• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401042517397
  • خبرنگار : 50088

۹ درصد جمعیت صالح‌آباد واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

۹ درصد جمعیت صالح‌آباد واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی رییس شبکه بهداشت و درمان صالح‌آباد گفت: متاسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی فراوان و ارائه خدمات مطلوب از نظر تزریق واکسن کرونا در سطح شهرستان هنوز ۹ درصد جمعیت هدف در منطقه هیچ دوز واکسنی را دریافت نکرده‌اند.

حانیه ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عدم اطمینان به سلامت واکسن با توجه به برخی تبلیغات سوء در این زمینه، مباحث اعتقادی و ترس افراد بیشترین علل بابت عدم استقبال از طرح واکسیناسیون در راستای پیشگیری از شیوع کروناست.

وی با اشاره به بازگشت مجدد شیوع ویروس و مبتلا شدن پنج بیمار مثبت در شهرستان افزود: کسانی که تاکنون واکسینه نشده‌اند و یا مراحل یادآوری را کامل دریافت نکرده‌اند، بیشتر در معرض ابتلای مجدد هستند.

ابراهیمی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون ۹۱.۱ درصد جمعیت هدف نوبت اول، ۷۸.۷ درصد دوز دوم و ۵۳.۵ درصد در مرحله سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی در شهرستان را اینگونه خاطرنشان کرد: در نوبت اول ۸۷ درصد دانش‌آموزان و در مرحله دوم ۸۲ درصد واکسینه شده‌اند که طبق آمار بیشتر دانش‌آموزان در هر ۲ مرحله از واکسن استقبال کرده و تنها تعداد محدودی هنوز برای دریافت دوز دوم اقدام نکرده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان صالح‌آباد ادامه داد: همچنین ۹۶.۵ درصد مادران باردار این شهرستان در نوبت اول، ۹۲.۴ درصد مرحله دوم و ۶۷ درصد آن‌ها دوز سوم یادآوری را دریافت کرده‌اند. در گروه اصناف نیز تاکنون ۹۴ درصد در مرحله اول و ۸۶.۵ درصد در نوبت دوم واکسینه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون موارد مثبت کرونا با آزمایش(PCR) ۷۹۷ نفر و با آزمایش(رپید تست) ۶۲۹ نفر گزارش شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: شهروندان باید برای دریافت دوزهای یادآور واکسن کرونا هرچه سریع تر اقدام کنند. کسانی که مراحل دریافت واکسن را کامل کرده‌اند، کمتر در معرض خطر مجدد ابتلا خواهند بود. رعایت نکات بهداشتی همچنان در دستور کار ستاد کروناست.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha