• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401042618186
  • خبرنگار : 50455

۳۵۰ گروه جهادی حوزوی در سراسر کشور اطعام و کاروان شادی غدیر را برگزار می کنند

۳۵۰ گروه جهادی حوزوی در سراسر کشور اطعام و کاروان شادی غدیر را برگزار می کنند

ایسنا/قم مسئول دبیرخانه‌ی هماهنگی گروه های جهادی طلاب حوزه های علمیه کشور گفت: با توجه به حمایت بنیاد علوی از گروه های جهادی سراسر کشور برای ایام غدیر ۳۵۰ گروه جهادی حوزوی از سراسر کشور برنامه اطعام غدیر، برگزاری کاروان های شادی را خواهند داشت.

ابوالفضل علیخانی مسئول دبیرخانه‌ی هماهنگی گروه های جهادی طلاب حوزه های علمیه کشور در نشست خبری هم افزایی دستگاه های پشتیبانی کننده از گروه های جهادی در تابستان سال جاری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به این که در آستانه سومین سالگرد دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از گروه های جهادی در ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید داشتند که حرکت های جهادی خوب بوده ولی کافی نیست و باید همه جوانان کشور که هنوز طعم شیرین خدمت رسانی را نچشیده اند را به اردوهای جهادی دعوت کنید.

وی ادامه داد: بر همین اساس در مجموعه مدیریت حوزه های علمیه دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی را تاسیس کردیم که در مقیاس کشوری در ۵۴۰ حوزه علمیه گروه های جهادی تشکیل، ارتقا و گسترش پیدا کند همچنن از طرفی با جامعه فارغ التحصیل از مدارس علمیه مواجه بودیم که همه آن ها این ظرفیت را دارند که گروه های جهادی در سطح محله، هیئت و مساجد و پایگاه بسیج خودشان تشکیل دهند.

علیخانی اضافه کرد: طی دو سال بالغ بر ۱۲۰۰ گروه جهادی حوزوی را شناسایی و ایجاد کردیم که در بحران های طبیعی همچون زلزله و سیل و همچنین نیازهای مناطق محروم در کنار مردم هستند.

وی افزود: این گروه های جهادی در کنار محرومیت زدایی و خدمات رسانی یدی به فعالیت های تربیتی فرهنگی و تبلیغی خودشان به شکل ویژه می پردازند.

مسئول دبیرخانه‌ی هماهنگی گروه های جهادی طلاب حوزه های علمیه کشور با اشاره به پیام نه ماده ای رهبر معظم انقلاب خطاب به گروه های جهادی، یادآور شد: قرارگاه جهادی حوزه های علمیه با ۲۵ گروه جهادی در ایام دهه اول و دوم محرم به صورت متمرکز در یک منطقه کم برخوردار از توابع شهرستان بابل حضور پیدا خواهند کرد و خدمات عمرانی، فرهنگی و تبلیغی خودشان به مردم ارائه  می کنند که عمده ترین پروژه های اجرایی اصلاح جاده های خاکی روستایی با هدف تسهیل تردد در شش ماهه دوم سال با توجه به بارش ها است.

وی ادامه داد: از این ۲۵ گروه های جهادی ۱۱ گروه از استان قم هستند و مابقی از گروه های جهادی سراسر کشور به مدت یک هفته کاری به بابل اعزام خواهند شد لذا مجموعا در ۲۱ روز قرارگاه میزبان ۲۵ گروه جهادی خواهد بود.

علیخانی اظهار کرد: یکی از کارهای دیگری که دبیرخانه گروه های جهادی حوزه های علمیه در تابستان امسال به دنبال اجرای آن است اعزام طلاب جهادگر به قرارگاه های دانشجویی عهد خدمت است که با حرکت پیشران گونه بسیج دانشجویی در امر حرکت های جهادی به این بلوغ رسیدند که قرار گاه ها استانی باشد.

وی ادامه داد: در هر قرارگاه دانشجویی متوسط ۱۰ طلبه با هدف هم نشینی طلاب و دانشجویان و اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی و فعالیت های عمرانی در کنار هم حضور خواهند داشت بنابراین در مجموع بالغ بر ۳۰۰ طلبه در سراسر کشور تابستان امسال اعزام خواهند شد.

علیخانی ابراز کرد: با توجه به حمایت بنیاد علوی از گروه های جهادی سراسر کشور برای ایام غدیر ۳۵۰ گروه جهادی حوزوی از سراسر کشور برنامه اطعام غدیر، برگزاری کاروان های شادی را خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha