای  شرکت در نهضت ملی مسکن.

جعفر قادری نماینده شیراز به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در اعزام یک هیات به استان فارس برای رسیدگی به برداشت غیر قانونی حقابه شهرستان های حوزه انتخابیه از آب رودخانه کر، همچنین به وزیر راه مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت تعامل با کشورهای همسایه برای تکمیل مسیرهای ریلی و جاده های ترانزیتی کشور.

مهدی عسگری نماینده کرج به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تکمیل و اصلاح سامانه بازارگاه طبق ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و لزوم انتشار تمامی تراکنش های اطلاعاتی این سامانه و توزیع نهاده های دامی در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ برای بهره برداری نظام تصمیم ساز کشور، همچنین به وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت نظارت بر پدیده برگزاری آزمون بورس تحصیلی دبیرستان های ترکیه و دیگر کشورها در تهران و ضرورت جلوگیری از خروج دانش آموزان سمپاد به خارج از کشور.

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تصویب هرچه سریع‌تر آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی معلمان.

کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد به وزیر راه: علت تعلل در اجرای جهش قانون تولید مسکن در اسدآباد چیست؟

مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تشکیل کارگروه برای بررسی و آسیب شناسی علل آخر بودن استان لرستان در رتبه بندی قبولی کنکور، همچنین به وزیر میراث فرهنگی مبنی بر لزوم تسریع در رسیدگی به فروش اثر تاریخی هنگ سوار در استان لرستان.

 علیرضا زندیان نماینده بیجار به وزیر راه: علت عدم تامین زمین رایگان برای جهش تولید مسکن در بیجار چیست؟

احمد جباری نماینده بندر لنگه به وزیر راه: لزوم تسریع در تکمیل کمربندی بندرلنگه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha