• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401042618216
  • خبرنگار : 71461

حجت الاسلام ادیانی:

جایگاه ولایت علی(ع) در آیات قرآن کریم/ همه سنت اطعام غدیر را جدی بگیرند

جایگاه ولایت علی(ع) در آیات قرآن کریم/ همه سنت اطعام غدیر را جدی بگیرند

مراسم بزرگداشت دهه ولایت و امامت و عید بزرگ غدیر، شامگاه یک‌شنبه(۲۶تیر) با حضور گروه‌های مختلف مردم در مسجد امام رضا علیه السلام شهرک اکباتان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله علی سیفی آملی، تولیت حوزه علمیه حضرت حجت علیه السلام آغاز و سپس یکی از قاریان ممتاز کشورمان، آیاتی از قرآن کریم مرتبط با موضوع ولایت و امامت و عید غدیر را قرائت کرد.

سپس، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی -رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی - با اشاره به فضائل و مناقب بی‌نظیر حضرت علی علیه السلام که در آیات قرآن کریم و روایات متعدد از پیامبر اعظم و اکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام، گفت: این عید بزرگ اعمالی دارد که روزه گرفتن و قرابت زیارت از جمله آنها است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی افزود: اطعام مردم و به ویژه نیازمندان از مهم ترین اعمال عید غدیر است. مسئله اساسی بشر یعنی موضوع حکومت و اداره جامعه در واقعه غدیر مطرح شده است، بنابراین باید این رویداد مهم قرآنی به شیوه‌های مختلف برای مردم بیان شود که اطعام مردم از جمله این روش‌ها است.

وی در ادامه به نظریات و مکاتب مختلف درباره روش اداره جامعه، اظهار کرد: تجربه بشری نشان داد که این مکاتب روش‌های نادرستی برای اداره کشور ارائه کردند که بشر امروز در حال تجربه این وضعیت است. دین مترقی اسلام که دین آزادی و آزادی خواهی است تصریح می‌کند شخصی حق حکومت دارد که دارای شایستگی‌های ممتاز و از سوی خداوند منصوب شده باشد.

ادیانی در ادامه جشن بزرگ عید غدیر با اشاره به آیات قرآن درباره اینکه چه کسانی حق حکومت دارند، گفت: امام صادق علیه السلام در سفر حج مرتب می‌فرمودند که پیامبر اسلام صلوات الله علیه، حق امامت و حکومت بر مردم داشتند و به ترتیب علی، حسن، حسین، علی بن الحسین و باقر و من نیز حق حکومت داریم و این حق تا مهدی ما ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه اولین خبری که قرآن کریم درباره آن برهان آورده و تصدیق کرده، ولایت امیرالمومنین علیه السلام است، یادآور شد: خطبه پیامبر(ص) در غدیر مهم‌ترین سند اثبات ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام است. امر وصایت پس از وجود مقدس پیامبر اسلام صلوات الله علیه، بدون فصل به حضرت علی علیه السلام رسیدن است.

ادیانی در ادامه با بیان اینکه ولایت فقیه امتداد و استمرار ولایت انبیا و اولیا و غدیر است، گفت: مسئله عید غدیر برای این است که مردم بفهمند چگونه از ولی خدا تبعیت کنند. امام خمینی رحمت الله علیه، حکومت را به دعا خواندن نمی‌دانند بلکه به این می‌دانند که مردم از ولی و در عصر ما از ولی‌فقیه تبعیت کنند. تبعیت بالاتر از اطاعت است.

ادیانی ادامه داد: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که تبعیت از ولی‌فقیه همچون تبعیت از ائمه اطهار علیهم السلام است و ما باید در جشن‌های عید غدیر این موضوع مهم را برای مردم تشریح و تبیین کنیم.

در این مراسم که در مسجد امام رضا علیه السلام شهرک اکباتان تهران برگزار شد، مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به مدح امیرالمومنین علیه السلام پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۷ ۰۲:۳۷

حقیر شاگرد حضرت آیت‌الله سیفی در دانشگاه مذاهب بودم ایشان شخصیتی ممتاز در فقه اسلامی هستند