• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401042214960
  • خبرنگار : 50491

چطور با صرفه‌جویی در مصرف برق پاداش بگیریم؟

چطور با صرفه‌جویی در مصرف برق پاداش بگیریم؟

ایسنا/گلستان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان شرایط برخورداری مشترکان از پاداش به ازای صرفه جویی در هر کیلووات ساعت مصرف برق را اعلام کرد.

سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: ۸۰ مشترکان شرکت توزیع نیروی برق گلستان از مشترکان خانگی هستند که ۷۰ درصد مصرف برق گلستان را به خود اختصاص می‌دهند، هر ساله با شروع فصل گرما، مصرف برق با افزایش چندبرابری همراه است و این مسئله صنعت برق را به چالش می کشاند.

وی با بیان اینکه افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند پاداش می‌گیرند، افزود: مشترکان به ازای هر کیلو وات مصرف کمتر از الگو از ۵۰۰ تومان تخفیف بهره‌مند خواهند شد، در واقع مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت کنند بابت هر کیلووات‌ساعت به‌طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت می کنند حال این مشترکان در صورت صرفه‌جویی به‌ازای هر کیلووات‌ساعت پنج برابر تشویق می‌شوند یعنی به‌ازای هر کیلووات‌ساعت ۵۰۰ تومان تشویقی می‌گیرند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان از افزایش مصرف برق در گستان با وجود گرمای هوا خبر داد و افزود: بار پایه مصرف برق در روزهای عادی، حداکثر ۴۰۰ مگاوات است که با توجه به افزایش دمای هوا طی روزهای اخیر میزان مصرف برق در استان به یک هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید، اگر هر خانواده مدیریت مصرف را حتی با خاموش کردن  یک لامپ شروع کند کمک شایانی به صرفه‌جویی در مصرف برق می کند.

موسوی با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت انجام‌شده خاموشی برنامه‌ریزی شده در گلستان نداشتیم، بیان کرد: با توجه به اینکه میزان تولید با مصرف ما همتراز نیست و همچنین با تداوم افزایش قابل توجه دما و به دنبال آن افزایش مصرف برق برای پایداری برق نیاز به همراهی مروم و مدیریت مصرف داریم تا شاهد خاموشی نباشیم.

وی به شرایط رایگان شدن برق چاه های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در صورتی که برق چاه‌های کشاورزی روزانه پنج ساعت و در ساعات اوج مصرف خاموش باشد رایگان خواهد بود، در واقع بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های کشاورزی که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر، یعنی ساعات پیک مصرف، پمپاژ و موتورهای های آب خود را خاموش کنند رایگان محاسبه می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه به منظور مدیریت در مصرف برق شهرک‌های صنعتی یک روز در هفته تعطیل هستند، یادآور شد: سرویس و شستشوی سیستم‌های سرمایشی می تواند مصرف انرژی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد، همچنین تنظیم وسایل سرمایشی بر روی دمای رفاه (۲۴تا۲۶ درجه) و عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بین ساعت 12 تا 17 عصر به کاهش مصرف و پایداری برق کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha