• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401042818632
  • خبرنگار : 50176

مسئول کارگروه رسانه مجمع جهادگران لرستان:

غدیر یک سرمایه و حیات ابدی برای بشریت تا روز قیامت است

غدیر یک سرمایه و حیات ابدی برای بشریت تا روز قیامت است

ایسنا/لرستان مسئول کارگروه رسانه مجمع جهادگران لرستان گفت: غدیر یک سرمایه و حیات ابدی برای بشریت تا روز قیامت است.

احمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: غدیر بیانگر مدل حکومتی و فلسفه سیاسی اسلام برای همه‌ی دوران‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در فرهنگ شیعیان امامان نسبت به غدیر و اهمیت آن توجه ویژه‌ای داشتند به‌گونه‌ای که امام رضا(ع) فرمودند تبلیغ و ترویج غدیر از اقدامات مهم امت مسلمان است. 

کاظمی اظهارکرد: غدیر در فرهنگ مسلمانان و شیعیان از چنان جایگاهی برخوردار است و از اعیاد مهم بوده و وظایف و اقدامات فراوانی برای غدیر بیان شده است که در میان همه‌ی اعیاد بی‌سابقه است؛ لذا غدیر در آیینه روایات و منظر. قرآن کریم منزلت بسیاری دارد.

مسئول کارگروه رسانه مجمع جهادگران لرستان ضمن تشکر دوباره از برگزاری جشن باشکوه غدیر توسط بسیج سازندگی استان اضافه کرد: غدیر از با فضیلت‌ترین و مهمترین اعیاد بوده چراکه اساسی‌ترین نیاز بشر داشتن حکومت و حاکم است و پیامبر اسلام نیز این نیاز بشر را تا روز قیامت مشخص کرده است

وی خاطرنشان کرد: عید غدیر و موضوع امامت و ولایت از جمله موضوعاتی است که قرآن و اهل بیت(س) به آن تاکید بسیاری کرده‌اند یعنی هیچ موضوعی نیست که در قرآن به این اندازه به آن تاکید شده باشد و به قدری این مسئله مهم است

این مسئول با اشاره به اهمیت واقعه غدیرخم در تاریخ تشیع، تصریح کرد: در کتب الهی و تاریخ مسلمانان، کمتر واقعه‌ای وجود دارد که به ارزشمندی عید غدیر خم برای مذهب تشیع باشد و این روز، سندی بر حقانیت دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

کاظمی گفت: عید غدیر خم برای عاشقان امیرالمومنین (ع) و پیروان مکتب تشیع فرصتی است تا نگاهی دوباره به اسلام راستین و واقعی که همراه با حکومت در جامعه جاری می‌شود، داشته باشند و راه حق و حقیقت را از باطل تمیز دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha