• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401042215481
  • خبرنگار : 50225

معاون آموزشی علوم پزشکی اهواز خبر داد

بخش آسم و آلرژی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

بخش آسم و آلرژی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از راه‌اندازی بخش آسم و آلرژی در خوزستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دکتر شهنام عسکرپور در نشست خبری که امروز (۲۲ تیرماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در خوزستان در مورد بیماری‌های تنفسی است و با توجه به اینکه احساس کرده‌ایم راه‌اندازی بخش آسم و آلرژی نیاز است در یکی دو ماه آینده بخش آسم و آلرژی ویژه برای بیماران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در تلاش هستیم که پس از راه‌اندزای این بخش، مجوز دستیاران فوق تخصص آسم و آلرژی را نیز در خوزستان دریافت کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در بسیاری از رشته‌ها افرادی که در جاهای دیگر تحصیل می‌کنند کمتر برای کار در خوزستان رغبت دارند و در استان‌های دیگر کار می‌کنند بنابراین بهترین راه برای رفع این مساله، آموزش تخصصی و فوق تخصصی افراد بومی است تا بیشتر در استان خوزستان ماندگار باشند.

عسکرپور با اشاره به کمبود برخی رشته‌های فوق تخصص و شلوغی مطب‌های برخی پزشکان در خوزستان گفت: برای حل طولانی مدت این موضوع، بهترین روش راه‌اندازی رشته‌های فوق تخصصی مختلف در خوزستان است که پیگیری در این زمینه در حال انجام است.

در ادامه دکتر مهدی ترابی‌زاده رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با اشاره به هزینه‌های بالای درمان آسم و آلرژی گفت: با راه‌اندازی بخش آسم و آلرژی خدمات حداکثری مورد نیاز به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: عمده داروهای مورد نیاز درمان این بیماری‌ها از خارج از کشور وارد می‌شوند و به همین دلیل گران‌قیمت هستند و این مساله موجب وارد شدن فشار به مردم می‌شود.

ترابی‌زاده بیان کرد: خدمات بیمه‌ای در این زمینه حداقلی هستند بنابراین در راستای کاهش فشارها به مردم باید همکاری سازمان‌های بیمه‌ای افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha