• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401042618162
  • خبرنگار : 71404

معاون پایش و نظارت ساترا تاکید کرد:

بنای ساترا تعامل با رسانه های صوت و تصویر فراگیر است

بنای ساترا تعامل با رسانه های صوت و تصویر فراگیر است

معاون پایش و نظارت ساترا اعلام کرد: هم اکنون اکثر رسانه های صوت و تصویر فراگیر، ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ساترا، محمد حسام پور، معاون پایش و نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر (ساترا) در زمینه خبر مربوط به لغو مجوز رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر اعلام کرد: ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر و ناظر بر رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر، در راستای صیانت از منفعت عمومی جامعه، رعایت قوانین و مقررات فرآیندهای مرتبط با تولید و انتشار محتوا را ملاک ارزیابی عملکرد رسانه‌ها و رتبه‌بندی آنها قرار می‌دهد و در این مسیر ضمن گفت‌وگو و تعامل با هنرمندان و مدیران رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر، حامی و تسهیل‌گر تولید محتوای سالم متناسب با چارچوب‌های فرهنگی جامعه ایرانی و اسلامی است. 

وی تاکید کرد: هم‌اکنون رسانه‌های تولیدکننده محتوا، از فرآیندهای قانونی صدور مجوز تولید و انتشار مطلع هستند و بعضا اگر خطایی در انتشار محتوا بدون مجوزهای لازم پیش بیاید، همانند آنچه در سریال "کلیله و دمنه" اتفاق افتاد، ساترا ضمن گفت‌وگو و تعامل با مدیر رسانه و کارگردان، مسیر صدور مجوز مبتنی بر رعایت الزامات فرهنگی را فراهم می‌کند.

معاون پایش و نظارت ساترا همچنین یادآور شد: هم‌اکنون اکثر رسانه‌های در حال فعالیت از جمله "فیلم نت" و "نماوا" ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند و بعضا لغزش‌های احتمالی شان از فرآیندهای قانونی تولید و انتشار، در تعامل رسانه‌ها با ساترا حل و فصل می‌شود. 

حسام‌پور در پایان تاکید کرد: متاسفانه رسانه "فیلیمو" با انجام اقدامات قانون گریزانه، عدم تمکین به مقررات، تولید و انتشار را سرلوحه کار خود قرار داده است و فرآیندهای قانونی را در انتشار محتوا نقض کرده است‌. این رسانه، علی‌رغم تذکرهای مکرر ساترا مبنی بر رعایت قانون، توجهی به این امر نکرده است و همان‌طور که رییس محترم ساترا در مصاحبه ای اعلام کرده‌اند، مهلتی به رسانه "فیلیمو" برای رعایت قانون و مقررات داده شده است که امیدواریم این رسانه مسیر احترام به قانون را اجرا کند، در غیر این‌صورت در خصوص "فیلیمو" اقدام لازم قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۶ ۲۱:۲۰

جالبه ایشون از قانون حرف می‌زنن در حالی که وجود ساترا از اساس غیرقانونیه و تنها با یک قانون بودجه‌ی سالانه‌ی پارسال نامش در قانون اومد و حتی در بودجه‌ی امسال نیومد. خودشون می‌شینن برای خودشون قانون می‌نویسن و خودشون قضاوت و محاکمه و تنبیه می‌کنن، در حالی که بر اساس قانون جز مجلس کسی حق قانون‌گذاری در کشور نداره.