• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401042617912
  • خبرنگار : 71523

چه سهم‌هایی امروز به منفی شدن بورس دامن زدند؟

چه سهم‌هایی امروز به منفی شدن بورس دامن زدند؟

روند نزولی در بازار سرمایه در حالی ادامه دارد که امروز توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر سهم‌ها بیشترین تاثیر را در این روند نزولی در بازار بورس گذاشتند.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس امروز با ۱۰ هزار و ۳۲۰ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۱۴۶ واحد کاهش یافت و رقم ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۸۸ هزار معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال انجام شد. توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم ۱۳۰ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۹ هزار و ۶۲۰ واحد رسید. در این بازار ۱۸۸ هزار معامله به ارزش ۷۳۲ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال صورت گرفت. پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بهمن دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار گذاشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

لطفا رسانه ها پیگیر این موضوع مهم باشند.میلیونها سهامدار سرمایه زندگیشون نابود شد. اساسنامه صندوق پالایش و دارایکم 2 سال است در دولت خاک میخورد.از دولت قبل که این اساسنامه را اصلاح نکرد تا دولت فعلی که اصلاح اساسنامه را به زمان نامعلوم و احتمالا تعیین تکلیف برجام موکول کرده است.اصلاح اساسنامه و رسیدن قیمت این دو صندوق به قیمت ناو باید در هیئت دولت با اجازه آقای مخبر معاون اول صورت گیرد و این وظیفه وزارت اقتصاد آقای خاندوزی (سهامدار اصلی دارایکم) و وزارت نفت آقای اوجی (سهامدار اصلی پالایش) است که این موضوع را در دولت پیشنهاد دهند.البته آقای عشقی رئیس سازمان بورس هم باید پیگیر باشد.متاسفانه گویا آقایان مخبر و خاندوزی و اوجی مخالف طرح این موضوع در هیئت دولت هستند.برای همین دو سال است میلیونها سهامدار این دو صندوق بخاطر این تاخیر ضررهای زیادی کرده اند و خیلی ها با ضرر فروختن.بدون اینکه کسی در دولت و مجلس پیگیر این اساسنامه باشد.الان 6 ماهه رئیس بورس میگوید اساسنامه در دولت است.یعنی دیگر با من نیست.وظیفه دولت است که اساسنامه را اصلاح کند.چرا کمیسیون اقتصادی و اصل 90 مجلس و سازمان بازرسی کل کشور با این ترک فعل وزیر اقتصاد و وزیر نفت درباره اصلاح اساسنامه برخورد نمیکنند؟می دانید چند میلیون نفر سهامدار بابت این تاخیر ضرر دیده اند؟لطفا همه پیگیر این موضوع باشند.چون برای سهام های زیر مجموعه این صندوق ها مثل سهام های نفتی پالایشی و بانکی و بیمه ای هم خوب میشود.