• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401042215136
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه ملایر:

مردان مسئولیت‌پذیر با حجاب زنان موافق و مردان خودخواه مخالفند

مردان مسئولیت‌پذیر با حجاب زنان موافق و مردان خودخواه مخالفند

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر با بیان اینکه مردان متواضع و مسئولیت پذیر با حجاب زنان موافق و مردان خودخواه و متکبر با حجاب زنان مخالف هستند، مطرح کرد: در همه جای دنیا می‌بینیم کشف حجاب اجباری است؛ نمونه آن تجمع بانوان محجبه هندوستان است که خواستار رعایت حجاب در مدرسه شدند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری چهارشنبه ۲۲ تیرماه در جشن ریحانه ها در پارک سیفیه ملایر، ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت و تقارن آن با هفته عفاف و حجاب مطرح کرد: جایگاه و عظمت امیر مؤمنان علی(ع) جایگاهی عظیم در نزد خداوند است.

وی با بیان اینکه این جایگاه باعث شرف و عزت اسلام است و در سایه این جایگاه به ارزش و عزت رسیده‌ایم، افزود: دشمنان اسلام و قرآن می‌خواهند این عزت و شرف را از ما بگیرند و به همین علت به ارزش‌های ما حمله می‌کنند. نمونه بارز آن حمله به حجاب بانوان در جامعه اسلامی است، در واقع دشمن می‌خواهد این یادگار حضرت زهرا(س) را از ما بگیرد اما بدانند بسیاری از نقشه‌های آنها نقش بر آب می‌شود.

برقراری با اشاره به اینکه ملت ما ملتی با بصیرت و آگاه است و برای حفظ جایگاه حجاب و عفاف در برابر دشمن ایستاده است، تأکید کرد: ما برای حفظ این عفت و پاکدامنی شهدای زیادی تقدیم کردیم و ملتی که برای عزتش خون بدهد، آن عزت و شرف جاودانه خواهد ماند.

امام جمعه ملایر به حادثه مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به خاک و خون کشیده شدن ۵۰۰۰ نفر در این حادثه نشان می دهد مسئله حجاب برای عامه مردم چقدر با ارزش و مهم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله حجاب امروز نه برای ما بلکه برای دشمنان اسلام، یک مسئله مهم است، اضافه کرد: امروز دشمن از هر راهی حجاب زن جامعه اسلامی را نشانه گرفته است.

برقراری حجاب را پوششی ایمانی و نه صرفاً اسلامی دانست و بیان کرد: حجاب است که به ما انسانیت می‌ بخشد و انسان بدون پوشش از بین می‌رود و و حیوانیت او بر ملا می‌شود.

وی پوشش را مسئله ای وجدانی دانست که خداوند متعال آن را بر عهده زن قرار داده است و افزود: مدیریت سخت افزاری خانواده بر عهده مرد و مدیریت نرم افزاری زندگی بر عهده زن است.

برقراری با تأکید بر حفظ حجاب خطاب به زنان مؤمن و عفیف گفت: یک زن مؤمن و مسلمان برای خود ارزش قائل است و در مورد زنان پیامبر نیز بیش از دیگر زنان جامعه سخت گیری شده است.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی یک رژیم متکبر بود و دستور کشف حجاب زنان را صادر کرد، یادآور شد: مردان متواضع و مسئولیت پذیر با حجاب زنان موافق و مردان خودخواه و متکبر با حجاب زنان مخالف هستند.

امام جمعه ملایر بیان کرد: در همه جای دنیا می‌بینیم که کشف حجاب اجباری است؛ نمونه آن تجمع بانوان محجبه هندوستان است که خواستار رعایت حجاب در مدرسه شدند.

برقراری با اشاره به اینکه خداوند به زن مدیریت عفاف و حجاب و پاکدامنی داده چراکه او مستقل و توانمند است، تصریح کرد: مردان هوس‌ران جامعه می‌خواهند استقلال یک زن را به هم بریزند و توانمندی او را زیر سوال ببرند.

وی با تأکید بر اینکه وقتی زنی محجبه در مقابل مردان قرار گیرد علاوه بر مدیریت خود و جامعه به خواسته های نفسانی این مردان پاسخ منفی می‌دهد، خاطرنشان کرد: زن نباید با خودآرایی زندگی خانواده‌های دیگر را مختل و بیماری بیماردلان جامعه را تشدید کند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مسئله حجاب تنها یک مسئله دینی نیست بلکه یک مسئله اجتماعی نیز بوده و حقوق جامعه رادربرمی‌گیرد، حجاب را استقلال، عزت، مدیریت وتوانمندی یک زن دانست و گفت: یک زن با حجاب، هرگز محبت دیگران را گدایی نمی‌کند بلکه با مدیریت نرم افزاری خود ارزش و احترام خود را بیشتر می‌کند.

کارشناس فرهنگی دانشگاه علوم قرآنی ملایر نیز در ادامه با بیان اینکه دوران جوانی، دورانی با نشاط برای دختران و بانوان جوان است، اظهار کرد: امروز غرب به دنبال این است که بگوید حجاب، نشاط زن را از بین می‌برد.

فروزان کردیوند مطرح کرد: ما وقتی عاشقانه کسی را دوست داریم حتی اگر کاری از ما بخواهد که با آن مخالف باشیم، به علت دوست داشتن آن شخص با او مخالفتی نمی‌کنیم و در عوض اگر از کسی متنفر باشیم، هر کاری از ما بخواهد، برایش انجام نمی دهیم و امروز اگر عاشق امام زمانمان هستیم باید حجاب اسلامی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کسی که حجاب را رعایت می‌کند در حال دو گروه شفقت کرده که یک گروه زنان و گروه دوم مردان جامعه است و در واقع ما با شفقت خود باعث کمک به دیگران  شده و در جامعه امنیت و آسایش را ایجاد می کنیم.

کردیوند با بیان اینکه وقتی بزک کرده بیرون می‌آییم باعث نابودی زندگی دیگران می‌شویم، گفت: حجاب مظهر اقتدار زن مسلمان است و مردانی که بی حجابی زن را می‌خواهند، زن را  ضعیف و غیرمقتدر می دانند.

وی کار امروز غرب با جوانان را مثل پخته شدن قورباغه در قابلمه آب جوش دانست و ادامه داد: یک فرد ناشی، قورباغه را یک باره داخل آب جوش می‌اندازد و قورباغه نابود می شود اما فرد متبحری که روش را می داند قورباغه را طوری در آب قرار می دهد که قورباغه نمی داند، کی نابود شده است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: غرب زن را موجودی ابزاری دانسته و از زن ایرانی فقط به زیبایی او اشاره می‌کند و به دنبال بهره کشی از زن ایرانی است.

وی به صحبت های صاحب نظران که معتقدند استعمار یک کشور در واقع از حمله به حجاب زنان آن کشور آغاز می‌شود، اشاره و مطرح کرد: با رعایت حجاب باید این قداست را حفظ کرد تا دستان استعمارگران کوتاه شود.

کردیوند حجاب را تجلی روح لطیف یک زن دانست و افزود: اگر لطافت روح را از زن بگیرید این زن دیگر چیزی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بی حجابی در جامعه کنونی ما عجیب نیست و عجیب آن است که بانوان محجبه ما زیرسوال می‌روند، اظهار کرد: بی حجابی هم تراز با نامهربانی نیست و شاید امروز از سوی مربیان و کارشناسان حوزه فرهنگ عفاف و حجاب دراین زمینه کم کاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه خداوند مسئولیت کنترل ارتباط میان زن و مرد را بر عهده زن گذاشته است، یادآور شد: وقتی زنی با حجاب خود این ارتباط را مدیریت کند، هوس مردان سلطه طلب را از بین می برد.

کارشناس فرهنگی دانشگاه علوم قرآنی ملایر دوری از تبرج را مسئله ای مهم برای زنان و جوانان جامعه دانست و افزود: اسلام به زن ارزش داده که خود را دچار هوی و هوس مردان نکند و این برای زن کمال نیست.

وی تأکید کرد: ما هر لحظه بر سر دو راهی فسق و فلاح ایستاده ایم و نیازمند دو بال چراغ ایمان و سپر تقوا هستیم پس باید خود را به چشمان آگاه و عبرت بین مجهز کنیم تا در دام گناه نیفتیم.

کردیوند در پایان خطاب به بانوان بیان کرد: باید گوهر ایمان خود را با حجاب اسلامی و فاطمی پاس بداریم تا کرامت انسانی خود را از دست ندهیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه پس از اجرای سرود گروه دختران نور الهادی، از خانواده های معظم شهدا و نیز از دکتر رمضانی، بانوی موفق دندانپزشک و فاطمه رحمتی، خبرنگار خبرگزاری ایکنا همدان که با همت و تلاش در عرصه فعالیت های اجتماعی در کنار داشتن سه فرزند موفق بودند، تجلیل شد.

مردان مسئولیت‌پذیر با حجاب زنان موافق و مردان خودخواه مخالفند

مردان مسئولیت‌پذیر با حجاب زنان موافق و مردان خودخواه مخالفند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha