• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401042818846
  • خبرنگار : 71415

ژنرال میلی همه اطلاعات از تعاملات با ارتش چین را می‌خواهد

ژنرال میلی همه اطلاعات از تعاملات با ارتش چین را می‌خواهد

شبکه ان.بی.سی نیوز به نقل از سه مقام نظامی آمریکا گزارش داد، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور به کارکنان خود دستور داده است که اطلاعات مربوط به تمامی موارد تعامل بین ارتش آمریکا و ارتش چین در پنج سال گذشته در راستای یک فرآیند بررسی تعداد فزاینده تعاملات با ارتش چین در دریای چین جنوبی و فراتر از آن را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا، ‌به نقل از شبکه ان.بی.سی. نیوز، این مقامات گفتند که این دستور از سوی ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پس از یک تماس ویدئویی از راه دور بین میلی و همتای چینی‌اش در هفتم ژوئیه صادر شد. در طول این تماس، ژنرال لی زوئوچنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش آزادی‌بخش خلق چین، این ادعای آمریکا مبنی بر تشدید رفتار تهاجمی هواپیماها و کشتی‌های نظامی چین علیه ارتش آمریکا و متحدانش حین عملیاتشان در آبهای بین المللی که چینی‌ها آن‌ها را به عنوان اراضی سرزمینی خود می‌دانند رد کرد.

بر اساس گزارش از محتوای این گفتگوی بین میلی و همتای او که در هفتم ژوئیه علنی شد، سرهنگ دیو باتلر، سخنگوی میلی گفت که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر اهمیت مشارکت ارتش آزادیبخش خلق چین در گفتگوی اساسی با هدف بهبود ارتباطات مرتبط با بحرانها و کاهش ریسکهای استراتژیک تاکید کرد. با این حال این سخنگو جزئیاتی در مورد این ریسک استراتژیک ارائه نکرد.

ماه گذشته میلادی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس امنیتی آسیایی گفت که آمریکا " شاهد افزایش نگران کننده در تعداد رهگیری‌های هوایی ناایمن و رویارویی‌ها در دریا در قبال هواپیماها و کشتی‌های ارتش آزادیبخش خلق چین بوده است."

آستین در سخنرانی در اجلاس گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور گفت که جنگنده‌های ارتش آزادیبخش خلق چین در هفته‌های اخیر "رهگیری‌های خطرناکی علیه هواپیماهای متحد با آمریکا که به طور قانونی در دریاهای چین شرقی و چین جنوبی فعالیت می‌کردند" انجام داده‌اند و همچنین نسبت به تعاملات در تنگه تایوان هشدار داد.

میلی در پاسخ به سوالی درباره دستورش گفت: چین بیش از یک دهه است که از نظر اقتصادی و نظامی در حال رشد بوده است. آنها در اقیانوس آرام جسورتر شده‌اند. حفظ خطوط ارتباطی باز و مدیریت رقابت ریسک استراتژیک را کاهش می‌دهد.

میلی تاکید کرد: تمرکز ارتش آمریکا بر نوسازی و آمادگی است. شبکه شرکا و متحدان ما منبع قدرت است. نظم مبتنی بر قوانین از طریق بازدارندگی یکپارچه، به هر ملتی اجازه می دهد تا به پیشرفت برسد.

ستاد مشترک ارتش آمریکا اکنون به بررسی صدها مورد از این تعاملات پرداخته و بررسی می‌کند که چه زمانی روند تشدید موارد شروع شد و اینکه چقدر خلبانان و ملوانان چینی می توانند پرسنل ارتش آمریکا را به خطر بیندازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha