• پنجشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401042315885

نوید دکتر امیرآبادی در خصوص کاهش تورم در کشور

نوید دکتر امیرآبادی در خصوص کاهش تورم در کشور

ایسنا/قم نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به دلیل افزایش قیمت‌ها و کمبود نقدینگی حال کشاورزان و دامداران خوب نیست.

احمد امیرآبادی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان به معنای تقدیر واقعی از آن ها است، اظهار داشت: امروز وضعیت دامداران و کشاورزان خوب نیست و باید فکری اساسی کرد.
وی با بیان اینکه مجلس زبان گویای مردم و نماینده ملت است، عنوان کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی شده بود که دامداران و کشاورزان به مشکل نقدینگی برخورد می کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای حذف ارز ترجیحی دولت سیزدهم از آبروی خود مایه گذاشت، مطرح کرد: اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که خواسته نماینگان مجلس بوده است در سال ۹۸ که تاکید شده بود انجام می شد امروز شاهد این افزایش قیمت ها نبودیم.
وی با بیان اینکه کمبود بودجه در دولت قبل برای ارز ۴۲۰۰ تومانی با تولید اسکناس جبران میشد، بیان کرد: تورم های زیاد در پی این تولید اسکناس ها اتفاق افتاد که باید به نحوی جلوی آن گرفته می شد.
امیرآبادی با اشاره به اینکه شرایط سختی برای مردم وجود دارد، تصریح کرد: باید به موضوع تولید و حمایت از تولیدکنندگان علاوه بر لزوم توجه به بازار توجه زیادی شود.
وی با بیان اینکه دولتمردان ما باید از روزمره گی خارج شده و برنامه های بلند مدت خود را پیاده کنند، یادآور شد: برای آسیب های کمتر مردم و تولیدکنندگان باید هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی بیشتر شود اما متاسفانه در حال حاضر بسیار کم است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آگاهی کشاورز نسبت به برنامه های وزارت نیرو و قطعی ها از زمان کشت لازم است، ابراز کرد: سختی های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اگرچه زیاد است  امام شیرینی هایی نیز در پی دارد.
وی با بیان اینکه به روند اقتصادی جمهوری اسلامی تعیین شده است، افزود: با تحمل سختی یک ساله مردم برای این حرکت دولت این نوید را به مردم می دهیم که تا سال آینده تورم ۳۰ درصدی و تا سال ۱۴۰۳ تورم ۱۲ درصدی و در سال ۱۴۰۴ کمتر از ۱۰ درصد را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha