• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042215195
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل خبرداد:

افزایش 66 درصدی اعتبارات استان اردبیل

افزایش 66 درصدی اعتبارات استان اردبیل

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: اعتبارات استان اردبیل با 66 درصد افزایش به رقم 543 میلیارد تومان رسیده است.

سید حامد عاملی در نشست با فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در اردبیل اظهار کرد: با برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها باید هر چه سریعتر توزیع اعتبارات استانی انجام شود تا مدیران از فرصت کاری بیشتر استفاده کرده و تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدماتی را انجام دهند.

وی به توزیع 361 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تنها 58 درصد این منابع تحقق پیدا کرد که رقم بسیار پایینی بوده و با این ارقام نمی‌توان انتظار کار تحول‌آفرین را داشت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امسال 543 میلیارد تومان اعتبار برای استان پیش‌بینی شده که در صورت تخصیص کامل این مبلغ نیز نمی‌تواند جوابگوی طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان باشد.

عاملی افزود: در یک سال اخیر بیش از یک‌هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار از ردیف‌های ملی برای استان جذب شده که 800 میلیارد تومان آن از طریق اسناد خزانه و 300 میلیارد تومان نیز نقد بوده و از محل سفر رئیس جمهور نیز یک‌هزار و 340 میلیارد تومان منابع نقد به استان اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا آخر شهریور فرصت جذب اعتبارات وجود دارد اما باید تا آخر تیرماه شرایط جذب و هزینه‌کرد این منابع مشخص شده تا اعتبارات تبدیل به کار شود.

عاملی ضرورت بهره‌گیری از ردیف‌های ملی اعتباری را برای مدیران دستگاه‌های اجرایی یادآور شد و اضافه کرد: در قانون بودجه 1401 تبصره‌ها و ردیف‌های متعدد پیش‌بینی شده که از همین امروز باید مدیران استانی دست به کار شوند تا از این ظرفیت بیشترین استفاده را ببریم.

وی به موضوع مولدسازی و فروش اموال مازاد بر اساس ابلاغ بخشنامه‌های دولتی اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده منابع حاصل از این رقم نیز صرف کارها و پروژه‌های زیربنایی استان شود.

عاملی تهاتر نفت و بهره‌گیری از منابع ماده 56 را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم تا بیشترین جذب منابع را برای استان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل اجرای پروژه‌های پیشران و اولویت‌دار را در شهرستان‌ها یادآور شد و بیان کرد: باید سالانه 9 هزار میلیارد تومان سرمایه به استان جذب شود که بخش عظیمی از این منابع باید با همراهی بخش خصوصی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha