• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401042819393
  • خبرنگار : 50477

رئیس مرکز فنی و حرفه ای گنبدکاووس:

تسهیلات حلقه مفقوده توسعه مهارت آموزی

تسهیلات حلقه مفقوده توسعه مهارت آموزی

ایسنا/گلستان رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مهارت آموزان پس از طی دوره آموزش علاقه مند به راه اندازی شغل هستند، گفت: باید تسهیلات لازم برای این عزیزان فراهم شود.

محمود نیازی امروز ۲۸ تیرماه در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات با اشاره به اینکه امسال نیز به مناسبت هفته ملی مهارت از ۳۱ تیر الی ۶ مرداد به توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی اختصاص دارد، اظهار کرد: آنچه انتظار ما از رسانه هاست آشنایی افکار عمومی با رسالت های فنی و حرفه ای و آموزشهای مهارت محور است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار و مهارت افزایی شاغلین است، افزود: ۱۹ گروه هدف در جامعه مخاطبین ما وجود دارد که زندانیان، کارجویان، سربازان، عشایر، روستائیان، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از جمله این گروههای هدف هستند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس از وجود هفت کارگاه ثابت و ۶ کارگاه سیار در بخش دولتی و ۹۰ آموزشگاه در بخش خصوصی زیر مجموعه این نهاد در گنبدکاووس خبر داد و گفت: در بخش دولتی در سه ماهه گذشته ۱۱۱ هزار نفر ساعت آموزش برای ۸۴۱ نفر و در بخش خصوصی ۱۲۳ هزار نفر ساعت برای ۶۰۶ نفر برگزار شده‌است. 

نیازی با اشاره به اینکه دو طرح "نخلستان" و "کهاد" توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور به عنوان اولویت های کاری تعیین شده اند، ادامه داد: طرح نخلستان ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی که بازار کاری برای رشته آنها وجود ندارد و طرح کهاد نیز مختص دانشجویان است که در آن ۱۸ واحد و ۵۰۰ ساعت آموزشی مهارت مرتبط با رشته خود را فرا می گیرند.

وی از اشتغال به کار ۱۵۲ نفر از کارآموزان این مرکز در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال اخیر نیز ۲۸ نفر از افرادی که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس مهارت های لازم را آموزش دیده اند مشغول به کار شده اند.

به گزارش ایسنا در ابتدای این نشست خبرنگاران از هفت کارگاه این مرکز بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha