• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042818868
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر:

تعداد محدودی از هنرمندان فریدونشهر بیمه هستند

تعداد محدودی از هنرمندان فریدونشهر بیمه هستند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونشهر گفت: بیشتر هنرمندان شهرستان فریدونشهر فاقد شغل ثابت با درآمد مکفی هستند و تا کنون تعداد محدودی از این هنرمندان بیمه شده‌اند.

نورمحمد رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین مشکلات حوزه فرهنگ در شهرستان فریدونشهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بزرگترین چالش این حوزه نبود اعتبارات فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر است که انتظار داریم مسئولان و دست‌اندرکاران این بخش به این مهم و تخصیص اعتبارات فرهنگی اهتمام کنند چراکه فرهنگ زیربنای همه چیز در یک جامعه است.

وی با ابراز رضایت از زیرساخت‌های فرهنگی فریدونشهر، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی به اندازه کافی در شهرستان موجود است به طوری که در فریدونشهر مجتمع فرهنگی و هنری، سالن تاتر و نمایش، نگارخانه و کتابخانه وجود دارد و علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را در چنین اماکنی به شکل هدفمند انجام دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونشهر درباره مهم‌ترین مشکلات حوزه نشر، گفت: نبود انتشارات در شهرستان از جمله چالش‌های پیش روی حوزه چاپ و نشر است به طوری که با وجود تألیف کتب متعدد این کتاب‌ها یا در اصفهان و یا در قم چاپ می‌شوند که برازنده شهرستان فریدونشهر نیست.

رحیمی ادامه داد: عدم‌ حمایت از ناشران و مؤلفان از جمله مشکلات حوزه چاپ و نشر است که جا دارد این نقیصه هرچه زودتر برطرف شود. البته در تلاش هستیم مجوز انتشارات در شهرستان فریدونشهر را اخذ کنیم که در صورت تحقق این امر بخش مهمی از مشکلات حوزه نشر مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی از هنرمندان بیمه هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر هنرمندان شهرستان فریدونشهر فاقد شغل ثابت با درآمد مکفی هستند که به همین دلیل باید دغدغه اولشان تأمین معیشت باشد و بعد کار هنری خود را انجام دهند. البته کارهای هنری درآمد زیادی نصیب هنرمند نمی‌کند که این مشکل نیز جای تأمل دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha