• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401042215004
  • خبرنگار : 71660

نخستین واکنش ماکرون درخصوص حمایت از اوبر: "باز هم انجامش می‌دهم"

نخستین واکنش ماکرون درخصوص حمایت از اوبر: "باز هم انجامش می‌دهم"

پس از افشای هزاران سند مربوط به فعالیت‌های روابط عمومی و لابی‌گری شرکت "اوبر" که نام امانوئل ماکرون نیز در این اسناد فاش شده، این رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که از کمک به این سرویس اینترنتی تاکسی‌رانی آمریکایی برای تاسیسش در اروپا پشیمان نیست و همچنین افزود: «من به شدت افتخار می‌کنم... ایجاد شغل بدون شرکت‌ها و کارآفرینان کار دشواری است.»

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از افشای کمک‌هایش به شرکت تاکسی‌رانی آمریکایی اوبر در مقابل صنعت تاکسی‌رانی فرانسه گفت: «به حمایت از شرکت حمل‌ونقل تاکسی‌رانی اوبر افتخار می‌کنم و این کار را فردا و پس فردا و همچنان انجام خواهم داد.»

افشای هزاران سند مربوط به فعالیت‌های روابط عمومی و لابی‌گری شرکت اوبر نشان می‌دهد چگونه رهبران و مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا به اوبر برای موفقیت در چالش‌های قانونی و قضایی و همچنین مقابله با اعتراضات اتحادیه‌های تاکسیرانی کمک کرده‌اند.

امانوئل ماکرون در حاشیه بازدید از یک مجتمع صنعتی به دلیل حمایت‌هایش از شرکت آمریکایی اوبر درخصوص سوالات خبرنگاران گفت: «من وزیر بودم و کارم را انجام می‌دادم. من افتخار می‌کنم که به عنوان وزیر اقتصاد جنگیده‌ام تا شرکت‌های خارجی را جذب کنم. ما هزاران شغل ایجاد کرده‌ایم.»

وی افزود: «می‌دانید که ایجاد شغل و کسب‌وکار بسیار دشوار است. بنابراین من به ملاقات با مشاغل و کارآفرینان ادامه خواهم داد تا آنها را متقاعد کنم که در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند و هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا بخش‌هایی را که در آن فعالیت مسدود شده است، به منظور ایجاد شغل باز کنم. زیرا هر جوانی که فرصت شغلی پیدا کند، به عنوان نتیجه کارم از آن راضی هستم.»

ماکرون در ادامه اظهار کرد: «اگر ما برای علم، آموزش و ایجاد نوآوری– به عبارت دیگر برای فرصت‌های اقتصادی – نجنگیم، همچنان بیکاری خواهیم داشت. و مسئله نرخ بیکاری ما حتی اگر در طی پنج سال اخیر از بین رفته باشد، همچنان بسیار بالاست.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha