• دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042718387
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل کتابخانه های عمومی اردبیل تاکید کرد

توسعه فرهنگ کتابخوانی با برگزاری رویداد «از تبار قلم» در اردبیل

توسعه فرهنگ کتابخوانی با برگزاری رویداد «از تبار قلم» در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: نهاد کتابخانه های عمومی با برگزاری ویژه نامه «از تبار قلم» در تلاش است تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تکریم نویسندگان را مورد توجه قرار دهد.

پروانه رضاقلیزاده روز دوشنبه 27 تیرماه در آئین از تبار قلم در تالار بیضای اردبیلی اظهار کرد: دومین دوره این برنامه با هدف تجلیل از نویسندگان بومی و معرفی آثار آنها برگزار شد تا تجلیلی شایسته از رحمان شاه محمدی اردبیلی نویسنده برجسته اردبیل داشته باشیم.

وی با تبریک عید غدیرخم عید ولایت و امامت خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های توسعه فرهنگی در جوامع تکریم و تجلیل از اهل قلم، نویسندگان و فعالان عرصه آثار مکتوب است که در استان اردبیل نیز دستگاه های فرهنگی در این زمینه رسالت واقعی دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با تبریک روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: اولین دوره این برنامه با عنوان شبی با یک نویسنده اسفند سال 98 برگزار شد اما با حاکم شدن شرایط کرونایی امکان برگزاری این رویداد به صورت حضوری مهیا نشد و ما از طریق فضای مجازی برگزاری چنین رویدادهایی را شاهد بودیم ولی با بهبود شرایط کرونایی سعی کردیم تا دومین دوره ویژه برنامه از تبار قلم را با محوریت تجلیل از نویسندگان بومی و استانی شاهد باشیم.

رضاقلیزاده بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری نهادهای فرهنگی، انجمن ها و گروه های هنری و ادبی چنین رویدادهایی را به صورت ماهانه و یا فصلی ادامه دهیم تا تجلیلی شایسته از نویسندگان استان اردبیل به عمل آید.

در این مراسم که با محوریت بررسی آثار رحمان شاه محمدی اردبیلی نظیر «از ارته ویل تا اردبیل» و «میراث مکتوم خراطی» برگزار شد، شعرخوانی و مولودی خوانی شده و بخشی از کتاب نیز به صورت حضوری قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha