• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042214878
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام:

دشمنان اسلام عناد تاریخی با حجاب دارند

دشمنان اسلام عناد تاریخی با حجاب دارند

ایسنا/اردبیل دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: دشمنان اسلام و بشریت همواره ستیز و عناد خود را با حجاب نشان داده و در این زمینه لحظه‌ای از اهداف شوم خود عقب ننشستند.

محمدمهدی عبدخدایی ۲۲ تیر در همایش مرجعیت اردبیل در قیام گوهرشاد در تالار خطایی اردبیل اظهار کرد: این عناد و ستیز در ابعاد مختلف به ویژه دوره رضاخانی کاملا علنی شد تا با طرح موضوع کشف حجاب علما و روحانیون وارد میدان شده و اجازه ندهند تا این خواسته نامشروع سلطنت پهلوی به حقیقت بپیوندد.

وی با بیان فرازی از تاریخ مبارزات یاران نزدیک انقلاب و امام راحل به بیماری پرنویسی احمد کسروی در تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: این نویسنده اطلاعات کاملی از تاریخ نداشته و حتی در واقع‌نگاری نیز امانت را رعایت نکرده است و همواره نیز در بیان مطالب دینی و ارزشی سمت و سوی تمسخر و بیان مطالب غیرواقعی را در پیش گرفته است.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام تصریح کرد: در نقطه مقابل آیت‌الله سید یونس اردبیلی که از اردبیل به مشهد مهاجرت کرده بود با چهره معنوی و ارزشی در دوران خفقان رضاخانی سعی کرد تا هدایت مردم را بر عهده گرفته و حتی در ماجرای گوهرشاد به همراه شیخ علمی سعی کرد تا از مبانی دینی، اعتقادی و ارزشی امت اسلامی دفاع کند.

عبدخدایی افزود: هنوز ابعاد مختلفی از شخصیت سید یونس موسوی اردبیلی مغفول مانده و آن‌گونه که شایسته است این چهره ارزشی شناخته نشده در حالی که مجاهدت‌های او در مقابله با اندیشه غربی در آن مقطع زبانزد عام و خاص است.

وی تلاش سربازان رضاخان در کشف حجاب و ستیز و عناد با چادر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با قیام گوهرشاد علما و روحانیون همچون آیت‌الله سید یونس اردبیلی پا به میدان گذاشته و با دفاع از حق واقعی مردم در این زمینه از زنان و مردان آزادیخواه و غیرتمند دفاع کردند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام اضافه کرد: تاریخ گواه این است که تلاش رضاخان در کشف حجاب بی‌نتیجه ماند و قطعا در مقطع کنونی نیز تلاش بیگانگان برای مخدوش کردن هویت انقلاب اسلامی به نتیجه نخواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha