• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401042114506
  • خبرنگار : 71553

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

تخم‌مرغ ۱۰۰ هزار تومانی گرانفروشی است

تخم‌مرغ ۱۰۰ هزار تومانی گرانفروشی است

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ در مرغداری‌های افزایش نیافته و فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالا گرانفروشی است.

حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که در حال حاضر نیز واحدهای مرغداری با قیمت ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان تخم مرغ های خود را تحویل می دهند؛ بنابراین قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هیچ عنوان افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: البته قیمت مصوب ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد تایید مرغداری‌ها نیست، زیرا برای آنها هر کیلو تخم‌مرغ ۴۸ هزار تومان تمام می‌شود؛ هرچند که مسئولان مربوطه وعده داده‌اند این قیمت اصلاح و قیمت‌های واقعی اعلام می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران افزود: در حال حاضر باید هر شانه تخم‌مرغ دو کیلویی با قیمت ۸۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد و فروش آن با قیمت‌های بالاتر (۱۰۰ هزار تومان) گرانفروشی است.

کاشانی ادعا کرد: در چهار ماه گذشته صنعت مرغ تخم گذار بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان ضرر کرده‌ و میانگین فروش تخم‌مرغ بعد از آزادسازی یارانه‌ها ۲۵ درصد زیر قیمت اعلامی دولت بوده‌ است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت تخم مرغ منجر به حذف آن از سفره‌های مردم نخواهد شد؟ گفت: ما نگران مصرف‌کننده نیز هستیم، ولی تولیدکننده هم نمی‌تواند متضرر شود. معتقدیم تخم مرغ باید حتماً به صورت کالابرگ به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۱۵:۳۳

این چه وضع نظارت بر قیمتها و کنترل کالاهای تولید شده است؟ ببینید الان فقط 50درصد اجناسی که قابل انبار شدن هستند مثل کنسرو و کمپوت و خرما و... وقتی اینهارو از سوپریها و مغازهدرها خریداری میکنیم قیمت تولید برای ماه ها قبل و یا سال گذشته است!!!! واقعا این چه وضعشه بعد جالبه که اکثرا این فروشنده بصورت انلاین این اجناس رو میفروشند مثلا در سایتهای واسطه ای مثل اسنپ فود و دیگر فروشگاه های واسطه ...

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۲۰:۴۵

همین فقط؟ گرانفروشی است؟ پس تو چکاره ای اونجا.