• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401042114451
  • خبرنگار : 50182

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

برخورد قاطعانه پلیس با موارد "بدحجابی"/ عموم مردم در این زمینه از ما مطالبه دارند

برخورد قاطعانه پلیس با موارد "بدحجابی"/ عموم مردم در این زمینه از ما مطالبه دارند

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از تشدید نظارت پلیس بر تفرجگاه ها، اماکن تفریحی، تالارها و معابر و ... جهت برخورد با بدحجابی خبر داد و افزود: عموم مردم در این زمینه مطالبه جدی و به حقی از پلیس دارند و پلیس هم به عنوان خدمتگزار مردم در این زمینه برخورد جدی و قاطعانه ای خواهد داشت.

سردار علی اکبر جاویدان به مناسبت روز حجاب و عفاف در نشستی خبری با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف گفت: اگر به تاریخ و گذشته کشورمان حتی پیش از اسلام هم توجه کنیم همواره پوشش و حجاب مورد توجه ایرانیان بوده و لباس ها کاملا پوشیده بوده و زنان بر روی سر خود هم پوشش داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر ایران یک کشور اسلامی است و قوانین آن نیز بر اساس دستورات کتاب آسمانی ما قرآن نوشته شده و بر مسئله حجاب هم در این قوانین تاکید جدی شده است.

وی با تاکید بر لزوم احترام به قوانین گفت: هر کسی در جامعه مطالبه حق و حقوق می کند در وهله اول خود باید به قانون احترام بگذارد، بنابراین با توجه به اینکه در قانون صراحتا بر مسئله رعایت شئونات اسلامی از جمله حجاب تاکید شده تمام افراد باید به این مسئله احترام گذاشته و آن را رعایت کنند.

جاویدان با اشاره به گلایه مندی عموم مردم از وضعیت بدحجابی و پوشش نامناسب برخی افراد در جامعه گفت: عموم مردم در حال حاضر در بحث حجاب مطالبه جدی و به حقی از نیروی انتظامی دارند و دراین زمینه هم قطعا نیروی انتظامی به عنوان خادم مردم پای کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه 32 دستگاه اجرایی و ستادی در بحث حجاب و عفاف وظیفه ایجابی و سلبی دارند، گفت: نیروی انتظامی تنها یکی از این دستگاه هاست، اما بار سنگین در این حوزه را به دوش می کشد.

جاویدان گفت: قطعا اگر همه این دستگاه ها به وظایف خود درست عمل می کردند که معتقدیم این کار را نکرده اند، این بار سنگین سمت نیروی انتظامی سرازیر نمی شد.

وی افزود: معتقدیم تمام دستگاه ها باید وظایف فرهنگی و آموزشی در حوزه حجاب و عفاف را انجام دهند که کار به برخورد سلبی نکشد.

وی افزود: به هرحال حتی اگر هیچ دستگاهی هم در این حوزوه به وظایف خود عمل نکند، نیروی انتظامی قاطعانه پای کار است، چرا که معتقدیم بدحجابی و بی حجابی منشا فساد و فحشا و سایر جرائم و انحرافات و مشکلات در جامعه است و دشمن هم به خوبی نسبت به این مسئله آگاهی دارد.

جاویدان گفت: اینکه دشمن از سالها پیش از انقلاب به دنبال کشف حجاب بوده نشان از اهمیت این مسئله دارد، چرا که با حفظ حجاب حریم خانواده ها حفظ می شود و دشمن به این مسئله به خوبی واقف است و میداند برای نابودی بنیان خانواده باید حجاب را از سر راه بردارد.

وی افزود: دشمن به این مسئله هم آگاه است که کسی که حجاب خود را کنار بگذارد دیگر اعتقادات خود را هم کنار می گذارد، از جمله اینکه دیگر محرم و نامحرم و گناه و ... برای او مفهومی نخواهد داشت و به راحتی می تواند عقاید خود را به او تحمیل کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به گره زدن مسئله حجاب و اقتصاد به هم توسط دشمن، گفت: دشمن روی این امر مانور می دهد که اگر حالا یک فرد حجاب داشته باشد مشکل اقتصادی حل می شود؟! و از این طریق حجاب را به اقتصاد گره زده است که کاملا بی منطق و دوراز عقل است و سوال ما این است که برعکس اگر حالا بدحجاب باشیم آیا مشکلات اقتصادی حل می شود؟ سوال دیگر ما این است که چرا حالا که با مشکلاتی مواجه هستیم باید شرف و غیرت و حیا را حراج کرده و از دست بدهیم که به همین مشکلات فعلی مشکلات به مراتب بیشتری اضافه شود و افراد بدحجاب باید بدانند این حربه دشمنان است.

جاویدان گفت: باتوجه به اینکه عموم مردم در بحث برخورد با بدحجابی از نیروی انتظامی مطالبه دارند، ما نیز با جدیت به این مطالبه به حق پاسخ داده و با مظاهر بدحجابی برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده شهرستان ها در بحث حجاب وضعیت خوبی دارند گفت: مشکل در برخی نقاط مرکز استان است که حضور پلیس در آنها پررنگ تر خواهد شد.

تمامی امکان عمومی تحت رصد پلیس خواهد بود/ با سگ گردانی و مزاحمت و دوردور کردن برخورد می شود

وی افزود: همچنین تفرجگاه ها، اماکن تفریحی و گردشگری، پارک ها و معابر هم با دقت رصد خواهند شد و بار اول به افراد تذکر داده شده و در دفعات بعدی تعهد گرفته شده و درصورت تکرار در دفعات مکرر فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می شود.

جاویدان گفت: اینکه به بهانه تورهای گردشگری و ورزشی، زمینه کشف حجاب و حرکات ناهنجار فراهم شود برای ما قابل پذیرش نیست و در وهله اول دستگاه مربوطه که صادرکننده مجوز است باید برخورد کرده و در صورت عدم برخورد و مشاهده چنین تخلفاتی هم با متولیان امر و هم با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی گفت: در بحث تالارها هم تذکرات لازم به تالارداران داده شده و در صورت مشاهده مراسم مختلط و منافی عفت قطعا برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به اجرای طرح "ناظر یک" هم اشاره کرد و افزود: در این طرح افراد امین که عمدتا از بدنه نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها هستند عضو بوده و موارد کشف حجاب در خودرو را گزارش می دهند که در این طرح هم در مرحله اول به راننده تذکر داده شده و در صورت تکرار ماشین توقیف و فرد احضار می شود و اگراین مسئله مجددا تکرار شود ضمن توقیف خودرو، فرد به مراجع قضایی معرفی می شود.

 جاویدان در ادامه با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف تنها به مسئله بدحجابی و بی حجابی زنان محدود نمی شود گفت: مسئله حجاب تنها به زنان مربوط نمی شود و مردان هم باید پوشش مناسبی درسطح جامعه داشته و از پوشش های خارج از عرف خودداری کنند.

وی افزود: همچنین مسئله سگ گردانی و دور دور کردن خودروها و ایجاد مزاحمت هم همگی در این مقوله قرار داشته که با آن مقابله می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در بحث سگ‌گردانی تماس های بی‌شماری داریم که بسیاری زنان و کودکان از این مسئله وحشت داشته و با توجه به بحث نجاست این حیوان، بسیاری مردم در این زمینه گلایه مندند که در سطح پارک ها و .... آسایش ندارند و قطعا با این مسئله هم برخورد شده و این حیوانات تحویل پناهگاه های شهرداری می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha