• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401042215027
  • خبرنگار : 30188

سنگ سیلیس چیست و چه خواصی دارد؟

سنگ سیلیس چیست و چه خواصی دارد؟

از سوالات پرتکرار کاربران سنگ سیلیس چیست و چه خواصی دارد؟ بوده که در این مطلب قصد داریم تا توضیحی درباره ساختار و خواص این ماده‌ی با ارزش پوسته زمین بپردازیم. سنگ سیلیس به نام سیلیکون دی اکسید با فرمول شیمیایی SiO2 شناخته شده که به دلیل نوع ساختار و ترکیب شیمیایی آن، رنگ این ماده سفید می‌باشد. سیلیس از فراوان‌ترین عناصر پوسته زمین یعنی سیلیکون و اکسیژن تولید شده که این امر موجب شده تا ترکیب فراوانی در پوسته زمین محسوب می‌شود. این ویژگی موجب شده تا 59 درصد ترکیبات زمین را تشکیل داده و در صنعت و موادغذایی کاربرد بسیاری داشته باشد.

به گزارش ایسنا نقل از شرکت سیلیس همدان، رایج‌ترین ترکیب اکسیدی در پوسته زمین، سیلیس همدان یا سیلیسیم دی اکسید با فرمول شیمیایی ایی sio2 می‌باشد. فروش سیلیس همدان همانند گارنت و سیلیس ممتاز همدان کاربرد بسیاری دارد. silicon به معنای سنگ سخت، سنگ آتش زنه یا سنگ چخماق بوده که نام‌گذاری این ترکیب از آن الهام گرفته شده است. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به توضیحی درباره خرید سیلیس همدان، مزیت‌ها و کاربردهای آن بپردازیم.

سنگ سیلیس به دلیل نوع ترکیبات و نوع چینش ساختاری کانی، بسیار متنوع بوده که هر نوع از آن خواص و کاربردهای گوناگونی خواهد داشت. یکی از انواع سنگ سیلیس، کوارتز بوده که هر سیلیکون آن با 4 اکسیژن متصل شده و به عنوان دومین کانی موجود در پوسته زمین محسوب می‌شود. از دیگر نوع سیلیس، فلینت نام داشته که از ترکیب بلور کوارتز بوده و رنگ آن قهوه‌ای یا خاکستری دیده می‌شود.

سنگ سیلیس خواص بسیار داشته که موجب شده تا نظر بسیاری از افراد را جهت استفاده در صنایع مختلف جلب کند. همان طور که در ابتدای این مطلب به آن پرداختیم، سیلیس در پوسته زمین به وفور با ساختارهای گوناگونی دیده می‌شود. تنوع در این ساختار موجب شده تا به صورت بلورین در خواص و کاربردهای متنوع دیده شود. اما سوال اینجا است که سنگ سیلیس چه خواصی دارد؟ خاصیت این ماده بسیار بوده که باعث شده تا در علم پزشکی مورد توجه قرار بگیرد. از فواید درمانی فوق‌العاده‌ی آن می‌توان به درمان شکم درد، درمان سرفه‌های شدید، از بین برنده‌ی احساس سوزش پوست بر اساس حساسیت، بهبود دهنده و تقویت قدرت بینایی فرد، از بین بردن قرمزی پوست و التهاب آن و تقویت کننده‌ی تارهای صوتی حنجره اشاره نمود.

همچنین می‌توان فواید سنگ سیلیس را به صورت متافیزیکی هم بررسی نمود. به این صورت که این ماده به عنوان مغناطیس بوده و تماس افراد با این سنگ، انرژی بسیاری در فرد به وجود می‌آورد. فواید متافیزیکی این سنگ عبارت است از به وجود آوردن شادی در فرد، ایجاد خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس، خودآگاهی، شفاف سازی، حفاظت در برابر انرژی‌های منفی، افزودن شور و نشاط در فرد، کمک به جذب نیرو انرژی مثبت و غیره می‌باشد.

خاصیت ماورالطبیعه این سنگ موجب شده تا این سنگ در جواهر سازی استفاده شده و باعث جذب انرژی از طریق چاکراها شده و بازتاب آن به اشخاص دیگر می‌شود. بنابراین این سنگ در دستبندها، گردبند و انگشتر با رنگ و طرح‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مطلب سعی کردیم تا به پاسخ سنگ سیلیس چیست و چه خواصی دارد؟ پی ببرید. این سنگ به دلیل نوع ساختار، خواص درمانی و متافیزیکی بسیار داشته و در علم پزشکی به صورت خوراکی و در جواهرسازی نیز به صورت‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید سیلیس همدان درجه یک، درجه دو، سیلیس ممتاز و میکرونیزه به نشانی (https://arasangalvand.com/) مراجعه نمایید.
انتهای رپورتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha