• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042516609
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

ذخایر معدنی اردبیل اسباب توسعه و تحول‌آفرین خواهد بود

ذخایر معدنی اردبیل اسباب توسعه و تحول‌آفرین خواهد بود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: ذخایر معدنی شمال و جنوب استان زمینه توسعه همه‌جانبه و اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

سید حامد عاملی در سفر روز گذشته خود به مشکین شهر در مراسم اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان مشگین‌شهر اظهار کرد: روز مبارکی در آستانه عید ولایت و امامت است چرا که با بهره‌برداری از معادن مس مشگین‌شهر، اردبیل در ردیف استان‌های معدنی کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در مشگین‌شهر ظرفیت‌های معدنی مس، مولیبدن و طلا به شکل مطلوب و مناسب شناسایی و ارزیابی شده و بعد از یک دهه گمانه‌زنی‌ها و بررسی‌های کارشناسی بالاخره امروز نتیجه و ثمره این تلاش‌ها را در صدور پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان شاهد هستیم.

استاندار اردبیل تردید به وجود آمده را در ارزیابی ذخایر معدنی استان در ابعاد مختلف یادآور شد و گفت: امروز به دور از هرگونه فرضیه، معدن مس مشگین‌شهر به مرحله بهره‌برداری رسیده و امیدواریم تا یک سال آینده کارخانه کنسانتره و فرآوری محصولات معدنی نیز اجرایی و عملیاتی شود.

عاملی این اقدام را حرکتی مبارک در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال‌آفرینی توصیف کرد و افزود: این حرکت زمینه‌ساز تولید ثروت در استان خواهد بود تا شمال و جنوب این استان در مسیر جهش اقتصادی خود بتوانند از این ظرفیت بهره بگیرند.

وی به دیدار اخیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار سعی شد تا ذخایر معدنی جنوب استان به ویژه خلخال نیز مورد رصد و پایش قرار گیرد تا امکان اکتشاف از بلوک‌ها و پهنه‌های معدنی خلخال و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران انجام شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خلخال ظرفیت‌های خوبی برای معادن مس و سنگ آهن وجود دارد و ما باید از این ظرفیت و توان بیشتر استفاده کرده و زنجیره تولید و صنایع معدنی را ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: این حرکت نه تنها به اشتغال و تولید ثروت و تحول اقتصادی منجر خواهد شد بلکه زنجیره تولید و صادرات را نیز مهیا خواهد کرد.

استاندار اردبیل به تأمین زیرساخت‌ها برای احداث کارخانه کنسانتره مس اشاره کرد و ادامه داد: تولید برق با ظرفیت 18 مگاوات و تدارک راه دسترسی مناسب انجام شده و تلاش بر این است تا با توسعه چهار خطه اردبیل – مشگین‌شهر و سایر مناطق از این قابلیت‌ها بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha