• پنجشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401042315904
  • خبرنگار : 71657

ضرورت توجه به اشتغال سربازان پس از پایان خدمت

ضرورت توجه به اشتغال سربازان پس از پایان خدمت

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح بر ضرورت توجه به اشتغال سربازان پس از پایان دوره خدمت سربازی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، امیر عزیز نصیرزاده در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در ستاد مرکزی فراجا برگزار شد، به نقش و جایگاه سربازان در نیروهای مسلح پرداخت و گفت:‌ یکی از مهمترین مسائل فعلی ما در مورد سربازان اشتغال آنان پس از پایان دوره خدمت سربازی است. این موضوع مورد تاکیدفرمانده معظم کل قوا نیز قرار دارد و ما هم نباید به هیچ عنوان درباره این موضوع بی‌تفاوت باشیم.


جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح یکی از دلایل این مشکل را نبود مهارت برشمرد و تصریح کرد:‌ این یک ضعف است. ما در مدارس و دانشگاه‌هایمان مهارت را آموزش نمی‌دهیم و مدرک‌گرا شده‌ایم. این رویه باید تغییر کند و در همین راستا نیز ما در ستاد نیروهای مسلح قصد داریم نسبت مهارت به تئوری را ۷۰ به ۳۰ کنیم. ما می‌خواهیم سربازان را به افرادی ماهر تبدیل کنیم.

نصیرزاده ادامه داد:‌ برای مثال با تعدادی از سربازان نیروی هوایی خود که در جهاد مهارت آموخته بودند بعد از ترخیص همکاری کردیم و آن‌ها به عنوان پیمانکار همکاری خود را با ما ادامه دادند. ما در نیروی هوایی بخشی داشتیم که قطعه می‌ساختیم و در این بخش تلاش کردیم تا از ظرفیت دانش‌آموختگان در حوزه‌های مختلف بهره ببریم. ما در تلاش هستیم همه سربازان را پوشش دهیم چرا که فرصت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی مهارت در کشور تاسیس شد، گفت:‌ خوشبختانه مدتی است که این شورا تشکیل شده است. از سوی دیگر دستورالعمل‌های مهارت آموزی نیز نوشته شده است.


نصیرزاده با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح در حوزه مهارت آموزی به سربازان اظهارکرد:‌ ما در نیروهای مسلح با ۲۶ نهاد، سازمان و دستگاه تفاهمنامه همکاری امضا کردیم. همچنین بیش از پنج هزار محیط واقعی کار ایجاد کردیم تا سربازان در محیط‌های واقعی مهارتی را فرابگیرند. 

خبر مرتبط:

مهارت آموزی به یک میلیون سرباز در ۴ سال گذشته

باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت کنیم

نقش ممتاز سربازان در فراجا

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم ما مهارت آموزی است، گفت: در قرارگاه مهارت آموزی سربازان قبل، حین و بعد از سربازی نیز مورد رصد قرار می‌گیرند، تا بتوانند شغلی مناسب و متناسب با روحیه و مهارت خود بیابند.

وی اضافه کرد: ماموریت نیروهای مسلح تامین امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور است. فلسفه سربازی نیز تامین امنیت است. با توجه به ظرفیت خوب جوانان، سربازان جوان نیز در این وظیفه مشارکت دارند. این موضوع در همه کشورهای دنیا نیز وجود دارد و مختص ایران نیست و تنها شکل آن فرق می‌کند. امروز که کشور اکراین درگیر جنگ است و شش الی هشت میلیون نفر در آن آواره‌اند، نمی‌توان بین آواراگان جوانان را پیدا کرد چرا که آن‌ها نیز در حال جنگ هستند. کشور ما نیز کشوری اسلامی و ولایی است و جوانان غیرتمند در کشور ما نمی‌توانند در تامین امنیت آن سهیم نباشند.


جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان به عنوان عیدانه 3 روز مرخصی به سربازان حاضر در همایش اعطا کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha