• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401042617500

توضیح دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته/آسترازنکا تمام شد

توضیح دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته/آسترازنکا تمام شد

ایسنا/خراسان رضوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته به هیچ عنوان قابل ثبت در سامانه نیست؛ به همین دلیل امکان تزریق آن وجود ندارد.

محمد پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برخی اخبار پیرامون واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته و پوشانده شدن تاریخ انقضای قبلی این واکسن‌ها با برچسب تاریخ انقضای جدید تصریح کرد:  هر واکسنی که بخواهد ثبت شود، باید کد درج شده روی آن وارد سامانه شود.  

وی ادامه داد: در حال حاضر مساله درباره واکسن پاستوکوک است. تاریخ انقضای اولیه پاستوکوک ۶ ماه بوده است. پس از بررسی‌های انجام شده در آزمایشگاه‌ها در خصوص پایداری این واکسن این زمان به یک سال ارتقا یافته است. این موضوع به صورت رسمی هم اعلام و پس از انجام تست‌های مختلف تاریخ انقضای واکسن پاستوکوک یک‌ سال اعلام شده است. به طور میانگین تاریخ انقضای واکسن‌هایی که در حال حاضر موجود است، از ۶ ماه تا یک‌ سال متغیر است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا تمام تصاویر منتشر شده از واکسن‌های ۲ بار برچسب خورده پاستوکوک است، گفت: من تصاویر را ندیده‌ام و اظهار نظری در این مورد ندارم.

پهلوان درباره کسانی که می‌خواهند واکسن آسترازنکا به عنوان دوز یادآور تزریق کنند، گفت: واکسن آسترازنکا نداریم. واکسن‌های پایه پروتئینی به عنوان دوز یادآور قابل استفاده است و کسانی که آسترازنکا تزریق کرده‌اند هم می‌توانند از این واکسن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha