• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401042617880
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

استقبال مردم ایلام از ورزش‌های همگانی ۱۸ درصد است

استقبال مردم ایلام از ورزش‌های همگانی ۱۸ درصد است

ایسنا/ایلام مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: استقبال مردم استان از ورزش‌های عمومی و همگانی ۱۷ تا ۱۸ درصد است.

«مظفرعلیشایی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پرداختن به ورزش موجب سلامت جسم و روح، رشد شخصیت اجتماعی_فردی و گسترش روابط افراد جامعه می‌شود، اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۰۰۰ نفر جوان و نوجوان ایلامی به صورت ورزش سازمان یافته در سالن‌ها مشغول به انجام فعالیت‌های ورزشی گوناگون و رقابت با یکدیگر هستند.

وی افزود: در استان ایلام بیش از ۴۰۰ هیئت ورزشی فعال است که شرکت‌کنندگان به صورت منظم و سازمان‌ یافته یا گاه به گاه در رشته‌های دلخواه خود شرکت کرده و عموما به رقابت با یکدیگر و شرکت در مسابقات استانی، کشوری و ملی می‌پردازند.

علیشایی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان تنها موظف به صدور مجوز است اما در راستای حمایت از باشگاه‌های خصوصی سالانه تسهیلاتی نیز برای این باشگاه‌ها در نظر می‌گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان با بیان اینکه درصد استقبال مردم استان از ورزش‌های عمومی و همگانی ۱۷ الی ۱۸ درصد است، ادامه داد: به منظورافزایش این آمار و ترغیب عموم مردم به انجام ورزش‌های همگانی اقداماتی از قبیل انجام ورزش صبحگاهی در پارک‌ها با حظور مربی‌،حمایت از ورزش‌های اقشاری مانند ورزش دانشجویان، کارگری، نظامی،کارمندی و برگزاری همایش‌های پیاده‌روی در اواخر هفته و اعطای جوایزات لحاظ شده است.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری و فرمانداری استان نیز با تجهیز پیست‌های پیاده‌روی، بازسازی وسایل ورزشی در پارک‌ها، افزایش‌ حمایش‌های پیاده‌روی و... در تلاشیم که الگوی ورزشی صحیح و استاندارد را دراقصی نقاط استان رواج دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در پایان با اشاره به اینکه در جامعه ما فضای حاکم بر ورزش به گونه‌ای است که بیشتر بعد قهرمانی آن در ذهن نقش میبندد، گفت: گسترش ورزش همگانی در استان تنها با فعالیت یک دستگاه امکان پذیر نیست و در این راستا به همکاری شهرداری‌ها برای احداث اماکن ورزشی، دانشگاه‌ها و نیروهای انتظامی جهت در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی خود و سایر دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم.

خبرنگار: مهسا نظری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha