• جمعه / ۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401042416465
  • خبرنگار : 71415

نشست مقامات دارایی گروه ۲۰ با حمله وزیر خزانه داری آمریکا به شرکت کنندگان روس

نشست مقامات دارایی گروه ۲۰ با حمله وزیر خزانه داری آمریکا به شرکت کنندگان روس

مقامات مالی ارشد کشورهای در حال توسعه گروه ۲۰ امروز جمعه در جزیره بالی اندونزی نشست دو روزه خود را با هدف بررسی راهبردهایی برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از مسائل جنگ اوکراین، تورم و سایر بحران‌های جهانی شروع کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، سری مولیانی ایندراواتی، وزیر دارایی اندونزی، این نشست دو روزه را با تشویق وزرای دارایی، روسای بانک‌های مرکزی و دیگر رهبران برای یافتن راه‌هایی برای "ساختن پل‌ها و نه دیوارها" آغاز کرد. او گفت که عواقب شکست در این مسیر، به ویژه برای کشورهای کمتر ثروتمند، "فاجعه بار" خواهد بود.

ایندراواتی خاطر نشان کرد: "میلیون‌ها و میلیون‌ها نفر اگر نگوییم میلیاردها نفر به ما وابسته هستند."

ایندراواتی گفت که نشست های مقامات مالی گروه ۲۰ این مزیت را دارد که ماهیتش کمتر سیاسی باشد.

او گفت که اندونزی به عنوان میزبان تلاش کرده است به عنوان یک "واسطه صادق" عمل کند و شرق و غرب به اختلاف برخورده را در گروه ۲۰ متحد کند؛ اختلافی که از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه تشدید شده است.

ایندراواتی گفت که با توجه به تنش‌های بی‌سابقه مرتبط با جنگ، "دستورالعملی" برای چگونگی دستیابی به توافق وجود ندارد.

بر اساس این گزارش این رهبران مالی به دنبال راه‌هایی برای هماهنگ کردن تدابیر حراست از اقتصاد خود از رهگذر تورمی که به بالاترین حد ۴۰ سال گذشته رسیده، زنجیره‌های تامین گسسته شده و تنگناهای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و تقویت سیستم‌های مالی در برابر خطرات آتی هستند.

ایندراواتی گفت که گروه ۲۰ سابقا موفق شد اختلافاتش را در راستای مقابله با بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ و همه گیری بیماری رفع کند.

او خاطر نشان کرد: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم تأثیر بسیار مهمی برای جهان خواهد داشت.

یکی از اهداف کلیدی جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و برخی دیگر از مقامات مالی غربی، دستیابی به توافق بر سر تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه است؛ امری که ممکن است به کنترل هزینه های این کشورها در حوزه انرژی و کاستن از تورم بی سابقه آنها در چند دهه اخیر کمک و همچنین دسترسی مسکو را به درآمدها برای تأمین بودجه برای تلاش های جنگی خود محدود کند.

به گزارش رویترز، جانت یلن امروز جمعه در اظهاراتی در جریان این نشست آنچه را که "جنگ وحشیانه و ناعادلانه" روسیه در اوکراین خواند محکوم کرد و گفت مقامات مالی روسیه که در نشست گروه ۲۰ در اندونزی طی امروز جمعه شرکت دارند، نسبت به "عواقب وحشتناک" این جنگ مسئول هستند.

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا گفت که یلن در جلسه افتتاحیه این گردهمایی وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی اعضای گروه ۲۰ در جزیره بالی اندونزی، از وزیر دارایی اوکراین استقبال کرد و روسیه را "صرفا" مقصر از بابت سرایت تبعات منفی درگیری ها دانست.

به گفته یک منبع آگاه، تیمور ماکسیموف، معاون وزیر دارایی روسیه برای شرکت در این نشست در بالی حضور داشت، در حالی که آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، به طور مجازی در این نشست به هنگام سخنرانی یلن شرکت داشت.

یلن به خبرنگاران گفت که "مقامات روسیه در نشست گروه ۲۰ جایی ندارند" و از جامعه جهانی خواست که روسیه را در قبال جنگ و تأثیر چشمگیر آن بر قیمت انرژی و افزایش ناامنی غذایی پاسخگو بداند.

این مقام ارشد دارایی آمریکا از اعضای گروه ۲۰ خواست تا کمک های مالی برای اوکراین را افزایش داده و تسریع بخشند. این در حالی است که سرهی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین در افتتاحیه این اجلاس حضور داشت.

او اظهار کرد که مقامات روسی شرکت کننده در این نشست "با حمایت مستمر خود از حکومت پوتین به پیامدهای وحشتناک این جنگ می افزایند."

جانت یلن امروز جمعه همچنین از اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ خواست تا برای رسیدگی به بحران کوتاه مدت ناامنی غذایی که به دلیل جنگ روسیه در اوکراین تشدید شده است، اقدام فوری انجام دهند و از محدودیت‌های صادراتی و ذخیره سازی هایی  که بازار را مخدوش می‌کند، اجتناب کنند.

او همچنین از اعضای گروه ۲۰ خواست بودجه‌های خود را برای رسیدگی به چالش‌های امنیت غذایی موجود مرتبط با جنگ، تغییرات آب و هوایی و شوک‌های اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ که به دلیل افزایش قیمت‌های مواد غذایی، کود و سوخت در اثر جنگ بدتر شده، افزایش دهند.

یلن با حمله به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: "او از غذا به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha