• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401042516646
  • خبرنگار : 50416

برای بزرگداشت عید سعید غدیر؛

به عشق امیرالمؤمنین(ع) شادی ماندگار در جامعه ایجاد کنیم

به عشق امیرالمؤمنین(ع) شادی ماندگار در جامعه ایجاد کنیم

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر با بیان اینکه در جشن غدیر خم همه در حد توان خود برای شاد کردن جامعه اسلامی کاری انجام دهند، گفت: این شادی ماندگار و در چارچوب دین باشد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت عید غدیر خم این روز را روز تبسم و شادی دانست و اظهار کرد: از این روز به عنوان یوم التبسم یاد شده است و هر آنچه که باعث نشاط و شادی جامعه اسلام شود، نوعی تجلیل از عید سعید غدیرخم خواهد بود.

برقراری با تأکید بر ضرورت ایجاد شادی ماندگار و در چارچوب دین در دهه ولایت و امامت، گفت: اینکه صاحب خانه به عشق امیرالمؤمنین(ع) هزینه اجاره بها را بالا نبرد و یا اجاره بهای ماهی که عید سعید غدیر خم در آن قرار گرفته، به مستأجر ببخشد، نوعی شادی و نشاط ماندگار است.

وی ادامه داد: مهلت دادن به بدهکار، به تأخیر انداختن تسویه بدهی و تخفیف دادن به بدهکار توسط طلبکار راه دیگری است که می تواند در دل مسلمان شادی و نشاطی ماندگار ایجاد کند.

برقراری با اشاره به ضرورت طعام دادن در روز عید غدیرخم بیان کرد: دعوت از چند مؤمن در حد توان و طعام دادن یا افطاری دادن به آنها در منزل تبسم را بر چهره و دل مؤمن می نشاند و ماندگار خواهد بود.

امام جمعه ملایر کمک به آزادسازی یک زندانی و یا نجات یک جوان از ورطه گناه را از دیگر راه هایی برشمرد که نشاط دائمی را به دنبال دارد.

وی همچنین به ضرورت برپایی جشن غدیر در منزل اشاره و خاطرنشان کرد: هر کس خانه خود را به خانه ولایت تبدیل کند، عید غدیر خم را بزرگ داشته و نشاط ماندگار ایجاد کرده است.

برقراری صله رحم، دیدار با سادات، پوشیدن بهترین لباس و پختن بهترین غذاها را از دیگر آداب سفارش شده این عید بزرگ دانست و افزود: در این روز والدین مانند عید نوروز، به فرزندانشان عیدی بدهند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه چقدر خوب است که افراد به عشق امیرالمؤمنین(ع) اختلافات را کنار گذاشته و یکدیگر را ببخشند، یادآور شد: همه در حد توان خود به عشق امیرالمؤمنین(ع) برای شاد کردن جامعه اسلامی کاری انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha