• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401042517197
  • خبرنگار : 50233

آخرین وضعیت پرونده ضرب‌وشتم معلول سندروم داون

راهکار بهزیستی برای معضل "افزایش قیمت بالای تجهیزات توانبخشی و کمک حرکتی معلولان"

راهکار بهزیستی برای معضل "افزایش قیمت بالای تجهیزات توانبخشی و کمک حرکتی معلولان"

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان بااشاره به افزایش قیمت بسیار بالای تجهیزات توانبخشی و کمک حرکتی معلولان از راهکارهای بهزیستی استان برای تامین این تجهیزات و رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی خبر داد.

محمود منطقی در آستانه هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از این تجهیزات توانبخشی وارداتی هستند، قیمت آنها در این چند سال به شدت افزایش یافته و بخشی از معلولان برای تامین آنها با مشکل مواجه شدند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با راهکارهای بهزیستی برای رفع این مشکل افزود: متاسفانه تامین این تجهیزات توانبخشی برای بسیاری از معلولان، تحت تاثیر تحریم‌ها، شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت و...سخت شده و لذا بهزیستی استان با افزایش اعتبارات این بخش کوشیده بخشی از این مشکل را پوشش دهد.

وی از پیش‌بینی منابع اعتباری بیشتر در این بخش خبر داد و تصریح کرد: جدای از این بهزیستی علاوه بر ظرفیت های دولتی توانسته با فعال‌سازی ظرفیت های بخش خصوصی و خیرین به رفع مشکل معلولین استان کمک کند.

منطقی از رایزنی با بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: خوشبختانه در همین راستا تلاش شده تا با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد جانبازان برخی تجهیزات از جمله ویلچر، تخت‌های مددجویی ،برخی نیازهای معلولین و... مرتفع شود.

آخرین وضعیت پرونده ضرب‌وشتم معلول سندروم داون 
وی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده آزار و ضرب و شتم یکی از معلولین سندروم دان که چند ماه پیش رسانه‌ای شد گفت: این پرونده از طریق دادگستری استان پیگیری و هنوز حکم آن صادر نشده است.
وی با بیان اینکه یک تخلف احتمالی نباید مانع از دیدن خدمات گسترده در این بخش شود افزود: این پرونده در حال رسیدگی است و هنوز تخلف محرز نشده است.

منطقی با بیان اینکه مددجویان خط قرمز بهزیستی هستند تصریح کرد: حمایت از همه معلولین وظیفه ذاتی بهزیستی است و در این بخش با هرگونه تخلف برابر قانون برخورد می شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن تخلفات در این بخش خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی استان با هدف جلوگیری از تخلفات احتمالی نظارت های خود را به شدت افزایش داده است. ضمن اینکه علاوه بر الزامی شدن ثبت وقایع در مراکز، نظارت های مستقیم و غیرمستقیم و بازرسی سرزده و...را نیز در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه گستره فعالیت های بهزیستی بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: به تبع رویکردهای عملگرایانه دولت سیزدهم، بهزیستی استان نیز فعالیت های خود را به سمت و سویی سوق داده که فعالیت ها به نتیجه منتج شود و به منظور تحقق این نتیجه‌گرایی همه ظرفیت های استانی را به کار می گیریم.

وی از بهره‌مندی از ظرفیت شرکای اجتماعی به عنوان یک رویکرد مهم دیگر در مدیریت جدید بهزیستی استان نام برد و افزود: خوشبختانه در بهزیستی با گستردگی شرکای اجتماعی روبرو هستیم و لذا بستری فراهم شده که با بهبود نتیجه فعالیت ها و برنامه‌ها، ارتباطات بهزیستی با شرکای اجتماعی را تعمیق ببخشیم.

دکتر منطقی از توان‌مندسازی گروه هدف به عنوان رویکرد مهم دیگر بهزیستی استان نام برد و گفت: هدف عمده ما از این توانبخشی حمایت‌گری بیشتر است نه اینکه با توانبخشی، مددجویان از زیر چتر حمایتی خارج شوند.

وی از غربالگری بینایی بیش از 20 هزار و 750 نفر از کودکان استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این غربالگری‌ها که به شناسایی 985 کودک مشکوک و مداوای آنها انجامیده نقش مهمی در کاهش معلولین این بخش دارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین از پوشش 94درصدی کودکان در غربالگری شنوایی خبر داد و اضافه کرد: با تلاش همکاران در همه شهرستان های استان مراکز غربالگری شنوایی ایجاد و روند درمان کودکان مشکوک تا 6 ماهگی پیگیری می شود.

وجود 168 فرزند بهزیستی در مراکز شبانه‌روزی سمنان

وی از وجود 168 فرزند در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این بخش که کودکان صفر تا 18 سال زندگی می‌کنند، ظرفیت های خوبی در بخش غیردولتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های بهزیستی استان برای اشتغال مددجویان و معلولین گفت: در سال 1400 بیش از دو هزار و 300 نفر از طرح‌های اشتغالزایی بهزیستی بهره‌مند شدند.

منطقی تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان را 1025 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول 29 نفر شغل در این بخش ایجاد شده است. اگرچه عمده این تعهدات هز ساله در 6 ماهه دوم محقق می‌شود. تعهدات بهزیستی استان در سال گذشته 616 نفر بود که خوشبختانه محقق شده است.

اجرای 100 عنوان برنامه در هفته بهزیستی

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای 100 عنوان برنامه در هفته بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با هفته بهزیستی پنج طرح استانی و یک طرح کشوری نیز در استان به بهره برداری می رسد.

منطقی بااشاره به برنامه های بهزیستی برای مسکن مددجویی از افتتاح برخی از این واحدها در هفته بهزیستی خبر داد و عنوان کرد: 49 واحد مسکونی در سطح استان در حال ساخت است که 9 واحد آن در این هفته افتتاح می شود.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مناسب سازی معابر در استان گفت: شهرداری‌ها و نظام مهندسی بیشترین نقش را مناسب سازی ها دارند.

وی با گلایه از برخی کم توجهی ها در این بخش از شهرداری ها خواست تا تکمیل مناسب سازی استاندارد، از ارائه پایان‌کار اجتناب کند.

منطقی با بیان اینکه هنوز با مناسب سازی استاندارد بسیار فاصله داریم اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی ها میزان مناسب سازی معابر و اماکن در این استان حدود 40 درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha