• دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401042618107
  • خبرنگار : 71451

توصیه‌های یک سید جاویدالاثر

توصیه‌های یک سید جاویدالاثر

سید امیر حسین در طول جنگ تحمیلی بارها به جبهه اعزام شد و با رشادت فراوان به نبرد با دشمن پرداخت که در آخرین اعزامش به عنوان پاسدار افتخاری در عملیات «بیت المقدس ۶» بعدازظهر روز بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۶۷، در جبهه عملیاتی «ماووت» جاویدالاثر شد.

به گزارش ایسنا، «سید امیر حسین عربی» پنجم شهریور ۱۳۴۴، در شهرستان «تویسرکان»  متولد شد. وی پس از سپری کردن دوران کودکی همراه خانواده به کرج نقل مکان کردند . او در سن هفت سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس اول راهنمایی درس خواند. پس از آن ترک تحصیل کرده و به کار مشغول شد.

سید امیر حسین  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عضو بسیج شد و در این نهاد انقلابی به فعالیت پرداخت و پس از آن وارد سپاه شد. سید امیر حسین در طول جنگ تحمیلی بارها به جبهه اعزام شد و با رشادت فراوان به نبرد با دشمن پرداخت که در آخرین اعزامش به عنوان پاسدار افتخاری در عملیات «بیت المقدس ۶» بعدازظهر روز بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۶۷، در جبهه عملیاتی «ماووت» جاویدالاثر شد و به برادر شهیدش «حسین رضا» پیوست.

تفحص انجام شده در همان زمان گلوله باران و دو روز بعد از آن (هنگام بازگشت) حاکی از آن بود که هیچ اثر یا نشانه‌ای از پیکر این شهدا در محل گلوله باران یافت نشد.

سید امیر حسین در بخش‌هایی از وصت نامه خود نوشته است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله.»

آنانکه ایمان آوردند و هجرت کردند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندی است:

... و تو ای پدر در مرگم غصه‌ای به دلت راه مده زیرا که مردن برای همه است وهرچه بهتر که این مردن در راه خدا و اسلام و قرآن باشد و از شما برادران عزیزم می‌خواهم که اسلحه به زمین افتاده مرا در دست گرفته و مگذارید که دشمنان اسلام این جوشش عظیم را از بین ببرند و شما خواهران عزیزم اگر نمی‌توانید در جبهه باشید حتما پشت جبهه را محکم نگاه داشته و با حجاب خود تو دهنی محکمی به اصطلاح متمدن‌های داخلی بکوبید.سخنی چند با فامیل‌های گرامی‌ام دارم و می‌دانم که کوچکتر از آنها که پندی به شما می‌خواهم که از اسلام و امام دست برنداشته و در هر زمان مکان ازاین دو حمایت کنید.

سخنی نیز به عنوان یک برادر کوچکتر با برادران بسیجی پایگاه مقاومت دارم از آنها نیز می‌خواهم که هیچگاه بسیج و جبهه را تنها نگذارید و همین طور نگذارید که منافقین ایادی شرق و غرب در آنجا نفوذ کنند. با امت شهید پرور نیز صحبتی به عنوان یک فرد کوچک دارم و از آنها هم می‌خواهم که نگذارید بی‌بندباری در جامعه پا بگیرد... .

والسلام علی من اتبع الهدی

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

به امید پیروزی رزمندگان اسلام و به امید زیارت کربلای حسین انشاالله. جبهه جنوب»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha