• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1401042818905
  • خبرنگار : 71576

آتشی: رهبری حدادی مثال زدنی است/ هارمونی خوبی داریم

آتشی: رهبری حدادی مثال زدنی است/ هارمونی خوبی داریم

کارشناس بسکتبال ایران گفت: رهبری حامد حدادی به عنوان کاپیتان مثال زدنی است و خوشبختانه تیم ملی نیز هارمونی خوبی دارند.

عنایت آتشی‌ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در دور گروهی رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ توضیح داد: اگر عملکرد ملی‌پوشان را از بازی مقابل سوریه حساب کنیم، بازی‌های بسیار خوبی انجام دادند و هر بازی بهتر از دیدار قبل بودند. ما در برابر سوریه از تمام توان بازیکنان بهره بردیم و با اختلاف هم این تیم را بردیم. سپس با قزاقستان بازی داشتیم که برای این مسابقه یک مقدار حساسیت خاص ایجاد شده بود.

او ادامه داد: این حساسیت بخاطر باخت‌های قبل ما مقابل قزاق‌ها بود. تیم ما در پنجره‌های انتخابی جام جهانی آمادگی نداشت، اما اینجا با جدیت و تلاش کادرفنی بازیکنان ما بازی بسیار خوبی انجام دادند و نقطه قوت زیادی در تیم بود. ضعف گروهی و انفرادی کمتر شد و هماهنگی بین بازیکنان ارزشمند بود. شرایط به گونه‌ای بود که نگذاشتند قزاقستان به تیم ما مسلط شود و بر عکس، تیم ایران به حریف خود مسلط بود، تا جایی که روحیه این تیم را به کلی از بین بردند که مقابل سوریه هم باختند.

کارشناس بسکتبال ایران، درباره بازی با ژاپن نیز گفت: ما یک بازی بسیار حساس برابر ژاپن داشتیم، چرا که نتیجه این مسابقه مسیر بعدی ما را هموار یا ناهموار می‌کرد. اگر ژاپن را نمی‌بردیم مسیر ناهمواری در پیش داشتیم و شرایط به گونه‌ای بود که زحمات بازیکنان هدر می‌رفت. در این بازی بازیکنان ما پر توان، شاداب و با انگیزه در تمام سطوح کار کردند. مهم‌ترین اصل آنالیز خوب کادرفنی ما از تیم ژاپن بود.

او درباره نقطه قوت فنی تیم ایران نیز گفت: دفاع بسیار منسجمی مقابل ژاپن داشتیم و از پرتاب‌های خود خوب استفاده کردیم. تیم ما هارمونی بسیار عالی برابر ژاپن داشت؛ ژاپنی که بسیاری می‌گفتند قوی است و NBA پلیر دارد. این موضوعات یک مقدار روی روحیه بازیکنان ما تاثیر گذاشت اما نهایتا با روحیه بالا و شرایط بسیار خوب این تیم را شکست داده و به جمع ۸ تیم رسیدند.

آتشی ادامه داد: خوشبختانه بازیکنان ایران از توان بسیار خوب تاکتیکی برخوردار هستند و تکنیک فردی خوبی هم دارند. بازیکنان رفته رفته باهم هماهنگ شده‌اند و دفاع خوبی داشتیم. البته باید تاکید کنم که هدایت و رهبری حامد حدادی مثال زدنی است. او با شرایط بسیار خوب در بازی‌ها است و می‌بینید که با بازیکنانی مثل یخچالی،‌ کاظمی و جمشیدی هماهنگی و کارهای تیمی خوبی دارد. 

کارشناس بسکتبال ایران تاکید کرد: بار فنی تیم ایران بالا است. اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند امید دارم که بازی‌های بهتری را هم از تیم ملی می‌بینیم و به فینال می‌رسیم. مسلما برای هر بازی یک دستورالعمل خاص هست و برای هر بازی باید تفکر خاص لازم داریم.

او افزود: کادرفنی ایران تا به اینجا بسیار خوب کار کرده و تیم را در این مدت زمان کم به خوبی آماده کرده‌اند. شناخت خوبی از مهره‌ها دارند، به موقع از نیمکت استفاده می‌کنند و جانشینان وظیفه خود را به خوبی می‌دانند. ما در هر بازی از ۱۲ بازیکن خودمان استفاده کردیم که یک نقطه قوت است. امیدوارم بسکتبال ایران باز هم به سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ برگردد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کاپ آسیا فردا چهارشنبه به مصاف اردن می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha