• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401042516735
  • خبرنگار : 71588

پیام ۵۰ قانونگذار آمریکایی و انگلیسی به بایدن قبل از دیدارش با السیسی

پیام ۵۰ قانونگذار آمریکایی و انگلیسی به بایدن قبل از دیدارش با السیسی

حدود ۵۰ تن ازقانونگذاران آمریکایی و انگلیسی پیامی را به رئیس جمهوری آمریکا قبل از دیدار وی با همتای مصری‌اش در شهر "جده" عربستان ارسال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، این قانونگذاران در پیام خود به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار بررسی مسأله حقوق بشر و "سرکوب گسترده" در مصر در جریان دیدارش با عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور در شهر جده شدند.

در این پیام که توسط برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی و جرمی کوربین، رئیس پیشین حزب کارگر انگلیس و از نمایندگان پارلمان این کشور امضا شده، آمده است: همه نگاه‌ها به سمت مصر است.

قرار است رئیس جمهوری آمریکا امروز (شنبه) در نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس در عربستان شرکت کند که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر نیز در آن مشارکت خواهد داشت.

در این پیام آمده است، در تعامل با شرکای مصری خود برای مقابله فوری با موضوع ممنوعیت سفر غیرقانونی، دارایی‌های مسدود شده و بازداشت موقت از وسایلی که در اختیار دارید، استفاده کنید.

در پیام مذکور همچنین آمده است، تمامی این روش‌ها یک عنصر کلیدی در کمپین سرکوب گسترده جامعه مدنی در مصر هستند و به مقامات اجازه می‌دهند منتقدان را ساکت کنند.

کشورهای خارجی تاکید دارند که رایزنی در خصوص این مسائل پشت درهای بسته مؤثرتر است، اما امضاکنندگان این پیام می‌گویند که رایزنی درباره این موضوعات به صورت خصوصی با رئیس‌جمهور مصر و وزیر امور خارجه این کشور هیچ‌ یک از نتایجی را که انتظار دارند، محقق نمی‌کند و آمریکا و انگلیس باید وارد عمل شوند و اقدامی اتخاذ کنند.

در حال حاضر دو شخصیت در کانون نگرانی‌ها قرار دارند؛ علاء عبدالفتاح، فعال سیاسی و وبلاگ نویس مصری-انگلیسی که بیش از ۱۰۰ روز است دست به اعتصاب غذا زده است و دیگری کریم عنارة، مدیر بخش عدالت کیفری و همسر جیس کیلی، روزنامه نگار انگلیسی.

مصر در مورد محدودیت آزادی‌ها و بازداشت مخالفان با انتقادات بین‌المللی روبه‌روست اما بارها مدعی شده به قانون و اصول حقوق بشر متعهد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha