• جمعه / ۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1401042215512
  • خبرنگار : 71572

در گفت‌وگو با جلال چراغپور مطرح شد

فرصت ۱۷ ساعته سرمربی تیم‌ملی تا جام جهانی/ الان زمان مربی داخلی نیست

فرصت ۱۷ ساعته سرمربی تیم‌ملی تا جام جهانی/ الان زمان مربی داخلی نیست

یک کارشناس فوتبال می‌گوید تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر نیاز به یک مربی خارجی دارد.

جلال چراغپور، پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ماجراهای به وجود آمده برای نیمکت تیم‌ملی و اسکوچیچ اظهار کرد: ابتدا باید شروعی منطقی برای صحبت‌هایمان پیدا کنیم تا خواننده متوجه قضیه شود. در درجه اول ما یک مقوله فنی و علمی را بررسی می‌کنیم. به نظرم در همین گام اول بررسی‌های کمیته فنی، نه علمی و نه فنی است. اول، به دلیل این که این کمیته فنی که الان می‌گوید مربی تیم‌ملی صلاحیت فنی ندارد، تا الان کجا بود؟

او افزود: سوال این است که آن روزی که ما در گروه پنج‌تایی، سوم بودیم، به بحرین و عراق باخته بودیم و به احتمال ۷۰ درصد اوت می‌شدیم، آیا این کمیته فنی در آن زمان شهامت داشت که درست و غلط را تعیین کند؟ در هر صورت اسکوچیچ آمد و در آن روز این بار را از روی زمین برداشت و تیم را به جام جهانی برد. حالا که تیم به جام جهانی رفته و در موضعی قرار گرفته که همه گروهش را می‌دانند، کمیته فنی سر بلند کرده است؟ شما که در کمیته فنی نشسته‌اید، صلاحیت فنی برای این که بگویید چه چیزی درست یا غلط است را ندارید.

او افزود: حالا این تصمیم گرفته شده است که اسکوچیچ صلاحیت ندارد. آمدیم و بعد از سه بازی جام جهانی، همان اتفاقاتی که پیش‌بینی می‌شود یا اسکوچیچ رخ می‌دهد، رقم بخورد. کمیته فنی به چه کسی جوابگو است؟ حتما می‌گویند ما تلاشمان را کردیم اما جواب نداد. به همین دلایل می‌گویم کمیته فنی صلاحیت ندارد. یعنی حرفم این است که اصلا کمیته فنی صلاحیت ندارد درباره رفتن یا ماندن مربی صحبت کند.

چراغپور با انتقاد از مدیریت فدراسیون فوتبال توضیح داد: فدراسیون باید به حل مسائل تیم‌ملی مانند بازی‌های تدارکاتی، اردوهایی که به ارتقای کیفیت تیم کمک کند که اصلا این کار را انجام نمی‌دهد.

او در ادامه درباره تعلل فدراسیون فوتبال در تعیین تکلیف نیمکت تیم‌ملی در فاصله حدودا ۴ ماه تا جام جهانی قطر گفت: به دلیل این تکلیف تیم را نمی‌توانند روشن کنند چون دیر شده است. شاید یک صحبتی شود که خودمان هم توان این را داریم که تیم را به جام جهانی ببریم. خب این کار را برای جام جهانی بعدی انجام دهیم و از صفر تا ۱۰۰ کار را به مربی ایرانی بسپاریم. شما دیده‌اید که مربی ایرانی چه کارنامه‌ای در تیم‌ملی داشته‌ است. یک دوره‌ای بازیکن برای منتخب دنیا انتخاب می‌شد ولی سرمربی ایرانی تیم‌ملی می‌گفت که او در حد تیم‌ملی نیست. بعد از آن، آن بازیکن ۶ سال دیگر در اروپا بازی کرد و به بازیکن قرن هم تبدیل شد.

این کارشناس فوتبال ایران در پایان بیان کرد: علاوه بر این، خواص مربیان در رشته‌های مختلف فرق می‌کند. کشتی با فوتبال متفاوت است. ما در کشتی اول جهانیم اما در فوتبال نهایتا جزو ۵۰ کشور دنیا هستیم. به همین دلیل مربیان داخلی کشتی جزو تاپ‌های دنیا به حساب می‌آیند ولی دلیلی نمی‌شود که مربی داخلی فوتبال کیفیت لازم را داشته باشد. اگر می‌خواهید مربی داخلی بیاورید، بلافاصله پس از پایان جام جهانی که نوبت مسابقات بعدی می‌شود، این کار را انجام دهیم. الان باید مربی خارجی کار را در دستش بگیرد.

چراغپور افزود: در آن برهه می‌توانید تیم را برای مربی ایرانی آماده کنید و اجازه دهید که کار کند. منتها الان دیگر برای این کارها دیر شده است. مربی جدید تیم‌ملی فقط ۱۷ روز در زمین فرصت کار کردن با تیم دارد نه ۱۱۰، ۱۲۰ روز. آن ۱۷ روز هم قرار است روزی یک ساعت و نیم تمرین است که نیم ساعت آن هم گرم کردن است. در کل ۱۷ ساعت در اختیار مربی بعدی است. از طرفی ایران در پستی مانند دفاع وسط، کلا ۶ بازیکن دارد که هرکسی، از نکونام تا کی‌روش و حتی اعضای کمیته فنی هم بیایند، همان‌ها به تیم‌ملی دعوت می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۰۷:۴۰

گفته میشود در تیم ملی دودستگی وجود دارد و اسکوچیچ نمیتواند این مسئله را جمع کند. یکی از گزینه های مطرح برای جایگزینی اسکوچیچ با بعضی از بازیکنان قدیمی و پا به سن گذاشته که در دوره خودش با او در تیم ملی همبازی بودند گفتگو کرده و به انها قول داده در تیم قرارشان بدهد انها هم این دودستگی را در تیم ملی رقم زدند.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۰۹:۱۳

واقعا که حق گفتی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۱:۵۴

مشت نمونه خروار مدیریت کشور همیشه دنبال مدیریت بحران هستیم. هنوز هم برای تیم ملی از نظر آقایون بحران اتفاق نیفتاده. بعد که با نتیجه ضعیف از جام جهانی برگشتند اونوقت آقایون کارگروه بررسی مشکلات رو تشکیل خواهند داد. چند نفر هم احتمالا به عنوان مقصر وضعیت پیش آمده معرفی خواهند شد. چند برکناری و انتصاب جدید تا ۴ سال دیگه همین رو تکرار کنیم. البته که شعار آقایون در کارگروه این خواهد بود که 《 ما باید ماسیل رو جوری درست کنیم که این اتفاقات در ۴ سال آینده رخ ندهد و انشالله کار بنیادی برای تیم ملی انجام بدیم.》

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۲:۲۱

والیبالم که مربی ایرانی داره روی شاخ بازیکنانش هست که موفق بوده.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۳:۱۷

نظر من کارلوس کیروش است نه علی دایی وامیر قلعه نوعی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۳:۳۶

واقعیت رو گفته احسنت

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۳:۴۰

کاملا درسته

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۵:۴۰

خودم پرسپولیسیم اما اسکوچیچ اگر موند بایدگابریل پین مربی ایتالیایی استقلال روقبول کنه هر چند این پین خودش از کیروش و برانکو بهتره هم تجربه داره.. هم امتحانش پس داده... هم دفاع استقلال رو که. مشکل اسکوچیچ دفاع هست به بهترین شکل ساخت هم با ایران اشناست اگر میخوایم جلو امریکا و انگلیس کم. نیاریم حتما این. گابریل پین عالیه ایسنا اینو به کمیته غیرفنی فدراسیون بگو

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۱۵:۴۸

واقعا حرفاش درسته، این فدراسیون و اعضاش حال خودشون رو هم نمی فهمند!!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۲۱:۲۸

به نظرم درحال حاظر بهترین گزینه کیروش هستش..

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۲۱:۵۷

آقای چراغپور الآن تیم ملی دو شقه شده اگر سرمربی فعلی لج بازی بکنه و بازیکنانی که بر علیه سرمربی بیانیه داده اند کنار بزاره چی ؟ قراین و شواهد نشون می ده این سرمربی نمی تونه حواشی تیم را جمع بکنه و نظم و نظام تیمی را سامان بده

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۲۲:۰۲

تنها حرف حسابی که تو این چندوقته شنیدم. کمیته فنی راجه به مسائل فنی صحبت کنه. این کار رو هم باید اون زمانی که تیم میبرد ولی خوب بازی نمیکرد انجام می داد نه الان. کلا ما بخاطر مسائل فرهنگیمون روحیه کار تیمی نداریم . کمیته فنی هم یه کار گروهیه. پس جز ضرر چیزی نداره. اونم با ادم هایی که اخرین موفقیتاشون رو تو فوتبال با مراجعه به آرشیو هم نمیشه به یاد آورد

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۲۲:۴۵

اتفاقا فدراسیون و کمیته فنی معلومه با این تصمیم شون صلاحیت تدارند

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۲۳:۵۹

امیدوارم اعضای هیات رییسه فوتبال هم صحبتهای این بزرگوار رو ببینن و بدونن که حرف و خواسته تمام فوتبال دوستان و دلسوزان تیم ملی هست و به جای پرداختن به این حاشیه ها دنبال حمایت از آقای اسکوچیچ و تنظیم یه برنامه منظم و دیدار تدارکاتی برای ایشون و تیمشون باشن.به جای پرداختن به این حاشیه های بی اساس که منبعش همون کمیته فنی بدون صلاحیت هستش به فکر اصلاح ساختار فدراسیون و جایگزینی اعضای فعلی کمیته فنی با افراد شایسته و با علم باشن‌.