• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401042215127
  • خبرنگار : 50136

نشست تخصصی توسعه فعالیتهای فناورانه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با شرکت های فناور برگزار شد

نشست تخصصی توسعه فعالیتهای فناورانه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با شرکت های فناور برگزار شد

ایسنا/آذربایجان غربی نشست تخصصی توسعه فعالیتهای فناورانه جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی با شرکت های زیست پویش ایمن دارو و لقمان حکیم خاورمیانه تبریز در خصوص ایده های فناورانه و پروژه های کاربردی دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی، این نشست با حضور رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی پیرامون هم اندیشی در خصوص توسعه فعالیتهای فناورانه  مورد نیاز استان برگزار شد.

در این جلسه دکتر حسین زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: شرکتهای فناور مستقر در مجموعه جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی، پتانسیل ارزشمندی در راستای فعالیتهای پژوهشی محصول محور و اشتغالزایی است که می توان با هم افزایی، گامهای ارزشمندی در جهت توسعه استان برداشت.

دکتر حسین زاده با اشاره به برنامه های پژوهشی واحد در راستای ارائه خدمات به هم استانی ها در قالب کلینیک های درمانی اظهار کرد: با توجه به توانمندیها و عملکرد پژوهشی و فناورانه واحد آذربایجان غربی و همچنین فعالیتهای مشخص انجام گرفته در شرکتهای فناور، تولید محصولات و ترکیبات نوین با قابلیت کاربردهای دارویی، غذایی و درمانی از اولویت های اصلی این نشست است.

دکتر طهماسبی معاون پژوهشی واحد با اشاره به پتانسیل ها و توانمندیهای پژوهشی واحد، تولید متابولیتهای ثانویه گیاهی، آنتی باکتریالهای گیاهی، آنتی بیوتیک های گیاهی، تولید زخم پوشهای مناسب با استفاده از ضایعات بیولوژیکی را بعنوان ایده‌های پژوهشی مطرح کردند که این امر نیازمند تعامل با شرکتهای دانش بنیان از قبیل این دو شرکت است.

دکتر یونس رنجبری رئیس هیات مدیره شرکت  لقمان حکیم در این نشست اظهار کرد: تیم موجود در شرکت روحیه عملیاتی و اجرایی بالایی داشته و تمایل به همکاری و تعامل با جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی در قالب پروپوزالهای پژوهشی مشترک دارند.

محمد علی فخوری از اعضای هیات مدیره شرکت زیست پویش ایمن دارو نیز آمادگی تیم خود را برای انجام فعالیتهای مشترک پژوهشی اعلام نمود و اظهار کرد: با تمام توان سعی در انجام پروژه های محصول محور با جهاددانشگاهی دارد.

همچنین در این جلسه مقرر شد در راستای همکاری و اقدام موثر در تولیدات مشترک مفید وبازارپسند، با همفکری و رایزنی های لازم نقشه راه ترسیم و عملیاتی شده و تفاهم نامه همکاری منعقد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha