• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401042215242
  • خبرنگار : 71647

روزنامه‌ها از خیز «ترامپ» برای ریاست جمهوری نوشتند

روزنامه‌ها از خیز «ترامپ» برای ریاست جمهوری نوشتند

نگاه روزنامه‌های جهان به بوریس جانسون، امانوئل مکرون و دونالد ترامپ است. در گوشه‌ای از اخبار نیز به پیشرفتی در زمینه تشخیص زودهنگام آلزایمر اشاره شده است.

به گزارش ایسنا و به روایت گوینده پیشکسوت رادیو آلبرت کوچویی، مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:


رسوایی «اوبر»

روزنامه‌ها از خیز «ترامپ» برای ریاست جمهوری نوشتند


خبر نخست روزنامه‌های جهان افشای دخالت‌های برخی از سیاستمداران جهان، در راه‌اندازی خودروهای برقی«اوبر» است. بر بلندای این فهرست، امانوئل مکرون، تکیه زده است. قانون شکنی‌هایی که برای جهانی ساختن «اوبر»، شکل گرفته است. نخست این درز اسناد به روزنامه انگلیسی گاردین رسید و بعد شیپور رسوایی در رسانه‌های دیگر به صدا در آمد. دولت‌هایی در لابی، فریب دادن پلیس و مشاوران پیشین اوباما، چه همتی در جهانی ساختن آن کرده‌اند. یکصد و بیست و چهار هزار اسنادی که فاش شده اند.


جانشینان بوریس جانسون

روزنامه‌ها از خیز «ترامپ» برای ریاست جمهوری نوشتند


خبر نخست روزنامه‌های انگلیس انتخاب رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر آن کشور است. روزنامه فایننشال تایمز  می‌نویسد: «لیزتراس» وزیرخارجه انگلیس هم به فهرست بلندبالای نامزدهای جانشین بوریس جانسون افزوده شد. فهرستی که رنگین پوست و سیاهپوست و با تباری آسیایی دارد. بانو «تراس»، نشست جی بیست در مالی اندونزی را رها کرده، راهی انگلیس شد. ریشی سوناک، ساچد جاوید، جرمی هانت و چند تن دیگر برای این مقام، شال و کلاه کرده‌اند. یازده نامزد تا این جا اعلام حضور کرده‌اند.


خیز بلند ترامپ

روزنامه‌ها از خیز «ترامپ» برای ریاست جمهوری نوشتند


خبر نخست روزنامه‌های آمریکا، خیز بلند ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری است. تا رسیدن به آن مقصد دور و دراز، ترامپ از هم اکنون شال و کلاه کرده است. او رسوایی حمله به کاخ کنگره را در کارنامه خود دارد.
نگاه واشنگتن تایمز، هم متفاوت است. با عکسی از جو بایدن دلنگران، تحلیل سیاسی می‌گوید: اکنون وقت هراس دموکرات‌ها از رای آمریکا است. به نظر می‌آید آن‌ها، دموکرات‌ها، دارند بازی را می بازند.
در روزنامه یو اس ای تودی پرچم آمریکا در چند تظاهرات، پائین کشیده شده است. خبر می‌گوید: در معنای وطن پرستی باید بیشتر اندیشید.


در حاشیه خبرها آمده است:

تشخیص زود هنگام آلزایمر

روزنامه‌ها از خیز «ترامپ» برای ریاست جمهوری نوشتند


صفحه دانش روزنامه ایتالیایی له رپوبلیکا می‌نویسد: اکنون تشخیص  زود هنگام بیماری آلزایمر، ممکن است. این، البته به لطف هوش مصنوعی سر می‌گیرد. برای آنان که می‌گویند، هیچ شیوه ای برای درمان این بیماری هراسناک نیست، این ابداع، پاسخی است مناسب و البته پر اثر. تشخیص زود هنگام بیماری آلزایمر یا زوال عقل، ویرانگرترین بیماری عصبی، دست کم می‌تواند پیشرفت آن را به تاخیر بیندازد. ساخت اولین دستگاه تشخیص، به تازگی به پایان رسیده است. پنج سال زمان برای تولید انبوه آن، مورد نیاز است.

(عکس‌های این گزارش تزیینی است)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha