• پنجشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401042315736
  • خبرنگار : 71475

همزمان با سفر بایدن به منطقه؛

آمریکا موضعش را در قبال مسئله خاشقجی و ابو عاقله اعلام کرد

آمریکا موضعش را در قبال مسئله خاشقجی و ابو عاقله اعلام کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همزمان با سفر جو بایدن به خاورمیانه موضع کشورش را در خصوص مسئله "جمال خاشقجی" و "شیرین ابو عاقله" فاش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت، "نگرانی‌های عمیق" جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره آنچه برای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی مقتول رخ داده، از همان ابتدا واضح و روشن بود.

کربی روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ با شبکه"سی‌ان‌ان" گفت: فکر می‌کنم موضع رئیس‌جمهور از همان مراحل اولیه آغاز دولتش درباره اتفاقی که برای خاشقجی افتاد، بسیار بسیار واضح بود.

وی تصریح کرد: بایدن یک سری تصمیمات ممنوعیت ویزا به نام «ممنوعیت خاشقجی» صادر کرد و مقامات اصلی سعودی را مجازات کرد.اما ما همچنین گفتیم که می‌خواهیم رابطه با عربستان را تغییر دهیم، نه اینکه آن را قطع کنیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عنوان داشت: عربستان یک شریک استراتژیک کلیدی در منطقه است و ما اغلب نیاز به تعامل و ارتباط با آن در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، جنگ یمن، ایران و امنیت انرژی داریم.

وی روز سه شنبه گفت: در حالی که رئیس‌جمهور برای عزیمت به منطقه آماده می‌شود، مسائل زیادی در دستور کار قرار دارد و صادقانه بگویم رهبری آمریکا در آن منطقه همچنان مهم است.

از سوی دیگر، کربی نگفت که آیا بایدن - که روز چهارشنبه وارد اراضی اشغالی شده و آماده برای سفر به عربستان و دیدار با تعدادی از رهبران عرب در آنجا است - قصد دارد با خانواده شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار مقتول فلسطینی-آمریکایی دیدار کند یا خیر.

نتایج آزمایشات دقیق پزشکی قانونی که تحت نظارت هماهنگ کننده امنیتی آمریکا انجام شد نشان داد که ابوعاقله به احتمال زیاد هنگام پوشش تظاهرات در کرانه باختری در اثر تیراندازی نظامیان صهیونیستی کشته شده است.

کربی گفت: من هیچ جلسه‌ای برای صحبت درباره آن ندارم. ما احساس غم و اندوه و رنج خانواده این روزنامه نگار و همچنین تمایل شدید آنها برای دستیابی به پاسخ صحیح را درک می‌کنیم و ما نیز تمایل به روشن شدن موضوع داریم. بنابراین انجام تحقیقات کامل، شفاف و فراگیر در این خصوص را خواستار شدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۲

سیاست یعنی همین! سیاست یعنی اگر ضرورت و مصلحت ایجاب کرد باید حقیقت را فدا کرد و خون بس اعلام کرد!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۳ ۱۳:۵۴

خبرنگاران لباس مخصوص دارن.این چه بهانیه که آمریکاییهاآوردن؟

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۳ ۱۷:۵۰

در تمام دونیا همچنین است وقتی منافع ملی کشور ایجاب می‌کند باید از خیلی ارزشهای اخلاقی انسانی وملی گذشت و دروغ هم گفت

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۳ ۲۰:۰۰

دست خربوسیدن مصلحت است. این گفته من نیست تجربه وعلم وسیاست باهم تصمیم گرفتن واین عرف رابنا نهادن. خرآمده پای بار بیایید باسیاستمان آنرا بارکنیم تامضحکه عالم وآدم شود ومذاکره را بارئیس محترم جمهورآمریکا ادامه وازآن امضاء بگیریم وجهان راآسوده خیال کنیم وخون بشرنریزیم

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۴ ۰۰:۱۶

من نمیدونم چرا گیر دادین به این امریکا دوستان امریکا مهد دموکراسی و ازادی بیانه همه دوستانش حکومتهای متتخب مردم هستند هیچ رسانه ای را محدود نکرده هیچ جنگی راه نینداخته از بمب اتم و سلاح شیمیایی استفاده نکرده کودتا و انقلاب رنگی انجام نداده تازه داره با پوتین شرور هم میجنگه