• پنجشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401042315877
  • خبرنگار : 50233

معاون اقتصادی استاندار سمنان تاکید کرد:

جهاددانشگاهی استان هدفگذاری‌های درستی پیش رو دارد/ حمایت مالی از طرح‌های فناورانه

جهاددانشگاهی استان هدفگذاری‌های درستی پیش رو دارد/ حمایت مالی از طرح‌های فناورانه

ایسنا/سمنان سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان معتقد است جهاددانشگاهی استان سمنان هدفگذاری‌های درست و خوبی را پیش روی دارد.

محمدرضا صادقی در کارگاه طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر که به همت جهاددانشگاهی استان سمنان در دانشگاه آزاد مهدیشهر در حال برگزاری است با اشاره به نزدیکی به سالروز تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در استان سمنان برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های بسیار خوبی را در دست اجرا دارد که برخی از آنها در مرحله نهایی هستند.

وی از طرح فرآوری محصولات معدنی به عنوان یکی از طرح های موفق در جهاددانشگاهی استان نام برد و افزود: تولید کود ارگانیک ،تلاش در حوزه فناوری‌های پزشکی و زیستی، مالچ طبیعی و ساخت قطعات صنعت حفاری و... از دیگر طرح های موفق در حال اجرای جهاددانشگاهی در استان است.
وعده حمایت اعتباری از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در استان وعده داد: مسوولان استانی در سفر آتی رئیس جمهور به استان پیگیر تامین اعتبار برای اجرایی شدن این طرح های فناورانه باشند.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بااشاره به تلاش های جهاددانشگاهی استان در حوزه راه‌اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت و مطالعات بافتی گفت: هدفگذاری‌های جهاددانشگاهی استان در مسیر بسیار خوبی قرار دارند.

جهاددانشگاهی استان هدفگذاری‌های درستی پیش رو دارد/ حمایت مالی از طرح‌های فناورانه

وی با ابراز رضایت از انجام روند مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی پیگیر بحث ذخیره‌ ژنتیک دام سنگسری نیز باشد. علاوه بر این در این طرح ملی باید به ظرفیت های گردشگری روستایی و عشایری، بازرگانی، بازاریابی و مارکتینگ و..توجه ویژه شود.

هشدار صادقی به تردید برخی مدیران اجرایی

صادقی با ابراز خرسندی از روند مطالعات این طرح ملی گفت: گام اول را جهاددانشگاهی استان به خوبی برداشته و مسوولان اجرایی طرح نیز باید همکاری بیشتری در طرح داشته باشند.

وی با گلایه از آنچه تردید برخی مسوولان اجرایی این طرح می خواند خاطرنشان کرد: وجود تردید در برخی مسوولان اجرایی طرح به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما همه تلاش‌مان را برای اجرایی شدن این طرح ملی به کار گرفته و همه بضاعت و ظرفیت های استان را برای تقویت بیشتر بنیه های اقتصادی استان و موفقیت این طرح ملی به میدان می آوریم لذا اگر مدیری باور به اجرایی شدن طرح ندارد، نباید در اجرای پروژه مدیریت داشته باشد.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه اگر اجرای طرح مبتنی بر دانش و علم باشد حتما به نتیجه مطلوب می‌رسیم ادامه داد: خوشبختانه جلسات متعددی با هدف اجرایی شدن این طرح ملی انجام شده و هر جلسه و نشست نیز یک گام رو به جلو بوده و از این رو به موفقیت طرح باور داریم.

جهاددانشگاهی استان هدفگذاری‌های درستی پیش رو دارد/ حمایت مالی از طرح‌های فناورانه

افتتاح مرکز به‌نژاد دامی در آینده نزدیک

صادقی بااشاره به رشد قابل توجه طرح مطالعاتی این پروژه ملی اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز مرکز به‌نژاد دامی خریداری و تهیه شده و این مرکز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی بر ضرورت توجه به سه گام در اجرای طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر تاکید و عنوان کرد: در گام اول باید به بحث ذخیره ژنتیکی دام سنگسری توجه ویژه شود چرا که این گونه اگرچه در معرض انقراض نیست اما در معرض تهدید قرار دارد.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از توجه ویژه به ایستگاه اصلاح نژاد به عنوان دیگر گام مهم در این پروژه ملی نام برد و گفت: توجه به ترویج و فعالیت های فرهنگی آموزشی دیگر گام از گام‌های سه‌گانه‌ای است که باید در ادامه این طرح ملی به آن توجه بیشتری شود.

جهاددانشگاهی استان هدفگذاری‌های درستی پیش رو دارد/ حمایت مالی از طرح‌های فناورانه

وی به تنوع و کیفیت بالای محصولات لبنی ایل سنگسری اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تنوع بسیار بالا و وجود 32 محصول لبنی در بین عشایر سنگسری که برخی از آنها منحصر به عشایر این ایل بزرگ است، چندان از ظرفیت های این بخش استفاده نشده که در ادامه اجرای طرح باید به این ظرفیت های بالقوه نیز توجه ویژه شود.

صادقی بر لزوم تعبیه بخش بازاریابی و برندسازی در این طرح ملی تاکید و تصریح کرد: تعبیه مجموعه های شتابدهنده در قطب دامپروری مهدیشهر نیز امری ضروری است.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به تمجید از فعالیت های ماندگار زنده‌یاد کاظمی آشتیانی مؤسس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: کاظمی آشتیانی به تعبیر مقام معظم انقلاب از رویش های مبارک انقلاب اسلامی بوده ات و از همین رو باید از این دانشمند برجسته الگوبرداری و بیش از پیش به نسل جوان شناسانده شود.

وی از کاظمی آشتیانی به عنوان یک الگو اسطوره نام برد و گفت: فعالیت های این دانشمند شهید در حوزه سلول‌های بنیادی و زیست‌فناورانه قابل ستایش بود و از همین رو باید بیشتر به این چهره برجسته علمی توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha